Gå til innhold

Ang bursdag, skal barnet få velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor blir 6 år. Hun har i flere år ønsket å feire på Leos lekeland, jeg synes det er fryktelig upersonlig og har sagt nei. Nå er det første bursdag med klassen og jeg ønsker å bli kjent med de i klassen. Mest av alt vil hun på Leos.. bør hun få velge selv?

Anonymous poster hash: 01fa4...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor blir 6 år. Hun har i flere år ønsket å feire på Leos lekeland, jeg synes det er fryktelig upersonlig og har sagt nei. Nå er det første bursdag med klassen og jeg ønsker å bli kjent med de i klassen. Mest av alt vil hun på Leos.. bør hun få velge selv?

Nei. Et barn på 6 år kan ikke bestemme.

Anonymous poster hash: 2d3e0...ca2

Skrevet

Jeg mener ikke at barn skal bestemme alt mulig. Men her har de fått velge hvor de vil ha bursdagen selv. Leo er litt jalla, men ungene elsker det. Jeg slipper bombet hus. Vinn vinn.

Anonymous poster hash: 7c25a...ed0

Skrevet (endret)

Hun skal ikke få bestemme selv. Men jeg ser virkelig ikke noen grunn til at hun ikke skal få ha det på Leos.

Her vil største ha det på Leos. Og for meg er det helt greit, betyr ikke at hun bestemmer 😊

Endret av Mamma til 2 søte
Skrevet

Mine unger får ikke ha sånne bursdager. Jeg synes det i for liten grad blir feiring med dem som er invitert, de voksne har vansker med å holde oversikt, og jeg vil ikke være med på opptrappingen av kulere og kulere og dyrere og dyrere. Det begynte med lekeland, gikk videre til lazersone, cageball, gocart, paintball, bowling, kino, freia, Ullevål stadion, badeland, Oslo gladiators osv osv. Jeg holder igjen. Erfaringen er at ungene liker hjemmebursdagene godt, vennene til alle mine tre har sagt at det er fint å være hjemme.

Det er enkelt for meg at diskusjonen ikke kommer. Ungene vet at våre bursdager er hjemme og at de inviterer alle guttene/jentene/hele klassen.

Skrevet

Ja det syns jeg at ho kan få bestemme 😃 hvis dere samtykker selvfølgelig 😊 moro da! Kjør på😃

Anonymous poster hash: 3445b...ef1

Skrevet

Mine unger får ikke ha sånne bursdager. Jeg synes det i for liten grad blir feiring med dem som er invitert, de voksne har vansker med å holde oversikt, og jeg vil ikke være med på opptrappingen av kulere og kulere og dyrere og dyrere. Det begynte med lekeland, gikk videre til lazersone, cageball, gocart, paintball, bowling, kino, freia, Ullevål stadion, badeland, Oslo gladiators osv osv. Jeg holder igjen. Erfaringen er at ungene liker hjemmebursdagene godt, vennene til alle mine tre har sagt at det er fint å være hjemme.

Det er enkelt for meg at diskusjonen ikke kommer. Ungene vet at våre bursdager er hjemme og at de inviterer alle guttene/jentene/hele klassen.

Dette!

Du skrev alt jeg tenker

Skrevet

Mitt barn får ikke bestemme det selv hvert år i alle fall, men vi lytter selvsagt til ønskene hans. Akkurat første bursdagen med klassen synes jeg er viktig å ha hjemme så man får større mulighet til å bli bedre kjent. Men han er fortsatt såpass liten og lett påvirkelig at bare jeg legger det frem på rette måten så er han enig. ;)

Andre året på skolen skal han få velge selv, så lenge det ikke blir altfor dyrt.

Anonymous poster hash: 4f264...8b6
Skrevet

Vi har sagt nei de to siste bursdagene, da har hun vært lett å veilede. Tror jeg skal stå på mitt...

Skrevet

Var på leos i går og der var det 2 bursdager, i tillegg til alle oss andre. Det blir jo til at alle i bursdagen løper hver sin vei og er med bestevennene uansett. Kan ikke skjønne det blir gjort noe stas på bursdagsbarnet å løpe rundt med hundre andre unger

Anonymous poster hash: 6aeda...cfb

Skrevet

Er enig i at Leos-bursdag er litt jalla, men barna elsker det likevel. Vi hadde der i fjor da mini fylte 7, feiret sammen med to andre i klassen. For meg holdt det med én gang. Men det er selvsagt ikke feil om dere feirer der. Barna liker det. Gjør det dere vil.

Anonymous poster hash: de708...c74

Skrevet

Er enig i at Leos-bursdag er litt jalla, men barna elsker det likevel. Vi hadde der i fjor da mini fylte 7, feiret sammen med to andre i klassen. For meg holdt det med én gang. Men det er selvsagt ikke feil om dere feirer der. Barna liker det. Gjør det dere vil.

Anonymous poster hash: de708...c74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...