Gå til innhold

Gravid og halsbrann. Hva hjelper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært plaget med det tidligere. Men nå i uke 30 er det et stort problem. Med en gang jeg tilter litt på skakke i sofaen kjenner jeg det presser nederst i halsen. Og der ligger det og godgjør seg.

Ligger jeg flatt presser det seg oppover og jeg gulper, hoster og nesten kaster opp.

Kjenner det i halsen lenge etterpå.

Hva hjelper mot sure oppstøt? Desperat og vil sove 😨

Anonymous poster hash: c4b5c...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høy pute og helmelk.

Anonymous poster hash: 97308...9a7

Skrevet

Høy pute og helmelk.

Har allerede bygd meg høyt opp med en dyne pluss pute. Men sliter med sure oppstøt uansett.

Skal kjøpe helmelk i morgen. Har lettmelk, kan det hjelpe?

Hi

Skrevet

For meg hjalp det med lakrissnører, faktisk. Helmelk gjorde det verre, og Sweethearts også. Mandler hjelper noen. Ellers er det vel Gaviscon da...

Anonymous poster hash: cb4d0...40d

Skrevet

Har allerede bygd meg høyt opp med en dyne pluss pute. Men sliter med sure oppstøt uansett.

Skal kjøpe helmelk i morgen. Har lettmelk, kan det hjelpe?

Hi

Kanskje? Eller fløteis?

Galviscon klarte jeg ikke å få ned, det var som å spise skolekritt. Men noen syns de hjelper.

Skrevet

Skal prøve alt. Er desperat nå. Kastet nettopp opp pga et oppstøt. Æsj.

Lettmelk hjalp ikke 😂

Skrevet

Link fra apoteket fungerte for meg, dessverre ikke like god som gaviscon.

God bedring:-)

Anonymous poster hash: 86871...10c

Skrevet

Loveharts skal visst også hjelpe.

Men ta deg en tur på apoteket når du får mulighet og kjøp syrenøytraliserende. Finnes i flytende, tyggetabletter og vanlige tabletter. Flytende og tyggetabletter smaker kritt, men virker med én gang!

Husker ikke helt navn, siden noen ikke produseres lengre, men i løpet av 3 svangerskap siste 16 årene har noen hatt disse navnene: Gaviskon, Link, PepsiDuo og Novaluzid. Har ikke tall på hvor mange flasker med flytende Gaviskon jeg drakk i ett av svangerskapene. Husker jeg planla så jeg ikke skulle gå tom. ...og for en fantastisk følelse bare to sekunder etter man hadde svelget "kritt-guffa"! 🙈😂

Lykke til! ☺

Anonymous poster hash: 8f62e...22e

Skrevet

Loveharts skal visst også hjelpe.

Men ta deg en tur på apoteket når du får mulighet og kjøp syrenøytraliserende. Finnes i flytende, tyggetabletter og vanlige tabletter. Flytende og tyggetabletter smaker kritt, men virker med én gang!

Husker ikke helt navn, siden noen ikke produseres lengre, men i løpet av 3 svangerskap siste 16 årene har noen hatt disse navnene: Gaviskon, Link, PepsiDuo og Novaluzid. Har ikke tall på hvor mange flasker med flytende Gaviskon jeg drakk i ett av svangerskapene. Husker jeg planla så jeg ikke skulle gå tom. ...og for en fantastisk følelse bare to sekunder etter man hadde svelget "kritt-guffa"! 🙈😂

Lykke til! ☺

Må også legge til, den PepsiDuo-tingen, var den som hjalp lengst etter at man hadde spist den. Vet ikke om de selger den nå da.

Skrevet

Tusen takk for svar. Apotek blir ikke før mandag. Men skal sjekke om rema 1000 kan ha noe lignende i morgen 😁

Skrevet

1 ts natron i litt vann hjelper mot halsbrann

Anonymous poster hash: 1c86b...3dd
Skrevet

1 ts natron i litt vann hjelper mot halsbrann

Anonymous poster hash: 1c86b...3dd

Åhhh. Hadde selvfølgelig ikke natron. Men det får jeg kjøpt i morgen 😊 Takk for tipset

Skrevet

Legg deg på venstre side! Det hjelper :)

Anonymous poster hash: 09790...8e9

Skrevet

LOVEHEARTS ! Eneste som funka på meg.og jeg bruker medisiner for mellomgulvsbrokk

Anonymous poster hash: 090c9...9e8

Skrevet

1 ts natron i litt vann hjelper mot halsbrann Anonymous poster hash: 1c86b...3dd

Jeg var veldig plaget med halsbrann i svangerskapet. Hadde aldri greid meg uten Natron.

Følte jeg luktet kakemenner hele tiden.

Anonymous poster hash: b2b47...dca

Skrevet

Mandler hjelper meg. Lovehearst hjelper meg ikke..

Skrevet

Må også unngå alt surt. Appelsin, juice, brus osv er fyfy

Skrevet

Blir det altfor ille, så er det faktisk et medikament (reseptbelagt) som går an å bruke. Snakk med legen din.

Anonymous poster hash: 13e10...089
Skrevet

love hearts hjalp meg veldog

Skrevet

En halv rull love hearts måtte jeg ha før leggetid.

Anonymous poster hash: ee219...39e

Skrevet

Jeg lever på titralac i svangerskapene mine. Er jo bare kalsiumkarbonat, så fullstendig trygt. Og så tenker jeg at jeg ikke tar skade av litt ekstra kalsium midt i all spyinga.

Anonymous poster hash: 6d226...4c8

Skrevet

Eneste som hjalp meg var faktisk gulrøtter 😊

Anonymous poster hash: c8140...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...