Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Jeg skammer meg over at jeg er så mye sint på barna..😥 Seksåringen er i verste trassalderen og skal og vil ingenting. Alt er feil. Mannen har flere verv i tillegg til en krevende jobb, så han er ute av huset de fleste kvelder i uka, og også mye borte i helgene. Jeg har selv en jobb som krever mye, og med mye psykisk stress. Jeg mistet nylig bestemoren min, og det har vært en del "drama" i familien de siste månedene (orker ikke hå inn på detaljene, men bla nært familiemedlem som holdt på å dø). Jeg kjenner at jeg ikke takler oppførselen til seksåringen.. Det har vært for mye negativitet og tøying av strikken i lang tid. Klarer ikke beherske meg når han setter igang med tullet sitt.. skal ikke være med på ditt, skal ikke ha på jakke i 5 minus, osv.. Jeg blir så sint, kjefter og roper. Hvordan kan jeg få mer tålmodighet?? Anonymous poster hash: c7112...30d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Slutt å kjefte,så blir ungen lettere å ha med å gjøre 😆 Anonymous poster hash: 007a1...944
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Du trenger en mann som tar mer ansvar for familien dere har skapt. Ufattelig provoserende hvordan verv og jobb kan gå foran deg og barna. Anonymous poster hash: bd814...8c5
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Slutt å la det gå ut over ungen og legg irritasjonen der den hører hjemme. Hos mannen som prioriterer alt annet enn familien. Anonymous poster hash: 7ba9f...fe9
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Sier det samme- kjeft på ham som bør ta sin del av skyld og ansvar her.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Du må forsøke å beregne bedre tid når dere skal noe slik at det ikke blir stress. Fortell barna på forhånd hva dere skal gjøre og hva du forventer av dem. Gjerne flere ganger. Kveldrn før kan du snakke om morgenrutiner. Når du vekker barnet kan du minne han på hva dere er enige om. Hvis barnet slår seg vrang, så prøv å gi en time out. Da får både du og barnet roet dere. Jeg pleide å si til mitt barn at når hun var klar for å snakke med meg, eller gjøre den tingen hun nektet, så kunne hun komme til meg. Anonymous poster hash: 0e8a8...aab
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 Ser du får råd av andre til å "slutte å kjefte" men det er så mye lettere sagt enn gjort 😯 jeg har gått på noe som heter COS-kurs, Circle Of Security. Det er basert på en del filmer og de ligger ute på YouTube. Jeg har hatt veldig nytte av det! Anonymous poster hash: 4d027...6fa
hol(L)y COW Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 Her er mine kjeftetriggere: * Jeg har sovet dårlig * Vi har dårlig tid * Vi er sultne Alle kan fjernes, men bare av meg! Jeg må legge meg tidligere, stå opp tidligere, involvere meg mer, beregne bedre tid osv.... For å endre oppførselen til barna må du endre din egen først. Stemmer alltid her!
Snuppa09 Skrevet 7. november 2016 #9 Skrevet 7. november 2016 Dere har alt for mye på timeplanen. Spesielt din mann. Han må forstå at han har to barn som ikke er noe kan kan ha tid til kun en time eller to om dagen. Barn trenger mye tid og ro sammen med foreldrene. Synes virkelig synd på barna deres i en sånn stressende hverdag. Gjør om på hverdagen, skrell bort alt av styrer og verv så lenge barna er små og dere allikevel prioriterer å jobbe mye begge to! Da har man faktisk ikke tid til mer enn barn og hjem!! La barna få en harmonisk hverdag hvor de blir sett og hørt. Da slipper du å kjefte mer... Ta grep, det fortjener virkelig barna deres!!
pele Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Mannen må kutte alt av verv til ungane er store
Gjest Antarctica Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Her er mine kjeftetriggere: * Jeg har sovet dårlig * Vi har dårlig tid * Vi er sultne Alle kan fjernes, men bare av meg! Jeg må legge meg tidligere, stå opp tidligere, involvere meg mer, beregne bedre tid osv.... For å endre oppførselen til barna må du endre din egen først. Stemmer alltid her! Du har så rett. Når man er i underskudd, er det lettere å bikke over. HI: Husk også at ungene har hatt det tøft de også. Seksåringen gjør det ikke for å plage deg. Men han trenger også oppmerksomhet. Hvis du er i forkant, og gir oppmerksomhet FØR det er blitt en pressa situasjon, så slipper du kanskje at han tar det ut akkurat i trappa? Og senk skuldrene - om han ikke tar jakka på seg, la ham kjenne hvor kaldt det er, og ha den parat når han skifter mening ☺️
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Gå på nettsiden folkom.no og søk på haimusikk. Det er flere videoer. De sier noe om trygghetssirkelen også. I haimusikk videoene går de inn på hverdagslige situasjoner som får deg til å reagere negativt og forteller deg andre måter du kan tenkte på for å ikke være en "kjeftemamma". Virkelig flotte videoer. Anonymous poster hash: d5484...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå