Gå til innhold

Kjøper dere "spillpenger" til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre av svigerinne i går at jeg var kjip som ikke kjøpte det til ungene.

Eldste spiller nå et spill. Hun kan tjene penger og edelstener ved å jobbe og spare. Jeg synes det er en ypperlig måte å lære seg verdien av å spare og "jobbe" på.

Noen ganger kjøper jeg noe til henne men stort sett må hun vente og spare. Det er litt også fordi dette begrenser spillingen også da.

I går spilte de og hennes barn ville kjøpe penger. Jeg sa nei da min datter hadde fått kjøpe litt forrige helg. Min svigerinne forsøkte å "tvinge" meg til å kjøpe og ungene ble selvsagt furtne og sure fordi jeg sa nei. Da ble jeg selvsagt enda mindre lysten på å kjøpe.

Bruker dere mye penger på spill som egentlig er gratisspill til ungene?

Jeg bruker kanskje 100 kroner i måneden på min datter og synes egentlig det holder.

Anonymous poster hash: 6620e...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper aldri spillpenger verken til barna eller meg selv. Helt uaktuelt. Det hender de får et spill som koster penger, men da er det et spill de kan lære av.

Anonymous poster hash: 09999...068

Skrevet

Nei. Av prinsipp, bare nei! Jeg har ikke lyst å vise mine barn at det er greit å bruke penger på. Har ei kusine som er blitt spillavhengig. Går hjemme med trygd, og bruker pengene på spill. Spiller til alle døgnets tider. Sover max to timer i slengen.

Flere i min familie er lettere disponert for å bli avhengige, og derfor føler jeg det er viktig å lære barna hvor grensen går.

Anonymous poster hash: 43016...8a2

Skrevet

Kjøper aldri spillpenger til barna. I løpet av de 3 år jeg selv har spilt har jeg kjøpt for max 100,-

Minste sletter spill og begynner op nye hele tiden så det gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: a5a4b...cc0
Skrevet

Har fire barn mellom 7 og 15 år, alle spiller, men jeg har virkelig aldri gitt de spillpenger som du kaller det.

De spør ikke etter det heller, har aldri hatt mas om det, de vet jo at de ikke får

Har hendt noen ganger at de har fått et gavekort til bursdag e.l, gavekort i appstore er eller iTuneskort, da har de kjøpt i spill og kjøpt noen spill som koster penger. Men meg har de aldri fått penger av sånt til

Anonymous poster hash: ab086...1b9

Skrevet

Ja det gjør jeg men er virkelig småsummer. Gjennomsnittlig 25kr i mnd.

Anonymous poster hash: ceebe...198

Skrevet

Neineinei!

Bruker aldri ekte penger på spill!! De får opparbeide seg penger og diamanter ved å spille spillet. Det samme gjelder forresten meg.

Av prinsipp bruker jeg ikke ekte penger for å kjøpe mynter og diamanter i et spill.

Men kan laste ned et spill som koster om det er et spill som er verdt det.

Anonymous poster hash: d5855...ea0

Skrevet

Nei, hverken til dem eller meg! De kan etter avtale få bruke sine egne penger på å kjøpe hele spill, men ikke fremgang i spillet.

Skrevet

Nei, her i huset har vi en regel om at vi aldri bruker ekte penger i spill.  

De får opptjene diamanter, edelstener eller gud vet hva på vanlig måte. Ingen snarveier.  

Skrevet

Kjøper ingenting på spillene barna spiller.

De må isåfall jobbe for det selv.

Anonymous poster hash: ad6eb...b2e

Skrevet

Nei, jeg kjøper ikke ting i spillet for dem.

Av den enkle grunn at jeg ser for meg at det da blir et evig mas...

Skrevet

De får kjøpe til noen spill, med penger de selv har spart for småjobber hjemme. Men bli det for ofte sier vi nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...