Gå til innhold

3 åring i narkose- gruver meg😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen vår har en kjempestor føflekk som må fjernes i flere operasjoner. Kirurgen antydet 4stk. Jeg gruver med skikkelig til narkose og at jeg sikkert fysisk må holde gutten min mens han før narkosen.

Noen gode råd fra foreldre som har opplevd lignende?

Anonymous poster hash: 41282...806

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 åringen vår har en kjempestor føflekk som må fjernes i flere operasjoner. Kirurgen antydet 4stk. Jeg gruver med skikkelig til narkose og at jeg sikkert fysisk må holde gutten min mens han før narkosen.

Noen gode råd fra foreldre som har opplevd lignende?

Barnet mitt var i narkose i våres, selve narkosen var ikke så ille som jeg hadde trodd, veldig ekkelt når hun sovnet og hele kroppen bare ble slapp, men stikket gikk overraskende bra. De brukte et sånt skjold som de hadde foran slik at hun ikke så noe.

Det som var verre enn jeg hadde forberedt meg på var hvor sulten ungen ble. Det ble mye gråting fordi hun var sulten. Hør med sykehuset om de anbefaler preop til så små barn, de selges reseptfritt i firepakk på apoteket og heter PreOp, en drikk som skal inntas dagen og morgenen før operasjon, hemmer sultfølelse og holder deg hydrert, har brukt den selv for en operasjon i sommer.

Anonymous poster hash: f18a5...66d

Skrevet

Skjønner godt du gruer deg, ikke fordi det er noe skummelt sånn sett, men bare følelsen av å "miste kontrollen" som mor, er vanskelig.

To av mine barn har hatt narkose pga fjerning av mandlene, å da fikk de beroligende som de hadde hatt oppi saft som de drakk. Da ble de rolige, likegyldig til det som skjedde liksom. Jeg var med inn til operasjonsbordet til narkosen var gitt, så ble jeg fulgt ut av en sykepleier. Ingen drama eller noe, går veldig fint. Men skjønner godt du er urolig og gruer deg, det er sånn vi mammaer er;)

Anonymous poster hash: 49a52...10d

Skrevet

Regner med at han blir tatt tidlig på dagen ettersom han er så liten. Ville ikke gitt preop, han får væske under opr og kan spise og drikke rett etterpå. Det er nok ikke veldig langvarig kirurgi heller. Vi legger på bedøvelseskrem før veneflon og er barna veldig engstelige kan de få drikke dormicumsaft som de rett og slett blir litt fulle av. Narkose i Norge er veldig trygt. Lykke til.

Anonymous poster hash: 4b801...635

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men lurer i forhold til føflekken. Hvor stor er den? Og hvorfor skal den fjernes? Medfødt? Spør fordi vi selv har et barn med en (mellom)stor medfødt føflekk. Her har vi kun fått beskjed om at det fra førskolealder kommer til å bli henvist til spesialist for oppfølging..

Anonymous poster hash: 43541...cb1

Skrevet

Det går helt fin, det gjøres flere tusen ganger om dagen :)

Vær glad for at det er noe ytre, altså minimalt med komplikasjoner i forhold til indre organ og hjerne op.

Vær glad for at vi har narkose, tenk hvor redd barnet sitt hadde blitt om han skulle holdes nede av fire sykepleiere, tatt flere bedøvelser, grått, hylt og fått panikk når legene skulle kutte og sy igjen.

Det beste du kam gjøre er å vise barnet at dette ikke er farlig, ikke nevn i samtale med andre hvor mye DU gruer deg. Da kan du gjøre vondt verre.

Etterpå har han bare litt vondt, som ett sår -men han er ikke traumatisert takket være narkosen

Anonymous poster hash: 809ed...64b

Skrevet

Ja jeg er redd for å miste kontrollen og at gutten vår skal bli redd og ha smerter i etterkant. Hadde det bare vært 1 operasjon. Men kirurgen antydet 4 operasjoner på 2 år. Det er ikke noe galt med den nå, men han er i faresonen for å utvikle føflekkkreft. Den er 8x 16 cm. Kirurgen anbefalte å fjerne den nå mens huden er så tøyelig.

HI

Skrevet

Det går ikke an å gruve seg, men det er mulig du gruer deg?

Anonymous poster hash: 24954...2dd
Skrevet

Joda i Trøndelag gruver man seg😉

Skrevet

Ikke noe å grue seg for 😊 Kommer til å gå helt fint 😊 Både jeg og barna mine har fått narkose flere ganger. Få pappa til å følge inn hvis du synes det er skummelt.

Barnet kommer ikke til å huske noenting eller kjenne noe.

Anonymous poster hash: c54a1...d00

Skrevet

Min ettåring fikk dormicum. Det er ikke mye, fikk en sprøyte rundt 2,5 ml som inntas oralt. Hun ble veldig avslappet og rolig.

Kirurgene og sykepleierene er veldig flinke til å få kontakt med barnet og få de trygge.

Her var det ikke mye tvang og hun sovnet raskt. Jeg gruet meg også men var overrasket over hvor raskt og smertefritt det gikk.

Anonymous poster hash: 17642...2c9

Skrevet

Joda i Trøndelag gruver man seg😉

Blir for dumt å skulle ha det ene dialektordet når resten står på bokmål.

Anonymous poster hash: 45857...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...