Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 Har en datter i 5. klasse som sliter med kraftig dysleksi og litt konsentrasjon. Hun har fått data, og får ekstrahjelp i matte. Har tidligere aldri vert problem med leksene, men dette har begynt å snu. Hun merker hun får dårligere resultat på prøver, og hun blir lei seg. Hun har fått naturfag og samfunnsfag på lydbok på dataen. Ingen andre fag enda. Nettopp fått ny lærer, og hun virker flink heldigvis. Hun hater nå skolen, og er usikker på hvordan jeg skal klare å holde motivasjonen oppe. Føler hun blir hengende etter de andre i klassen, og er redd en dårlig kommune økonomi gjør at hun ikke får alt hun har krav på. Anonymous poster hash: 9e787...8ea
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 Har en sønn på snart 14 som sliter veldig med dysleksi, men han et motsatt av datteren din. Jobber beinhardt, vi reduserte norsk lesingen til kun et avsnitt i stede for en hel side eller mer på barneskolen, motivasjonen sank når han brukte opptil 1 time på lese 1 side og det ofte ble gråt. Ellers så var han først til å rekke opp hånda for å lese høyt, stotra og stamma frem avsnittet han skulle lese. Han har jobba ekstra godt i de andre fagene og engelsk har vært en veldig kjekt for der klarte han å lese veldig bra, ser at flere med dysleksi leser bedre engelsk. Nå går han på ungdomsskolen og klarer seg veldig bra heldigvis. Han har alltid hatt en vilje av stål og en motivasjon som er beundringsverdig, aldri redd for å lese høyt o.l. Men han blir ingen norsklærer tror jeg, han skriver jo som en med dysleksi og leser likedan, men sånn er det, finnes uendelig mange muligheter. Oi, ble litt langt. Hadde en periode i 4. Klasse der han var lei seg ofte i forhold til lekser, og det ble en del gråt, det endret seg når vi kortet ned på leselekser og jeg leste høyt for han et par ganger før han leste. Håper på det beste for datteren din og at ting blir lettere. Anonymous poster hash: 0c3c6...396
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå