GĂ„ til innhold

Er babyen min "normal"? 😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

8 mnd.

Hjemme er han MYE grinete. Hvis han fÄr oppmerksomhet er han smÞrblid, fÄr latterkrampe, blir helt gira. SÄ fort han blir litt overlatt til seg selv, grÄter han.

Sover korte dupper, skal lite til fÞr han vÄkner. Med en gang han vÄkner, hyler han. Kan aldri ligge i vognen og pludre.

Er alltid helt med, aldri i sin egen verden. Leker han litt med en leke, sÄ fÞlger han likevel med pÄ oss andre. Hvis det skjer noe i andre enden av stua, fÄr han det med seg. Skikkelig antenner og helt oversosial.

Ekstremt aktiv, sterk og klar for Ä gÄ.

Hater lekegrinden. Hater Ă„ kjĂžre bil.

VĂŠrt lite interessert i pupp fra ca 3 mnd.. Vil bare ha pupp hvis han skal sove og aldri foran andre.

Borte er han stort sett smÞrblid, mye pga mye oppmerksomhet. Klarer da ikke sove eller spise, mÄ fÄ meg seg alt som skjer hele tiden. Hvis han er kjempetrÞtt og noen snakker, drar han seg ut av sÞvn for Ä fÄ det med seg.

Blir da overstimulert (?) og hvis jeg gÄr vekk for Ä fÄ han til Ä spise/sove, er han overgira og bare hyler og klarer ikke finne ro.

Natten sover han godt.

Er dette normalt? Jeg fĂžler jo han er normal, men han er sĂ„ mye mer krevende enn mine andre babyer har vĂŠrt. Bare lufter meg litt for innspill 😬😅

Anonymous poster hash: fbf2c...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert mye som er normalt.

Men han klarer visst ikke konsentrere seg kun om leken sin, for eksempel? At han samtidig fÞlger med pÄ dere andre hele tiden, ikke siler ut hvilke inntrykk han skal ta inn, at han "mÄ" stimuleres osv - alt dette bringer tankene hen pÄ noen bokstaver.

Anonymous poster hash: 96aa8...d33

Skrevet

Takk for svar. Ja, du sier noe. Virker som han tar inn alt hele tiden og det blir for mange inntrykk.. Men kan man gjenkjenne feks ADHD sĂ„ tidlig? 😊

HI

Anonymous poster hash: 1c268...2a1

Skrevet

HĂžres helt normalt ut. Er sikkert bare en del av hans personlighet. :)

Mine barn har ogsÄ vÊrt totalt forskjellige! Kjenner igjen min eldste sÞnn i noe av det du skriver.

Anonymous poster hash: 72d04...265

Skrevet

Takk for svar. Ja, du sier noe. Virker som han tar inn alt hele tiden og det blir for mange inntrykk.. Men kan man gjenkjenne feks ADHD sĂ„ tidlig? 😊

HI

Ja, i det at de ofte gÄr veldig tidlig. Og ofte ikke krabber fÞr de gÄr.

Skrevet

StoresÞsken har gÄtt fra 9 mnd, men har vÊrt mye mer tilfreds, kunne leke alene, osv. Ikke mistanke om ADHD hos storesÞsken.

Han her krabber faktisk ikke, men kryper og gÄr langs vegger/ting.

HI

Skrevet

HĂžres helt normalt ut. Er sikkert bare en del av hans personlighet. :)

Mine barn har ogsÄ vÊrt totalt forskjellige! Kjenner igjen min eldste sÞnn i noe av det du skriver.

Anonymous poster hash: 72d04...265

Takk 😊

Han er sĂ„ annerledes enn storesĂžsken, blir spennende Ă„ fĂžlge utviklingen hans đŸ™đŸ»đŸ’™

Skrevet

Hþres helt normalt ut spþr du meg! To av mine har vért slik. Overhodet ingen adhd. 😂😂

Skrevet

Hvor tar du dette fra?

Anonymous poster hash: ccad3...ac0

Skrevet

Hþres helt normalt ut spþr du meg! To av mine har vért slik. Overhodet ingen adhd. 😂😂

Hehe, godt Ă„ hĂžre da đŸ™đŸ»đŸ˜…

Jeg har nok hatt "drĂžmmebabyer" fĂžr, jeg. Han her har temperament!!

Godt han er sĂ„ sĂžt og herlig ogsĂ„ 😍😍😅

Skrevet

Kjenner igjen mye av dette pÄ min 7 mnd gamle gutt. Jeg tenker han er mye grinete fordi han ikke fÄr seg ordentlige blunder pÄ dagtid. NÄr han en sjelden gang sover 2 timer pÄ formiddagen er han veldig glad og fornÞyd etterpÄ. Men blir grinete utpÄ ettermiddagen nÄr han begynner Ä bli trett igjen.

Anonymous poster hash: 2c89c...8fc

Skrevet

Kjenner igjen mye av dette pÄ min 7 mnd gamle gutt. Jeg tenker han er mye grinete fordi han ikke fÄr seg ordentlige blunder pÄ dagtid. NÄr han en sjelden gang sover 2 timer pÄ formiddagen er han veldig glad og fornÞyd etterpÄ. Men blir grinete utpÄ ettermiddagen nÄr han begynner Ä bli trett igjen.

Ja, han er mye mer fornÞyd de fÄ gangene vi fÄr til skikkelige gode sÞvnstunder pÄ dagen. Problemet er at det skal INGENTING til fÞr han vÄkner. Han er sÄ var pÄ lyder, og spesielt stemmer.

Skrevet

Ja, han er mye mer fornÞyd de fÄ gangene vi fÄr til skikkelige gode sÞvnstunder pÄ dagen. Problemet er at det skal INGENTING til fÞr han vÄkner. Han er sÄ var pÄ lyder, og spesielt stemmer.

Ja, er sÄnn her ogsÄ. Sover veldig lett.

Skrevet

Hvor tar du dette fra?

Anonymous poster hash: ccad3...ac0

"Varselliste" fra spes.ped. kurs

Skrevet

HÞres ut som en sosial, energisk, oppvakt og muligens "high need" baby. Godt innafor normalspekteret! Har en sÄnn selv, slitsomt som baby men veldig flink til Ä aktivisere seg selv nÄ som han er eldre, god pÄ sosiale koder, trygg og utadvendt. 

Anonymous poster hash: 6bc04...7c6
Skrevet

Min var ogsÄ sÄnn, med unntak av det med "sterk og klar for Ä gÄ", der var han helt gjennomsnittlig. OgsÄ sov han ikke sÄ godt om natten heller... Men resten stemmer veldig.

Han er 5 Är nÄ, og er fortsatt veldig opptatt av Ä fÄ med seg alt som skjer rundt ham. I fÞlge bhg kan han bruke opp til en halvtime pÄ Ä kle pÄ seg nÄr de skal ut fordi han blir sÄ lett distrahert av alt mulig annet. (Hjemme gÄr det fortere fordi jeg hele tiden minner ham pÄ hva han skal gjÞre.) Men han skiller seg visstnok ikke nevneverdig ut pÄ andre omrÄder.

Han sover greit nÄ, men litt mindre enn andre pÄ samme alder. VÄkner heldigvis ikke like lett som fÞr, bortsett fra nÄr det nÊrmer seg morgen. Liker fortsatt ikke hÞye lyder og er fortsatt veldig glad i oppmerksomhet, spesielt fra fremmede. :P

Anonymous poster hash: 1b9b6...a16
Skrevet

HÞres ut som en sosial, energisk, oppvakt og muligens "high need" baby. Godt innafor normalspekteret! Har en sÄnn selv, slitsomt som baby men veldig flink til Ä aktivisere seg selv nÄ som han er eldre, god pÄ sosiale koder, trygg og utadvendt.

Anonymous poster hash: 6bc04...7c6

Takk for svar, betryggende Ă„ hĂžre â˜ș Har en fĂžlelse av at han blir et utadvendt og sosialt barn 😊

Skrevet

Min var ogsÄ sÄnn, med unntak av det med "sterk og klar for Ä gÄ", der var han helt gjennomsnittlig. OgsÄ sov han ikke sÄ godt om natten heller... Men resten stemmer veldig.

Han er 5 Är nÄ, og er fortsatt veldig opptatt av Ä fÄ med seg alt som skjer rundt ham. I fÞlge bhg kan han bruke opp til en halvtime pÄ Ä kle pÄ seg nÄr de skal ut fordi han blir sÄ lett distrahert av alt mulig annet. (Hjemme gÄr det fortere fordi jeg hele tiden minner ham pÄ hva han skal gjÞre.) Men han skiller seg visstnok ikke nevneverdig ut pÄ andre omrÄder.

Han sover greit nÄ, men litt mindre enn andre pÄ samme alder. VÄkner heldigvis ikke like lett som fÞr, bortsett fra nÄr det nÊrmer seg morgen. Liker fortsatt ikke hÞye lyder og er fortsatt veldig glad i oppmerksomhet, spesielt fra fremmede. :P

Anonymous poster hash: 1b9b6...a16

Takk for betryggende svar đŸ™đŸ»đŸ˜Š

SÄ slitsomt han ikke sov godt pÄ natta heller, det har vÊrt redningen her.

Jo mindre han sover pÄ dagen, jo mer hyper og overgira blir han, virker det som.

Skrevet

Minner meg om min egen. Han har blitt litt mer sjenert, veldig rolig (kan bli gira ogsÄ altsÄ) nÄ som han er eldre. Det virka som at han bare hadde det travelt med Ä komme opp og frem, lÊre seg sprÄk osv. Han ville rett og slett vÊre "med", og ble lett overstimulert fordi han hele tiden var sÄ nysgjerrig pÄ hva som skjedde rundt han. Overhodet ingen tegn pÄ ADHD.

Det at man kan se at mange med ADHD f eks hopper over krabbestadiet, betyr ikke at de som gjÞr det har ADHD. Farlig vei vi gÄr hvis vi sykeliggjÞr alt mulig!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...