Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #1 Skrevet 7. november 2016 Jeg er så langt nede nå at det føles helt uutholdelig bare å holde ut EN dag til... Jeg klarer ikke å se lyst på eller glede meg over noe..ikke engang barna mine😔 Alt gjør bare vondt... Er det noen måte å komme seg ut av dette på? Noen som har hatt det på samme måte og blitt bedre? Anonymous poster hash: 08b0a...600
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #2 Skrevet 7. november 2016 Jeg er så langt nede nå at det føles helt uutholdelig bare å holde ut EN dag til... Jeg klarer ikke å se lyst på eller glede meg over noe..ikke engang barna mine😔 Alt gjør bare vondt... Er det noen måte å komme seg ut av dette på? Noen som har hatt det på samme måte og blitt bedre? Anonymous poster hash: 08b0a...600 Psykolog og antidepressiva, NÅ! Føler du deg så ille kan du legges inn frivillig! Anonymous poster hash: 223be...567
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #3 Skrevet 7. november 2016 Har prøvd psykolog og antidepressiva, skal prøve meg på tabletter igjen, men føler st jeg ikke engang orker å vente på det, jeg klarer ikke ha det sånn lenger... Jeg orker ikke kjenne på alle vonde følelsene mer... Anonymous poster hash: 08b0a...600
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #4 Skrevet 7. november 2016 Har prøvd psykolog og antidepressiva, skal prøve meg på tabletter igjen, men føler st jeg ikke engang orker å vente på det, jeg klarer ikke ha det sånn lenger... Jeg orker ikke kjenne på alle vonde følelsene mer... Anonymous poster hash: 08b0a...600 Føler du at du er suicidal? Anonymous poster hash: 223be...567
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #5 Skrevet 7. november 2016 Føler du at du er suicidal? Anonymous poster hash: 223be...567 Jeg har ikke mulighet til å ta livet mitt akkurat nå, jeg har på en måte ikke lyst heller, men akkurat nå kjennes det ut som eneste mulighet til å komme bort fra dette her... Jeg prøver å finne historier der folk har blitt friske, men det virker som ingen noen gang blir friske sv depresjon, og jeg syns ikke livet er verdt å leve hvis det bare skal bestå av depresjon.. Anonymous poster hash: 08b0a...600
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #6 Skrevet 7. november 2016 Jeg har ikke mulighet til å ta livet mitt akkurat nå, jeg har på en måte ikke lyst heller, men akkurat nå kjennes det ut som eneste mulighet til å komme bort fra dette her... Jeg prøver å finne historier der folk har blitt friske, men det virker som ingen noen gang blir friske sv depresjon, og jeg syns ikke livet er verdt å leve hvis det bare skal bestå av depresjon.. Anonymous poster hash: 08b0a...600 Men kjære deg! Jeg har selv vært deprimert! Og så ikke gleden i noenting som helst... Men du kan ikke gi opp! Ring legevakten i kveld og så sier du det som d er! Du er ikke den første som har gjort dette, og dessverre ikke den siste. Men du trenger hjelp! Ikke om en mnd, eller ei uke.. Du trenger hjelp nå! Du trenger medisiner og behandling. Du kan nesten prøve å se på det som en kraftig "lungebetennelse". Noe du ikke hadde bare oversett, du hadde trengt hjelp, medisin og behandling. Dette er ikke noe du kan noe for, men for Guds skyld ikke gå rundt alene med dette. Har du mann/kjæreste? Vær så snill og si at du sliter til han, sånn at noen tar vare på deg! Og selv om du syns alt er vanskelig og trist nå, så vit at det går over - men du må ha hjelp! Ingen får det bedre uten deg, så ikke engang tenk tanken på å gjøre noe dumt! Anonymous poster hash: 223be...567
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #7 Skrevet 7. november 2016 Det eneste jeg faktisk kan love deg er at det blir bedre. Hold ut. Anonymous poster hash: 6efab...3cf
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #8 Skrevet 7. november 2016 Jeg har ikke mulighet til å ta livet mitt akkurat nå, jeg har på en måte ikke lyst heller, men akkurat nå kjennes det ut som eneste mulighet til å komme bort fra dette her... Jeg prøver å finne historier der folk har blitt friske, men det virker som ingen noen gang blir friske sv depresjon, og jeg syns ikke livet er verdt å leve hvis det bare skal bestå av depresjon.. Anonymous poster hash: 08b0a...600 Kjære deg <3 Det du tenker nå er nettopp et symptom ved depresjonen, den lurer deg til å tro at det aldri vil bli bedre, men det vil det! Jeg har selv hatt en dyp depresjon for over 15 år siden og trodde aldri det ville kjennes bedre ut, men bare noen måneder senere var jeg en lykkelig person igjen. Jeg har hatt tendenser til lett vinterdepresjon siden, men ikke verre enn at hverdagen går greit, og jeg har hatt det veldig bra de vinterene jeg har trent minst et par ganger per uke og tatt litt solarium for lysboost. Har også hatt en moderat sterk situasjonsbetinget depresjon for noen år siden, og den ble gradvis bedre når jeg kom ut av situasjonen. Tok i en måneds tid også et reseptfritt middel fra apoteket mot depresjon som inneholdt Johannesurt, og merket faktisk stor bedring raskt. Anonymous poster hash: 451cc...ee6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #9 Skrevet 7. november 2016 Jeg har vært deprimert, og jeg har vært alvorlig deprimert. Det blir bedre. Det beste du kan gjøre er: - be om hjelp. Om den hjelpen du får ikke hjelper, be om mer hjelp. - glem eksterne forpliktelser. Du må selvsagt ikke glemme barna dine, men jobben din klarer seg uten deg en dag eller en måned. - huske og vite at det er vondt å være menneske. Det vonde er en del av oss, og det går an å komme seg ut av. Du kan lære å kjenne deg selv, selv om livet går i byks og er ukontrollerbart. Du kommer til å ha det godt igjen, og du kommer til å ha det vondt igjen. Sånn er det å leve. All mulig lykke til til deg, HI. <3 Anonymous poster hash: a0c29...bbd
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #10 Skrevet 7. november 2016 Jeg har vært deprimert og suicidal, såpass ille at jeg prøvde å ta mitt eget liv. Det gikk HELDIGVIS ikke! Det tok en stund fra forsøket til jeg ble bedre, men i dag er jeg HELT frisk, så joda, det kan bli bedre! Jeg turte ikke snakke med noen om det jeg følte på, eller kanskje jeg ikke ville, det er noe jeg angrer på i dag. Hadde jeg hatt motet til å gjøre det hadde det gått så uendelig mye raskere enn de 8 årene jeg var helt utenfor. Anbefaler deg å ringe en kriselinje, eller rett og slett legevakten. Det kan hjelpe å komme seg litt bort fra hverdag en liten stund når man føler det som om man drukner i det! Sender deg en klem og ønsker deg all verdens lykke! Håper du får den hjelpen du trenger og kommer deg ovenpå så fort som mulig, det fortjener du Anonymous poster hash: b1c7c...d31
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #11 Skrevet 7. november 2016 Det er klart det er mulig å bli frisk! Jeg var skikkelig dårlig for 1 år siden. Følte som deg at jeg ikke hadde noen glede i livet og at det var vanskelig å se for seg at det ville bli noe bedre. Jeg er nok ikke 100% frisk, men kanskje 80%, og det blir nok bare bedre og bedre. Føler i hvert fall at livet er verd å leve. Det viktigste er å holde ut. Bare overleve. Fokuser på deg selv og på å bli frisk. Legg bort bekymringer og dårlig samvittighet. Det er mye lettere å ta tak i ting når du har blitt friskere. Aksepter at du er syk og i en unntakstilstand. Med mindre belastning på deg selv er det lettere å bli frisk. Anonymous poster hash: a927d...144
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #12 Skrevet 7. november 2016 Jeg hadde det slik lenge i 2008-2009. Var helt ødelagt og prøvde alt av medisiner.ble innlagt frivillig. Prøvde tilogmed å ta mitt liv,uten hell heldigvis😊 det som reddet meg var å starte og trene styrke,rett og slett. Gikk rundt 1 uke,så ble jeg gradvis bedre og bedre😊 prøv det,kan nesten love deg det hjelper 😊 men det må være styre altså. Tren tungt. Man får mye edorfiner eller hva det heter av å trene hardt. Det er der samme som man får av lykkepiller 😉 styrkeklem til deg ❤ Anonymous poster hash: 27188...1f1
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #13 Skrevet 7. november 2016 Det bli bedre, ja! I dag er jeg frisk som en fisk. Forteller jeg noen at jeg har vært alvorlig deprimert, tror de meg ikke. Finnes mange stigmaer. Men - de stemmer ikke. Men piller må du nok ha. Når man er deprimert er hjernen i kjemisk ubalanse, dvs for lite serotonin. Når friske folk opplever noe fint, slippes serotoninet ut i hjernen og vi føler oss glade. Hos deprimerte folk er lageret for lite! Så selvom vi opplever noe vi elsket før, så føler vi det ikke nå lenger. Det er derfor det er vanskelig å glede seg til noe. For å bli frisk hvis man er veldig langt nede, må man ha MANGE GODE OPPLEVELSER + tabletter. En person dom bare er litt deppa, kan ved å oppsøke gode opplevelser bli frisk uten medisin. En psykolog kan hjelpe deg med å rydde opp i vanskelige tanker og hjelpe deg med å finne positivitet. Men hællan - det er vanskelig. Lykke til! Hilsen frisk og rask igjen Anonymous poster hash: 2160c...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #14 Skrevet 7. november 2016 Gurimalla, nå så jeg at det siste der kan mistolkes veldig. Det er altså vanskelig å være deprimert. Altså, det er tøft! Men du klarer det, Hi. Du vil, innerst inne. Og det er nok. Du trenger bare litt hjelp! Anonymous poster hash: 2160c...cc9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #15 Skrevet 7. november 2016 Tusen tusen takk for alle svar❤️ Det hjelper hvertfall en liten stund å lese at jeg kan bli bedre! Det er bare ekstremt ille akkurat nå, og det har vært sånn så lenge...Men jeg har ikke så mye annet valg enn å satse på at tiden vil hjelpe..skulle bare så inderlig ønske at det skjedde noe som gjorde meg glad igjen NÅ... Anonymous poster hash: 08b0a...600
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #16 Skrevet 7. november 2016 Kjære deg. Du har fått mange gode råd allerede. Ta vare på deg selv. Forsøk å spise godt og å sove til vanlige tider. Søk hjelp! Mental Helse har en hjelpetelefon: http://www.mentalhelse.no/tjenester/hjelpetelefonen Jeg har erfart at det er mulig å jobbe seg ut av depresjon. Selv fant jeg mye hjelp i en god psykolog, zoloft og yoga. Det er ingen skam å ha det vanskelig psykisk. Som du leser i svarene er det mange som har kjent dette på kroppen selv. Håper du tar det til deg og finner tro på at det er en vei ut av depresjonen. Klem til deg. Anonymous poster hash: 1bd24...298
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #17 Skrevet 7. november 2016 Har du lest Harry Potter, eller sett filmene? Demontorene som suger all livsglede ut av folk er de skumleste monsterne, fordi man da glemmer hva man har å leve for, så man gjør ingen motstand. De er J.K. Rowling sin beskrivelse av depresjonen hun var i før hun begynte å skrive. Jeg har vært tungt deprimert, innlagt, i terapi i ti år. DET BLIR BEDRE!! I dag er jeg helt frisk - noe jeg aldri aldri trudde skulle skje. Når du trur det aldri kommer til å bli bedre, så er det depresjonen som snakker til deg. Men, depresjonen og følelsene dine juger til deg. Søk hjelp i kveld om du føler du trenger det. Si ifra til mann/annen familie/gode venner - ring i noen bjeller, heis noen flagg og få hjelp. En time er som et sekund - men du må bare holde ut - jeg lover deg, det blir bedre. Anonymous poster hash: 1bf16...5d2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #18 Skrevet 7. november 2016 Ikke hi men godt og lese om at det fremdeles finnes håp. Har selv vært alvorlig deprimert i mer eller mindre 15 år. Gleder meg til den dagen det blir bedre. Anonymous poster hash: 0a4ab...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå