Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 ...når det er slikt snøfall som det er her på Østlandet nå? I dag gikk jeg ut for å måke innkjørsel og inngangsparti kl 8.15. Snøen var våt og tung og jeg kunne jo ikke vente til det lå altfor mye. Var allerede 30 cm med blytung snø. Må ha med sønnen på 3 år ut også, han kan jo ikke være alene inne.Er det innafor ift "nabofreden"? Ville DU som nabo i 2.etasje med soveromsvindu rett over inngangspartiet mitt (jeg bor nede) blitt fryktelig irritert? Anonymous poster hash: e2e94...1d2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Ja Anonymous poster hash: af23a...e1a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Nei. Men så har jeg også barn selv, og de har alltid vært utebarn og også alltid stått opp tidlig, gjerne 6-tida. Da har ikke jeg sittet inne 4 timer bare for å skåne naboene altså...men jar selvfølgelig ikke hoiet og bråket ute så tidlig. Snømåking må være innafor mener jeg! Anonymous poster hash: 09d1e...fbb
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Nei. Skjønner det veldig godt. MEN hadde satt stor pris på om du i forkant og underveis hadde oppfordret barnet ditt sterkt til å ikke hyle og bråke. Anonymous poster hash: 23bca...3ef
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Irritert for at du måker 08.15 på en lørdag, nei det hadde jeg ikke blitt. Hvorfor skulle jeg bli det, man må jo måke. Men hvis 3 åringen din hyler og skriker mens du måker, ja da hadde jeg blitt irritert. Her måker jeg før halv 6 om morgenen (ukedager og lørdager) når jeg skal på jobb, jeg må jo måke for å komme meg ut. Og av de nærmeste naboene så er det ikke en eneste sjel utenom meg som reiser på jobb så tidlig, alle hus er mørklagte. Anonymous poster hash: 85485...30c
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 3 åringen hyler og hoier absolutt ikke når vi er ute så tidlig.. Han får klar beskjed om at det er tidlig og at andre ligger og sover, så han har å være stille.Samme beskjed får han når vi er tidlig ute i helgene på sommeren (før 9). Anonymous poster hash: e2e94...1d2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Her var ungene ute kl 8.30 og hylte og skrek som villmenn akkurat i dag med den første snøen lot jeg dem holde på! I morgen vil jeg nok be dem holde seg inne litt lenger.. Men litt snømåking bråker da ikke så veldig! Så det hadde jeg absolutt ikke hatt noe problem med å gjøre før 10! Anonymous poster hash: 07552...0ae
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Her var ungene ute kl 8.30 og hylte og skrek som villmenn akkurat i dag med den første snøen lot jeg dem holde på! I morgen vil jeg nok be dem holde seg inne litt lenger.. Men litt snømåking bråker da ikke så veldig! Så det hadde jeg absolutt ikke hatt noe problem med å gjøre før 10! Anonymous poster hash: 07552...0ae Glemte å ta med at jeg har asfaltert inngangsparti, så det er litt skrapelyder med spaden. Men tror naboen (og huseieren) skjønner at jeg må ut. Er ikke den største jenta i verden, så å vente til det er 50 cm, er uaktuelt. Anonymous poster hash: e2e94...1d2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 Jeg setter pris på naboer som holder det litt fredelig på morgenkvisten. Plager de meg, så lukker jeg vinduet. Anonymous poster hash: af156...120
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Bare kjør på du, men ikke kom og klag når jeg kjører i gang aggregat etc. utpå kvelden og snørrungen din ikke får sove. Anonymous poster hash: 30cac...df7
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 Bare kjør på du, men ikke kom og klag når jeg kjører i gang aggregat etc. utpå kvelden og snørrungen din ikke får sove. Anonymous poster hash: 30cac...df7 Slapp helt av, snørrungen min sover gjennom det meste. Hvordan er det med drittungen din? Anonymous poster hash: e2e94...1d2
vimsa3 Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 Mine var ute og lekte i snøen klokken 8 i dag de hadde gledet seg hele går for snøen og de stod opp tidlig for å gå ut måke og bygge snømann:) mens mamma lå i sengen he he har egen stor hage da så tror det gikk greit men hørte de jo her er det bare gamle folk som bor rundt og de står opp tidlig 830 var de i gang med snøfreseren
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 Bare kjør på du, men ikke kom og klag når jeg kjører i gang aggregat etc. utpå kvelden og snørrungen din ikke får sove. Anonymous poster hash: 30cac...df7 Skal man la være å gå på jobb da, for man kan ikke måke før i 10 - 11 tiden? Anonymous poster hash: 85485...30c
Gjest Antarctica Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 Nei, man må ikke holde seg inne?? Hvem sier det? Men tidlig om morgenen (før 7 på hverdager og før 9 på helger) kan man jo sørge for at man ikke bråker så det vekker andre, hvis de f eks sover med vinduene åpne?
Gjest Antarctica Skrevet 5. november 2016 #15 Skrevet 5. november 2016 Mine var ute og lekte i snøen klokken 8 i dag de hadde gledet seg hele går for snøen og de stod opp tidlig for å gå ut måke og bygge snømann:) mens mamma lå i sengen he he har egen stor hage da så tror det gikk greit men hørte de jo her er det bare gamle folk som bor rundt og de står opp tidlig 830 var de i gang med snøfreseren Jeg syns 0830 var tidlig for å bruke motoriserte ting! Å måke med spaden bråker jo ikke. Men snøfresere og gressklippere er litt verre...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 Jeg vil ha fred på morran. Det betyr at naboene får gjøre som de vil, men JEG tar hensyn. Min unge våkner kl 5. Det betyr ikke at vi MÅ ut kl 8 på morran. En ting er å måke fordi man må, men bare fordi? Nei, jeg setter ikke pris på unødvendig støy før 10 i helgene. Anonymous poster hash: 76407...444
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 Nei, man må ikke holde seg inne?? Hvem sier det? Men tidlig om morgenen (før 7 på hverdager og før 9 på helger) kan man jo sørge for at man ikke bråker så det vekker andre, hvis de f eks sover med vinduene åpne? Er i grunn ingen som har sagt det, men jeg pleier ikke å gå ut eller la guttungen gå ut før kl 9/10 i helgene. Vi bor i et tett nabolag, så syns folk kan få ha en litt rolig morgen i helgene. Men med de svarene som har kommet, måker jeg med spaden min med god samvittighet. Det er litt unntak sånne dager hvor det laver ned. Anonymous poster hash: e2e94...1d2
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 Lørdag er jo en arbeidsdag for veldig mange, så at det bråkes og lages lyder lenge før kl 10.00 er vel bare normalt. Anonymous poster hash: dd723...052
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #19 Skrevet 5. november 2016 Jeg synes det er helt greit å starte dagen i åttetiden i helgene. Men trenger jo ikke gå på besøk til folk hvis du ikke vet at de står opp på den tiden, men det er bare positivt å høre at dagen har startet utenfor. Selv om man har lyst til å bli liggende halve dagen noen ganger, så er det greit å få litt ut av dagen også. Anonymous poster hash: d2f9f...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå