Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #1 Skrevet 8. november 2016 Her helt målløs, etter et par glass vin i helgen innrømmet venninne til meg at hun ønsker seg så sårt et barn men ønsker egentlig ikke forhold .. hun ønsker seg et litt mørkere barn og drar derfor utlands i noen mnd neste år for å komme hjem igjen gravid ??? Jeg visste ikke annet hva jeg skulle si til henne enn at jeg støtter henne uanset hva valg (dumme) hun gjør i sitt liv.... Hun er egentlig fornuftig men dette ?? Anonymous poster hash: 0d134...369
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #2 Skrevet 8. november 2016 Det er da hennes valg! Jeg har også en venninne som vurderer å bli alenemamma. Årene går og det ser ikke ut til at det er noen mann i sikte i nærmeste fremtid, og hun ønsker seg barn. Selvfølgelig støtter jeg henne! Har sagt jeg blir med henne hvis hun vil det, men i hennes tilfelle er det snakk om en klinikk og ikke å oppholde seg i utlandet og ligge rundt for å bli gravid. Anonymous poster hash: 12904...ee0
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #3 Skrevet 8. november 2016 Er det så rart at hun ønsker å bli mamma? Du er en dårlig venninne, for hvis historien stemmer er den ganske igjenkjennelig her. Føler du deg bedre om du hadde fått masse folk til å være enig med deg? Er dine valg her i livet så mye bedre?? Anonymous poster hash: f3a5f...4e2
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #4 Skrevet 8. november 2016 Hvorfor kan hun ikke dra til en klinikk i stedet? Det å ligge rundt sånn for å prøve å bli gravid har jeg ikke helt sansen for. Men hun er neppe den eneste som har gjort det... Anonymous poster hash: 66b52...773
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. november 2016 #5 Skrevet 8. november 2016 Ser ikke problemet. Tilbudet er der jo. Ikke alle som finner mannen i sitt liv, men som likevel ønsker å bli mor.
sug lut Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Vel, jeg vet ikke om det er så mye bedre at en som aldri har hatt et forhold, og definitivt aldri hatt sex drar på klinikk og får seg et barn der. (Ja, det er en faktisk person.) Din venninne har antakelig i hvert fall levd.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 For bare håpe hun ikke får HIV med på kjøpet.. Anonymous poster hash: f54eb...82e
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Egoistisk gjort! Hun frarøver den fremtidige faren en sjangs til å bli kjent med barnet sitt. Skal hun gjennomføre noe slikt burde hun dra til en klinikk eller prøve å adoptere, men det er ingen menneskerett å få barn.. Anonymous poster hash: d24eb...034
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 Ser ikke det store problemet med at hun ønsker seg barn og gjør noe med det. Jeg har derimot litt større problemer med at hun ønsker seg et barn som ser sånn eller sånn ut, og aktivt velger reisemål ut i fra det. Videre bør hun ha i bakhodet at man kanskje bør kjenne til om det finnes arvelige sykdommer ol bakover i familietreet til barnefaren. Det gjelder forsåvidt alle som velger å få barn-det er greit å vite noe om opphavet til det kommende barnet. Anonymous poster hash: 7e89e...bfb
Pobie Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Ser ikke noe problem med at hun vil ha barn, men det er jo ganske risikabelt å ha ubeskyttet sex med menn hun ikke kjenner. Da er det bedre om hun reiser til en klinikk i utlandet hvis hun vil ha en sæddonor med en bestemt hudfarge. Hva om hun pådrar seg HIV eller diverse andre sykdommer?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Skjønner at jeg har vært gift litt for lenge, for jeg skjønner virkelig ikke at hun tør Reise til et feriested i utlandet, sette seg i baren og flørte til hun finner en mann hun kan bli med hjem for å ha ubeskyttet sex.... Tenk om han er voldelig, tenk om han har kjønnssykdommer, tenk om han nekter å ha sex uten kondom så hele kveldens sjekking er bortkastet. Nei, jeg er veldig glad jeg ikke skal ut på et slikt prosjekt. Har hun råd til å ta et par måneders permisjon fra jobb og være i utlandet den tiden har hun vel råd til å dra til en klinikk i Danmark? Det hadde jeg gjort. Anonymous poster hash: 90250...bba
Ophiophagus Hannah Skrevet 8. november 2016 #12 Skrevet 8. november 2016 Jeg forstår ikke helt hvorfor hun må dra til utlandet? Er det for å sikre at faren ikke blander seg inn i hverdagslivet? Jeg er enig i at denne måten å få barn på, ikke er noe verre eller bedre Nødvendigvis, enn å dra til Danmark for å få barn. Men jeg liker ikke helt den greia med å "ville ha et mørkt barn, så reiser til utlandet". Hvis hun ikke skal ha kontakt med faren, frarøver hun barna mulighet til å kjenne farens hjemland og kultur. For noen er dette uproblematisk, mens for andre er tilhørigheten viktig. Jeg har selv barn som ikke ser norske ut, og for dem er det veldig viktig med tilknytning til "røttene" sine. Særlig siden de alltid blir møtt med "hvor kommer du fra" det er veldig greit å si at jeg er norsk, men familien min er fra... Og kunne noe om dette landet. Særlig datteren min synes dette er viktig. Men her er vi ulike, det finnes ikke noe fasitsvar. Så jeg ville ikke ha dratt til utlandet forå bli gravd. Det er nok av menn her, også men som ikke ser norske ut. Da vil faren få en mulighet til å være en del av barnets liv, hvis han ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #13 Skrevet 8. november 2016 Egoistisk gjort! Hun frarøver den fremtidige faren en sjangs til å bli kjent med barnet sitt. Skal hun gjennomføre noe slikt burde hun dra til en klinikk eller prøve å adoptere, men det er ingen menneskerett å få barn.. Anonymous poster hash: d24eb...034 Tenker mere på at ungen neppe får et forhold til faren sin Anonymous poster hash: 4e553...433
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #14 Skrevet 8. november 2016 Vel, jeg vet ikke om det er så mye bedre at en som aldri har hatt et forhold, og definitivt aldri hatt sex drar på klinikk og får seg et barn der. (Ja, det er en faktisk person.) Din venninne har antakelig i hvert fall levd. Hva er problemet med at den personen gjør det? Kommer hun til å bli en dårlig mamma fordi hun ikke har hatt forhold eller har hatt sex? Lever man ikke, hvis man ikke har sex eller forhold? Snakk om fordomsfull Anonymous poster hash: 226ca...c11
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 Kusinen min har uttalt noe lignende. Bare at hun ikke tenker å dra utenlands. Hun skal bare ha seg ons til hun blir gravid. Vil aldri fortelle det til han som blir faren. Jeg synes det er forkastelig! Mon tro om de er klar over at det kanskje må flere måneders prøving til før det klaffer... Anonymous poster hash: d6966...e49
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 Trådene her på forumet blir bare sykere og sykere for hver dag som går! .. når det er sagt? Hvorfor i all verden er du ikke glad på vegne av venninna di? Er du litt sjalu og ønsker barn selv eller men får det ikke til? Anonymous poster hash: 6ed70...3d8
Tough Shit Skrevet 8. november 2016 #17 Skrevet 8. november 2016 Jeg kjenner en fra tidligere som gjorde nettopp dette. Hun ville ha barn, fant seg ikke kjæreste og bestemte seg for å ha ONS. Hun er bare 28. Og det var ingen skam i det heller. Hun sa konsekvent at barn skulle hun ha og at den som ikke vet om sitt barn har ikke vondt av det. Tror hun er her på forumet. Hun skal snart føde..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #18 Skrevet 8. november 2016 Selv om en mann som ligger med en tilfeldig kvinne i utgangspunktet ikke ønsker barn med henne mener jeg han fremdeles har rett til å vite om det samtidig blir det helt feil å lure noen på den måten. Ønsker man å bli gravid alene drar man på en klinikk, tror også en del av dem lar deg velge hudfarge... Det er også mye tryggere ved tanke på sykdommer Anonymous poster hash: ff014...831
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #19 Skrevet 8. november 2016 Store vansker med å tro på dette. Hvem kan bosette seg i utlandet noen måneder ut av det blå. Og hvorfor skulle ikke hun heller kjøpe donorsæd med mørk donor. Tror du bare tuller. Anonymous poster hash: 25150...f48
*Miss Marple* Skrevet 8. november 2016 #20 Skrevet 8. november 2016 Jeg kjenner at jeg ikke syns det minste om å lure noen til å bli far til et barn han aldri får vite om. For ikke å snakke om å frarøve barnet all sjans til å finne ut av opphavet sitt!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #21 Skrevet 8. november 2016 Store vansker med å tro på dette. Hvem kan bosette seg i utlandet noen måneder ut av det blå. Og hvorfor skulle ikke hun heller kjøpe donorsæd med mørk donor. Tror du bare tuller. Anonymous poster hash: 25150...f48 Fordi at det koster penger kanskje? Anonymous poster hash: 226ca...c11
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #22 Skrevet 8. november 2016 Jeg kjenner en fra tidligere som gjorde nettopp dette. Hun ville ha barn, fant seg ikke kjæreste og bestemte seg for å ha ONS. Hun er bare 28. Og det var ingen skam i det heller. Hun sa konsekvent at barn skulle hun ha og at den som ikke vet om sitt barn har ikke vondt av det. Tror hun er her på forumet. Hun skal snart føde.. Nå er jeg litt stygg, men noen burde ikke fått barn når de har slike holdninger. Drit i at barnet kanskje ønsker å vite sitt opphav, liksom... Da er det bedre med donorbarn, de vet i hvert fall et minste minimum om fars bakgrunn, og er det åpen donor kan barnet også søke opp far etter at det er myndig. Jeg har full forståelse for at single ønsker å få barn. Men å gjøre det så ukritisk som det hun her og His venninne gjør, det mener jeg er helt ansvarsløst og viser at de ikke har særlig øyne for barnets behov. Å dra til utlandet for å få mørkhudede barn med noen som ikke vet det og ikke donor, det blir idiotisk med tanke på egen helse og barnets helse. Anonymous poster hash: ccc2a...066
Surogvanskelig Skrevet 8. november 2016 #23 Skrevet 8. november 2016 Fordi at det koster penger kanskje? Anonymous poster hash: 226ca...c11 Det koster da mindre med en inseminasjon inkludert sæd, enn å bare dra utenlands en stund å prøve å bli gravid.
vimsa3 Skrevet 8. november 2016 #24 Skrevet 8. november 2016 Men hvorfor trenger hun å dra til utlandet plenty med kjekke men fra alle nasjoner i Norge man kan ha ons med. Jeg kjente en gutt fra samme land som meg han var høy mørk ekstremt sterkt og stor. Men han var fra landet og en ganske så hardt arbeidende men veldig enkel type. Han tjente knappe 10 000 i måneden som gårdsarbeider og jobbet mye. Så plutselig møtte han en 15 år eldre megler dame fra Bærum. ( ja dere kan tenke dere hvor det bar hen) han ble jo super forelska i den å så pene smarte kjæresten hans. Vel lang historie kort hun ble gravid to måneder senere ig vips slo hun opp. Jeg prøvde å advare han men han hørte ikke knappe 22 år var han med en mental alder på 15. Han ble helt knust over dette da han jo så for seg å gifte seg og danne en familie. Vel det ble ikke bedre da dama skaffet en super advokat og retten forbød at han fikk se sønnen sin. Han flyttet hjem igjen til det landet han kommer fra og har nå giftet seg men han har en 8 år gammel sønn her i Norge som han aldri for se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå