Gå til innhold

hatt en vanskelig dag idag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt forhistorie...

 

Da min datter var 8 år, fortalte hun meg at hun hadde drømt at noen hadde befølt henne nedentil. Hun sa dette i sammenheng med at jeg hadde en slik " husk at kroppen din er bare din" samtale.

 

Hun sa at hun var usikker på om det var en drøm eller ikke, jeg spurte hvem? Hun hadde ikke noe ansikt i drømmen, jeg spurte hvor hun var i drømmen? Hun visste ikke det. 

I løpet av samtalen konkluderte hun selv med at det var en drøm bare. Jeg svelget selvfølgelig ikke dette, og dro samtalen igang igjen dagen etter. Hun var helt klar på at det hele var en drøm. Og hun virket troverdig.

Jeg var selvfølgelig på vakt, og tenkte på alle mennene som er i hennes liv: Min mann, hennes far, min far, min bror, hennes farfar osv.... Men uten et ansikt var det ikke noe jeg kunne gå videre med uansett. 

 

Jeg kontaktet (husker ikke helt hva det het, overgrepstelefonen?) Og fikk der som svar at barn KUNNE faktisk drømme dette, og det kunne også være at det hadde skjedd, men at hun for å forsvare seg selv faktisk trodde selv hun hadde drømt det. 

Så lenge det ikke var noe veldig konkret fikk jeg råd om å være veldig på vakt, følge med på ungen og høre med henne om hun feks husket mer fra drømmen sov. Men IKKE legge noen navn i hennes munn, eller forsøke LAGE en historie for henne, den kunne visst bli hennes egen.

 

Så jeg bare fulgte meg. Hun har alltid vært en sprudlende jente. Gode venner, godt humør, trygg og glad. Jeg så aldri noe på henne. Ikke før samvær med far, ikke etter. Aldri noen gang.

 

Opp igjennom årene har jeg tatt det opp ett par ganger : "Du husker det du fortalte meg, det er ikke noe du har lyst å snakke om? " Hun sa igjen at det var en drøm.

 

Nå er hun 19 år, og for ca 2 mnd siden sa hun : Mamma, du husker det vi snakket om vettu, jeg visste med en gang hva hun mente. Hun sa hun hadde tenkt mye på det i det siste, og hun hadde innsett at det ikke var en drøm...

Hun husket hvor hun hadde vært, og husket at hun turte ikke løfte dynen for å se hvem det var. Det var også en annen jente der, som hun ikke husket hvem var. Hun husket at hun hadde vært hos sin fars onkel. Hun hadde vært der sammen med sin far, men husket ikke hvem andre som hadde vært der. Men det hadde vært noen fler.

 

IDAG, så har hun fått beskjed gjennom et søskenbarn at onkelen til hennes far er fengslet for overgrep mot barn. ( barn i familien) Herregud....  Han soner nå, og er altså dømt. Han er 70 år, den ekle gubben. Så nå falt brikkene litt på plass. Hun ønsker anmelde det, eller i alle fall informere politiet om det hun har opplevd. Det er vel ikke sikkert det kan anmeldes når hun faktisk ikke så at det var han. Men at hun i alle fall får nevnt dette for de da, hvis det er snakk om at det brått kommer andre jenter. Det hadde vært fint å vite hvem denne andre jenta var også, men det kan jo være hun som anmeldte=(

 

Min datter var ca 5 år denne gangen, den andre jenta var visst eldre... Dette var et hus som det var mye barn i, alltid. De var mye barnepike, da de ikke hadde egne barn. Min datter sov der endel =(((( Men hun sier at det kun var denne ene hendelsen. 

 

 

 



Anonymous poster hash: 3c025...8df
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud så ekkelt :(.

Først skulle jeg faktisk til å be deg roe ned litt fordi du kunne komme til å innbille henne at hun hadde opplevd noe ved å være så opphengt i det....



Anonymous poster hash: 33b23...5a0
Skrevet

 

Herregud så ekkelt :(.

Først skulle jeg faktisk til å be deg roe ned litt fordi du kunne komme til å innbille henne at hun hadde opplevd noe ved å være så opphengt i det....

 

Anonymous poster hash: 33b23...5a0

 

 

Ja, det var jo det jeg også var redd jeg skulle gjøre... men jeg var også redd for å overse/ignorere henne=(

 

HI

 

Anonymous poster hash: 3c025...8df

Gjest Antarctica
Skrevet

Oj! Det er nesten så man tenker "bra hun slapp med skrekken"... Forferdelig.

Skrevet

Oj! Det er nesten så man tenker "bra hun slapp med skrekken"... Forferdelig.

 

Jaa =((( Han har jo tatt på utsiden av tissen hennes. Hun sier at hun ikke hadde noe ubehag eller noe etterpå, og det var ikke vondt, bare en rar følelse da det skjedde.

 

Vi drar til politet i morgen å hører om de mener vi bør anmelde det

 

Anonymous poster hash: 3c025...8df

Skrevet

Huff, så fæl opplevelse for henne. Og tenk så nær hun har vært enda verre misbruk :(

Håper den/de andre jentene får den oppfølgingen de helt sikkert trenger.

 

Godt du støtter datteren slik du gjør og blir med henne til politiet, Hi.

 

Tøff datter du har som tar tak i dette!

 

(jeg svarte deg da du la ut tråden også, men jeg ser det svaret ikke har kommet opp)



Anonymous poster hash: fca14...fc5
Skrevet

 

Huff, så fæl opplevelse for henne. Og tenk så nær hun har vært enda verre misbruk :(

Håper den/de andre jentene får den oppfølgingen de helt sikkert trenger.

 

Godt du støtter datteren slik du gjør og blir med henne til politiet, Hi.

 

Tøff datter du har som tar tak i dette!

 

(jeg svarte deg da du la ut tråden også, men jeg ser det svaret ikke har kommet opp)

 

Anonymous poster hash: fca14...fc5

 

 

Ja, jeg tror ikke hun har tatt noen skade av det som skjedde. Ikke i kropp og ikke i sinn. Hun sier selv at hun ikke plages noe med dette, men at det er godt å kunne plassere det ett sted. Nå kan vi ikke være 100% sikre da, siden hun faktisk ikke så han, men det virker jo ganske opplagt. 

Hun er mer opptatt av at den andre jenta skal få mer støtte i sin sak. han soner jo den nå, så antar at den er ganske fersk

 

Anonymous poster hash: 3c025...8df

Skrevet

Skjønner at dette har vært vanskelig. Det som er viktig nå er at både du og din datter er klar over at det NÅ når ting kommer litt opp, at det kan komme reaksjoner av mange slag. 

Trur iallefall jeg sjøl ville blitt satt ut av å innse at noe slikt hadde skjedd med meg, og kanskje fått et kontrollbehov og angst kanskje. Eller noe. Ville iallefall tenkt at det var viktig å få sortert følelser rundt noe slikt, sånn at det ikke kapsler seg inn og blir noe mer. 
 

<3 

Skrevet

Skjønner at dette har vært vanskelig. Det som er viktig nå er at både du og din datter er klar over at det NÅ når ting kommer litt opp, at det kan komme reaksjoner av mange slag. 

 

Trur iallefall jeg sjøl ville blitt satt ut av å innse at noe slikt hadde skjedd med meg, og kanskje fått et kontrollbehov og angst kanskje. Eller noe. Ville iallefall tenkt at det var viktig å få sortert følelser rundt noe slikt, sånn at det ikke kapsler seg inn og blir noe mer. 

 

<3 

 

Ja, jeg har også foreslått at hun kanskje kan snakke med noen om dette, samtidig har jeg sett i min jobb at det ikke alltid er noe vits å grave i ting som ikke ER. Så jeg er redd for at det skal bli ett problem. Men hun velger det selv selvfølgelig. 

 

Og dit leverte jeg barnet mitt altså=((((((( De passet henne mye da hun var liten nemlig. Men hun sier at det kun har skjedd denne ene gangen. Jenta som ble misbrukt sier det skjedde da hun var fra 10 til 13 år.  Mulig min datter var for liten. Hun var jo bare 5 år... Og fra hun var ca 7 år, var hun aldri der noe mer. ( da møtte jeg en ny mann, og hadde ikke behov for barnepike)

 

Kanskje vi hadde flaks??? Hun syntes alltid det var stas å være der. Alltid mange barn osv.. skrekk og gru=(((((

 

Anonymous poster hash: 3c025...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...