Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Hvor mye hjelper de dere i hjemmet? Hvor mye bidrar de? Anonymous poster hash: 546a9...059
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Her er de 12 og 14. Rydder utav oppvaskmaskin. Baker. Starter vaskemaskin/tørketrommel. Holder egne rom rene/ryddige. Skifter på senga si. Starter på middag før vi kommer hjem. Støvsuger. Går ut med søppel Dette er som regel ikke noe de gjør uoppfordret, men de sier aldri nei. Det høres ut som de gjør veldig mye, men det skjer ikke hver dag. Anonymous poster hash: 937d1...2d3
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Det kommer veldig ann på dagsformen til 13åringen. Idag var hun ute og måkte når vi kom hjem, jeg tror ikke hun måkte for å måkte, men måkte for å lage en haug. Hun har nemlig fabulert i om hun kan hoppe fra verandaen og ned i snøen,men hun måkt og det var fyr i peisen når vi kom. Hun skulle lage pizzasnurrer til kvelds, sp hun har vørt i butikken og handlet inn. Jeg har laget de for jeg syns det var viktigere hun leste til tentamen. Fikk faktisk takk av hun, noe som en ikke ofte får høre av hun omdagen. Hun er en tikkende bombe omdagen, sp jeg snakker minst mulig med henne i håp om at bomba ikke eksploderer så ofte. Men hun gjør lite om vi ikke spør henne om noe. Spør vi om noe så er hun ikke vanskelig, såfremt ikke bomba eksploderer. Jeg har litt probleme med å vaske huset, så hun og 11åringen hjelper meg der hver uke. Jeg gjør heller litt hver dag, en endag der alt gjøres. Det klarer ikke kroppen min. Min mann har to eldre barn, de gjør ingenting i heimen. Jeg har gitt opp å spørre om hjelp til noe, min mann skjønner nå at alle må hjelpe til inhuset for å få ting til å gå rundt så han har begynt å ta kampen med siste ungen som bor hjemme. Men 13åringen kan lage middag. Kan ordne oppvaskmaskinen, vaske tøy, brette tøy, klippe gresset, vaske huset, støvsuge og igrunn generelt slike ting som må gjøres i huset med jevne mellomrom. Spør jeg om hjelp så gjør hun det, men hun gjør lite på egenhånd. 11åringen er igrunn lik utenom at hun ikke er hormonell. Hun syns det er gøy å vaske gulv når hun er hjemme alene, så hun kan finne på å sende oss ut av huset om hun vil vaske. Hun kan finne på å gjøre ting uten at vi spør om det også. Her en kveld jeg sovnet på sofaen, ryddet hun stue og kjøkken. Vasket over benker og bord. Slikt hadde hun ikke gjort for ett år siden, men nå har noe skjedd. Anonymous poster hash: 10025...5a0
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Nå har jeg gutt på 13 år da, men det spiller vel ingen rolle, for det er vel ikke lenger forskjell på hva gutter og jenter bidrar med i et hjem? Min sønn har som fast oppgave å sørge for at søppel blir tatt ut, vi sorterer jo så han må sørge for at alle søppeldunker blir tømt. Han må også holde rommet sitt og kjellerstuen ryddig og rent, støvsuge, skifte på senga og slike ting. Han tar også sine rene klær med til rommet sitt og rydder inn i skapet. Dette er ting han gjør (nesten) uoppfordret. Ellers bidrar han når jeg ber om det, han dekker bordet til middag, rydder i gangen, rydder av bordet, passer småsøsken innimellom, rydder ut av oppvaskmaskinen osv. Anonymous poster hash: 9b4d5...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå