Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Noen som har prøvd noen oppskrifter, og evt har noen oppskrifter på gode jukekaker? 😊 er i uke 33 nå, og har hatt svangerskapsdiabetes siden uke 12. Har klart helt fint å holde det, men går på Metformin tabl da.. Føler at det kanskje de siste dagene har begynt å stige bittelitt i forhold te ka det har vert.. Har fryktelig søtsug, men har klart å holde det stort sett.. Kanskje tatt meg en kjeks en og annen dag.. Men kvir meg litt til desember.. Alle gode jukekaker eg ikkje kan spise.. Ja er en gang i livet, men fristelsen blir fryktelig stor likevel... 😂 så da håpte eg at eg kanskje kunne prøve lage noen diabetesvennlige kaker.. Så eg vertfall kan smake litt.. 😊 Har aldri mye kaker eg spiser uansett da.. Er stort sett risboller, delfiakake, og sara Bernard. Kakemenn og pepperkaker lager vi med guttungen og.. Så smaker på kakemenn.. Men pepperkaker spiser eg ikke .. Bare deigen.. 😂 problemet e at eg er så kresen på smak... Må være mest mulig likt orginal.. Eg lager delfiakake og risboller med delfiafett, eggedosis og dronningsjokolade...andre variasjoner synes eg ikkje e god.. Men kan jo være det finnes noen likevel... 😉 delfiakake ser eg for meg blir vanskelig pga kjeks i tillegg.. Og hva med puffaris i risboller? Kan man bare bytte ut sjokoladen med 70% sjokoladen eller noe? Eller noen andre oppskrifter som er verdt å prøve? Noen på kromkaker? 😊 er ikke så glad i sukrin, men sukrin gold funker kanskje? Og tagatesse kan den brukes i sånn baking? I kakemenn? 😊 Anonymous poster hash: 0b2e2...9c9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Noen som har prøvd noen oppskrifter, og evt har noen oppskrifter på gode jukekaker? er i uke 33 nå, og har hatt svangerskapsdiabetes siden uke 12. Har klart helt fint å holde det, men går på Metformin tabl da.. Føler at det kanskje de siste dagene har begynt å stige bittelitt i forhold te ka det har vert.. Har fryktelig søtsug, men har klart å holde det stort sett.. Kanskje tatt meg en kjeks en og annen dag.. Men kvir meg litt til desember.. Alle gode jukekaker eg ikkje kan spise.. Ja er en gang i livet, men fristelsen blir fryktelig stor likevel... så da håpte eg at eg kanskje kunne prøve lage noen diabetesvennlige kaker.. Så eg vertfall kan smake litt.. Har aldri mye kaker eg spiser uansett da.. Er stort sett risboller, delfiakake, og sara Bernard. Kakemenn og pepperkaker lager vi med guttungen og.. Så smaker på kakemenn.. Men pepperkaker spiser eg ikke .. Bare deigen.. problemet e at eg er så kresen på smak... Må være mest mulig likt orginal.. Eg lager delfiakake og risboller med delfiafett, eggedosis og dronningsjokolade...andre variasjoner synes eg ikkje e god.. Men kan jo være det finnes noen likevel... delfiakake ser eg for meg blir vanskelig pga kjeks i tillegg.. Og hva med puffaris i risboller? Kan man bare bytte ut sjokoladen med 70% sjokoladen eller noe? Eller noen andre oppskrifter som er verdt å prøve? Noen på kromkaker? er ikke så glad i sukrin, men sukrin gold funker kanskje? Og tagatesse kan den brukes i sånn baking? I kakemenn? Anonymous poster hash: 0b2e2...9c9 Hva med å bruke sukkerfri sjokolade til risboller. Denne er veldig god https://dinoptimalehelse.files.wordpress.com/2011/10/imagesca74i31g.jpg Anonymous poster hash: 7baab...049
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Skal sjekke den ut.. Takk😊 Hi Anonymous poster hash: 0b2e2...9c9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Puffet ris påvirker vel blodsukkeret det også, er der ikke veldig høykarbo? Prøv å google etter lavkarbokaker, det påvirker ikke blodsukkeret så mye Hva med Kransekakestenger med sukrinmelis? Anonymous poster hash: 2c0a5...7fa
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #6 Skrevet 8. november 2016 Har prøvd cloetta sin sjokolade nå.. Og den var faktisk god.. 😊 men ser den inneholder 13g sukkerarter. Søtningstoff og melkesukker. Vil ikke den påvirke blodsukkeret mitt også da? Anonymous poster hash: 0b2e2...9c9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #7 Skrevet 8. november 2016 Har prøvd cloetta sin sjokolade nå.. Og den var faktisk god.. 😊 men ser den inneholder 13g sukkerarter. Søtningstoff og melkesukker. Vil ikke den påvirke blodsukkeret mitt også da? Anonymous poster hash: 0b2e2...9c9 Jeg fikk beskjed om å spise max 10g sukker pr måltid, men det er jo litt individuelt hva man tåler. Du må nesten prøve deg frem. Men du bør uansett ikke spise mer enn 100g om gangen, siden du da fåe i deg 13g sukkerarter. Anonymous poster hash: 2f18d...dc4
Anonym bruker Skrevet 8. november 2016 #8 Skrevet 8. november 2016 Har du sjekket nettsiden til diabetesforbundet? De har masse oppskrifter http://diabetes.no/kosthold/oppskrifter/?category=Kaker Anonymous poster hash: 2c0a5...7fa
Luksusdyret Skrevet 8. november 2016 #9 Skrevet 8. november 2016 Min erfaring er at alle lavkarbokaker smaker høgg. Sukring smaker dessverre også høgg. Hadde heller begrenset mengden kaker kraftig og kuttet ned på andre sukkerarter.
#snøfnugg# Skrevet 8. november 2016 #10 Skrevet 8. november 2016 Sjekk ut Elisabeth Holm sin blogg! http://bareholm.no/2016/11/08/mine-beste-oppskrifter-til-jul-uten-gluten-sukker/
Hønemor30 Skrevet 8. november 2016 #11 Skrevet 8. november 2016 Lag heller sukkerfri godis, feks konfekt, Snickers etc. Masse godt og velge i. Mektige saker så du orker bare noen biter. Mye bakst blir ikke en gang i nærheten av å ligne på noe spiselig dessverre 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå