Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Har en baby på litt over 5 mnd. Da vi var på 5mnd kontroll sa helsesøster "ja, han ruller vel nå?". "Nei, ikke enda" svarte jeg og hun så helt sjokkert ut og mumlet noe om at det kommer vel snart. Han har tipper over mens han har ligget på magen, men ikke noe bevist rulling enda. Han har også kommet seg fra rygg til mage enkelte ganger, men det var langt fra en bevisst handling. Han prøver å komme seg rundt og er nesten der sånn at han får det til, men ikke riktig enda. Noe å bekymre seg over? Helsesøster virket så sjokkert over at han ikke ruller enda.. Han er godt over 10 kg, så han har noen kilo som han skal klare å rulle rundt. Når er det vanlig å rulle fra rygg til mage og omvendt? Anonymous poster hash: 360a8...f7c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Normalvariasjonen er stor, men sånn rundt 6 mnd ruller vel de fleste fra rygg til mage. Jeg har tre barn der eldste rullet sånn ganske nøyaktig ved 6 mnd, nr 2 rullet en gang på 6 mnd dagen, og det ble med den gangen. Nr 3 begynte når han var rundt 4 mnd. Mage til rygg er jeg ikke helt sikker på når noen av de begynte med, det er ikke noe de har gjort så mye av som babyer, ikke bevisst hvertfall. Anonymous poster hash: 1f47c...062
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Mine tre har lært å rulle fra rygg til mage mellom 5 mnd og 6,5 mnd. Eldste var senest, han var nesten 6,5 mnd, han var også 10 kg da han var 5 mndr. Nå er han en flott gutt på 5 år, slank innen normalvariasjonen (men ikke tynnest), som er motorisk helt på gjennomsnittet for alderen. Han gikk forøvrig da han var 14 mndr. Jeg ville stimulert babyen til å forsøke å rulle, dvs legge leker på en side, ligge og prate med babyen, dra litt forsiktig i armen slik at babyen kommer over på siden osv. På den måten får du en fin lekestund sammen med babyen, og så blir babyen bevisst på at det går an å rulle. Og vips så gjør babyen det hele tiden:-) Men absolutt ikke noe du trenger å stresse over at babyen ikke kan ved 5 mndr! Anonymous poster hash: ddc3f...85a
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Mine har rullet både fra mage til rygg og fra rygg til mage ved 4 mnd og det sa fysio var tidlig. Jeg tror de fleste ruller en eller annen gang mellom 4 og 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Mine barn har rullet mellom 3 og 4 mnd og jeg fikk også beskjed om at det var tidlig. Fikk inntrykk av at det vanlige var mellom 4 og 6 mnd en gang. Anonymous poster hash: 8be3f...27f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Herregud. Null stress Anonymous poster hash: 521b7...aa3
*Lissi* Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Alle mine 5 var +- 3 mnd. Ikke stress. Sønnen min gikk da han var 16,5 mnd. Yngste raste rundt bordet da hun var 7 mnd. Stor forskjell.
februarprins2013 Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 han var 3mnd da han rulle over på ryggen, og 4mnd når han rulle fra magen til rygg, rullet når han var ca 4,5 mnd rundt og rundt, krabbet når han var 6mnd og gikk rundt bordet 8mnd
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Da vår var 8 mnd og ikke rullet, ble vi sendt til fysio. Hun var prematur da.... Ved 9 mnd rullet hun Ved 10 mnd gikk hun langs møblene Ved 1 år slapp hun seg.... Anonymous poster hash: 5b03d...2c8
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 Er vel innafor normalen. Bare å nyte det. Mine var tidlige, de rulla fra rygg til mage før de var 3mnd. Minstesnuppa her kom seg på fram rundt 5mnd. Mye mer stress når de er mobile spør du meg. Anonymous poster hash: f4344...2d2
Mostly Harmless Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 Min yngste rullet ikke fra rygg til mage før han var nærmere åtte mnd. Han rullet bare en vei. Krabbet da han var året og gikk ved 16 mnd. Helsesøster har ingenting å utsette på ham.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 Trur han var ca 7 mnd. Han gikk først alene når han var 18 mnd. En normal gutt han Veldig smart. Anonymous poster hash: a2479...fcd
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Min første var 2.5 mnd når hun rullet fra rygg og til mage, og 3 mnd når hun klarte å rulle tilbake. Og ålte seg fremover fra knapt 5 mnd. Broren var 7mnd før han rullet. Begge gikk samtidig (noen skritt ved 11 mnd, skikkelig gange ved ca 12-13mnd), og er akkurat like oppegående. Var bare en vesentlig travlere periode med eldstemann, enn med yngste som jo bare lå der jeg la ham... Helsesøster sa aldri noe på minstemann. Men hun trodde meg tydeligvis ikke om eldstemann(før hun så det selv senere på samme kontrollen). Anonymous poster hash: 0677d...3a6
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 Min første rullet rundt da hun var 6 mnd. Nr da hun var såvidt 3 mnd. Anonymous poster hash: db34a...83a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå