Gå til innhold

Så typisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å bli gravide i et halvt år, fikk positiv test i dag (hurra!). Helt siden jeg møtte samboer har dette vært et tema for andre på jobb. Møtte han for litt over to år siden og det er ofte spørsmål om jeg skal bli eller er gravid. Det har vært irriterende, slitsomt og sårende. Det som er, julebord til lørdag. 3 uker på vei. Hva gjør jeg nå? Kan ikke si jeg ikke kan komme for jeg er med i festkomiteen, jeg har ikke lappen og antibiotika er ikke aktuelt for det har vært et tema som typisk "løgn" ved graviditet på jobb tidligere. Vil ikke si noe så tidlig. Tips?

Anonymous poster hash: 6c234...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre julebordet er på et fabelaktig sted hadde jeg faktisk blitt hjemme. Julebord er _så_ overvurdert ... med mindre det er på er på et fabelaktig sted, med åpen bar og maten er garantert god.

Hvis jeg hadde vært gravid hadde jeg lett tilbragt lørdagskvelden i armkroken til Kjæresten ... film, god middag, Ben&Jerry-is, pysj og kort vei til sengen trumfer lett dvask ribbe, fulle kolleger, vonde sko og taxikø.

Skrevet

Med mindre julebordet er på et fabelaktig sted hadde jeg faktisk blitt hjemme. Julebord er _så_ overvurdert ... med mindre det er på er på et fabelaktig sted, med åpen bar og maten er garantert god.

Hvis jeg hadde vært gravid hadde jeg lett tilbragt lørdagskvelden i armkroken til Kjæresten ... film, god middag, Ben&Jerry-is, pysj og kort vei til sengen trumfer lett dvask ribbe, fulle kolleger, vonde sko og taxikø.

Ja, hadde gjort det hvis det ikke var for at det var min tur til å arrangere det i år med to andre 😔

Skrevet

Kan du bytte ut innholdet i vinflaska di? Eneste jeg kommer på i farten.

Anonymous poster hash: 2e08a...444

Skrevet

Ja, hadde gjort det hvis det ikke var for at det var min tur til å arrangere det i år med to andre 😔

Å filler'n.

Kan du dikte opp noe uforutsett som bare MÅ fikses? Du har dobbeltbooket deg?

Kanskje være med å forberede, gjør forarbeid, gjøre klart eller bake i forkant slik at du kan slippe unna?

Skrevet

Leverbetennelse, trolig pga. en vanlig infeksjon? Det kan man få av noen typer forkjølelser - så har du vært forkjølet i den siste måneden så bør den unnskyldningen gå. Lett forhøyede leververdier, det normaliserer seg selv, men fått beskjed fra legen om at du ikke kan drikke alkohol før leverprøvene dine er ok igjen. Leverbetennelse kan også gjøre at man føler seg litt slapp og sliten og kvalm ;)

Anonymous poster hash: c494b...a35
Skrevet

Eller du kan få en akutt oppkastsyke i siste liten når alt er gjort klart.

Skrevet

Man skal ikke lyve på seg sykdom. Det er ikke verre enn å si at du har dobbeltbooket deg og at du må delta på noe med familien. Du er med på forberedelsene også suser du hjem 😊

Skrevet

Krise i heimen, sykt barn/syk mann må reise hjem veeeldig tidlig?

Anonymous poster hash: 2e08a...444

Skrevet

Man skal ikke lyve på seg sykdom. Det er ikke verre enn å si at du har dobbeltbooket deg og at du må delta på noe med familien. Du er med på forberedelsene også suser du hjem

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men akkurat en slik lett leverbetennelse er det mange som kan ha etter en forkjølelse, det er ingen dramatikk i det, man medisineres ikke, det går over av seg selv. Jeg har hatt det et par ganger selv, da har legen sagt at jeg bare skal holde meg unna alkohol til prøvene er normale.

Men jeg ville trolig bare sagt det som det var, om det var meg - jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, det er veldig tidlig enda, men siden jeg ikke kan drikke i kveld så ville jeg bare si fra. Ville informert sjefen på forhånd i så fall.

Gjest Antarctica
Skrevet

Herregud.

Tror dere virkelig alle ser hva alle drikker?

Sørg for at der fins to alternativer av alt. En alkoholfri aperitiff, en alkoholfri ting til maten osv. Og så forsyner du deg diskret av det du ønsker.

Skrevet

Går fint å sørge for å ha noe i glasset som ligner noe med alkohol.

Var på en fest der jeg visste at det ble heftig skjenking. Jeg hadde alliert meg med et par flasker mozell og hadde "musserende" i glasset hele kvelden. Hvis noen slang noe alkoholholdig i glasset oppå mozellen fant jeg bare et sted å helle det ut og fylte opp med mozell på nytt.

Det er sjelden noen reagerer på at man er litt til og fra i en slik sammenheng.

Anonymous poster hash: 1b40e...5a2
Skrevet

Vinflaske med skrukork erstatt innholdet med alkoholfri vin, beste løsningen. Evt ha alkoholfri øl i veska, tøm i et glass på kjøkkene el lignende.

Anonymous poster hash: 3e8a4...aa0

Skrevet

Jeg var på julebord med jobben da jeg var gravid. Ved matbordet lot jeg som jeg drakk. Mannen byttet vinglass med meg noen ganger slik at det minket i glasset. Så drakk jeg alkoholfri drinker videre utover kvelden. Var ingen som merket noe.

Anonymous poster hash: b706c...f2c

Skrevet

Må si utrolig upassende at kollegaer har mast i to år om graviditet, og at du må snike og lyve for at de ikke skal oppdage det på julebord. Og du kan ikke lyve om antibiotika, for " det har noen gjort før og blitt avslørt".

Skulle trodd jobben din var Kinas ettbarnspolitikk, så despo de virker for å kartlegge alle gravide

Anonymous poster hash: b3086...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...