Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Utviklet i forbindelse med ptsd som ble utløst av traume. Den sosiale angsten er ille, men dødsangsten er verst. Kommer når det minst passer Jeg skal holde et selskap (ikke hjemme) og er livredd for å få dødsangst midt i selskapet. Kan selvsagt gå på do, men problemet er bare at jeg blir så redd, og gråter, helt fra meg. Føles som om jeg holder på å besvime. Og det tar tid å komme seg igjen. Er ofte svært søvnig og slapp etterpå, frem til neste morgen etter en natts søvn. Det kan komme av "ingenting", f.eks hvis noen nevner noe som minner meg om en gang jeg var redd (jeg har opplevd mye i forbindelse med sykdom, som har satt sine spor). Det kan være at jeg bare er redd for å få angst, og så får jeg det. Hvis jeg slår foten i døra eller en stol, kan jeg få dødsangst. Er med andre ord litt "på tuppa" om dagen, men jeg vet i hvertfall at det "bare er angst". Det hjelper litt. Men jeg får det selv om. Tips til meg? Selskapet kan ikke avlyses, det er for kort tid igjen til det.. Jeg vil bare takle det og klare det, og ha en fin dag. Anonymous poster hash: dc908...84e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Har hatt det akkurat sånn!!! Har du vært hos legen med dette? Hvis ikke burde du så det ikke blir mye verre.. Anonymous poster hash: e3002...1c9
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Dra til legen. Du trenger henvisning til psykolog. Samt medisiner. Jeg var helt ødelagt av angst tidligere, går nå på efexor og er et helt nytt menneske. Efexor trenger imidlertid to uker på seg fordi man får ofte sterke bivirkninger de første ukene. Jeg fikk ikke mer angst av de, men andre bivirkninger, men disse gir seg etter to uker. Anonymous poster hash: c51ed...a80
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 IKYA finn May-Britt og kontakt henne. Anonymous poster hash: f6a36...797
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Dra til legen. Du trenger henvisning til psykolog. Samt medisiner. Jeg var helt ødelagt av angst tidligere, går nå på efexor og er et helt nytt menneske. Efexor trenger imidlertid to uker på seg fordi man får ofte sterke bivirkninger de første ukene. Jeg fikk ikke mer angst av de, men andre bivirkninger, men disse gir seg etter to uker. Anonymous poster hash: c51ed...a80 Er det medisiner du må ta resten av livet? Får du aldri angst nå? Anonymous poster hash: e3002...1c9
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Er det medisiner du må ta resten av livet? Får du aldri angst nå? Anonymous poster hash: e3002...1c9 Jeg var sengliggende med konstant angst i vår. Har hatt angst hele livet, men i vår var det ille. Lå i to mnd. Begynte så på efexor, og etter to uker med litt slitsomme bivirkninger var jeg et nytt menneske. Overhodet ingen angst, massa overskuddsenergi. Orker til og med å trene flere ganger i uken nå. Før jeg begynte på efexor var jeg på grensen til å få me. Har ptsd. Jeg jobber nå 100%. Anonymous poster hash: c51ed...a80
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Jeg var sengliggende med konstant angst i vår. Har hatt angst hele livet, men i vår var det ille. Lå i to mnd. Begynte så på efexor, og etter to uker med litt slitsomme bivirkninger var jeg et nytt menneske. Overhodet ingen angst, massa overskuddsenergi. Orker til og med å trene flere ganger i uken nå. Før jeg begynte på efexor var jeg på grensen til å få me. Har ptsd. Jeg jobber nå 100%. Anonymous poster hash: c51ed...a80 Må nok ta de resten av livet ja. Men hva gjør det? Bedre det enn å slite med angst resten av livet. Anonymous poster hash: c51ed...a80
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Må nok ta de resten av livet ja. Men hva gjør det? Bedre det enn å slite med angst resten av livet. Anonymous poster hash: c51ed...a80 Så flott! ja! bedre å ta de enn å slite med angst. Men er det noen ettervirkninger som kan komme med sånt? Veit du hva den gjør siden den klarer få vekk angsten? Bare lurer siden jeg sliter selv.. Anonymous poster hash: e3002...1c9
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 Så flott! ja! bedre å ta de enn å slite med angst. Men er det noen ettervirkninger som kan komme med sånt? Veit du hva den gjør siden den klarer få vekk angsten? Bare lurer siden jeg sliter selv.. Anonymous poster hash: e3002...1c9 Jeg vet ikke helt hva den gjør, men den fungerer veldig godt for meg. Man må bare holde ut de første to ukene. Snakk med legen din om dette. Jeg har ihvertfall aldri hatt det så bra som nå. Anonymous poster hash: c51ed...a80
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Jeg vet ikke helt hva den gjør, men den fungerer veldig godt for meg. Man må bare holde ut de første to ukene. Snakk med legen din om dette. Jeg har ihvertfall aldri hatt det så bra som nå. Anonymous poster hash: c51ed...a80 Godt å høre. Tusen takk for svar :-D Anonymous poster hash: e3002...1c9
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #11 Skrevet 5. november 2016 Godt å høre. Tusen takk for svar :-D Anonymous poster hash: e3002...1c9 Lykke til! Hvis du begynner på den håper jeg den fungerer like godt på deg. Men hvis festen er kortere en tre uker frem i tid ville jeg ha ventet med efexor. Jeg var jo sykmeld da jeg startet på den. Og ville nesten anbefalt en sykemelding de første to ukene. Anonymous poster hash: c51ed...a80
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #12 Skrevet 5. november 2016 Hi her Går til psykolog. Men det hjelper jo ikke meg, det er ingen Quick Fix Medisiner er utelukket. Anonymous poster hash: dc908...84e
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #13 Skrevet 5. november 2016 Jeg har ingen gode råd for selve angsten da jeg heldig vis ikke har noen erfaring fra det, men når det gjelder selve selskapet synes jeg du skal allierer deg med en eller annen som vet hva som kan skje og har ansvaret for å holde fortet hvis du skulle få et anfall (eller hva det må kalles). Bare det å vite at det er noen som kan ta over uten problemer kan gjøre at du stresser mindre. En annen ting du kan gjøre er å gjøre klar et "panikkrom" til deg selv. For min del ville nok det inn båret et godt pledd, en termos med te, en flaske pepsi max og en stor melkesjokolade + en god lydbok. Det å ha rn plan for h a man gjør hvis panikken kommer kan gjøre det mindre sansynlig at det skjer og enklere å takle hvis du skulle få et anfall. Lykke til. Anonymous poster hash: b5f44...82a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #14 Skrevet 5. november 2016 Hi her Går til psykolog. Men det hjelper jo ikke meg, det er ingen Quick Fix Medisiner er utelukket. Anonymous poster hash: dc908...84e Hvorfor er medisiner utelukket? Da vil du jo ikke ha hjelp, da? Anonymous poster hash: 000ca...538
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 Hi her Går til psykolog. Men det hjelper jo ikke meg, det er ingen Quick Fix Medisiner er utelukket. Anonymous poster hash: dc908...84e Hvorfor utelukket? Anonymous poster hash: badef...7f2
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 Hvorfor er medisiner utelukket? Da vil du jo ikke ha hjelp, da? Anonymous poster hash: 000ca...538 Fordi1: jeg bil klare det selv, en varig løsning. Noe psykologen er 100% enig i. 2: jeg går på andre medisiner som krasjer med det 3: det er lang fra (LAAAANGT FRA) alle som har nytte av medisin 4: det er ekstremt mange bivirkninger med medisiner som vil gjøre hverdagen verre Slapp av.. Vi har vært gjennom den runden der, det er omtrent det første en psykolog spør om. Anonymous poster hash: dc908...84e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 Hvorfor er medisiner utelukket? Da vil du jo ikke ha hjelp, da? Anonymous poster hash: 000ca...538 Vil ikke ha hjelp? Hva faen mener du med det, egentlig? JEG søkte hjelp på EGET INITIATIV. Jeg gikk til fastlegen og grein meg til en søknad der jeg kom gjennom nåløyet. Jeg har hatt utrolig vondt fordi jeg måtte innse at jeg trenger hjelp. Og så kommer det en liten person, som deg, og skal fortelle meg at jeg IKKE ØNSKER HJELP? Fordi jeg ikke vil proppe kroppen full av gift, og klare ting sjøl? Psykologen min er psykologspesialist (du vet kanskje hva det innebærer) og var fullstendig enig i at det er best for meg å jobbe uten medisiner. Anonymous poster hash: dc908...84e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #18 Skrevet 6. november 2016 Medisiner er ikke gidt. Hva gjør du om du får en sykdom som du trenger medisiner for, tar du ikke de heller da? Og psykologer har ikke utdanning innen medisin, helle rikke om de er spesialist. Om du er så fårlig at du ikke fungerer i hverdagen, kunne det kanskje vært en ide å få flere meninger. Du virker også lett provosert og sint i stilen din, dette er sikkert også en ekstra belastning. Anonymous poster hash: 0461e...b0e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #19 Skrevet 6. november 2016 Medisiner er ikke gidt. Hva gjør du om du får en sykdom som du trenger medisiner for, tar du ikke de heller da? Og psykologer har ikke utdanning innen medisin, helle rikke om de er spesialist. Om du er så fårlig at du ikke fungerer i hverdagen, kunne det kanskje vært en ide å få flere meninger. Du virker også lett provosert og sint i stilen din, dette er sikkert også en ekstra belastning. Anonymous poster hash: 0461e...b0e Enig med denne. Jeg synes det er tåpelig å ikke prøve medisiner. Hvis jeg hadde tenkt slik hadde jeg fortsatt vært sengeliggende med angst. Nå fungere jeg 110% og har ingen bivirkninger bortsett fra de første ukene. Anonymous poster hash: c51ed...a80
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #20 Skrevet 7. november 2016 Fordi 1: jeg bil klare det selv, en varig løsning. Noe psykologen er 100% enig i. 2: jeg går på andre medisiner som krasjer med det 3: det er lang fra (LAAAANGT FRA) alle som har nytte av medisin 4: det er ekstremt mange bivirkninger med medisiner som vil gjøre hverdagen verre Slapp av.. Vi har vært gjennom den runden der, det er omtrent det første en psykolog spør om. Anonymous poster hash: dc908...84e Slapp av selv, da. Du dør sikkert ikke. Det er jo bare noe du tror. Vips; varig løsning til deg! Ikke noe å takke for! Anonymous poster hash: badef...7f2
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #21 Skrevet 7. november 2016 Blærk... Anbefaler deg å stikke fingeren i jorda og forholde deg til verden her og nå. Ellers skal vi alle dø en dag, men alle andre dager, fram til dødsdagen, skal vi jo leve. Face the facts. Pinlig med folk som går rundt og er «redde » for alt og ingenting, et alt og ingenting som ikke er farlig for noen. Anonymous poster hash: 000ca...538
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #22 Skrevet 7. november 2016 Blærk... Anbefaler deg å stikke fingeren i jorda og forholde deg til verden her og nå. Ellers skal vi alle dø en dag, men alle andre dager, fram til dødsdagen, skal vi jo leve. Face the facts. Pinlig med folk som går rundt og er «redde » for alt og ingenting, et alt og ingenting som ikke er farlig for noen. Anonymous poster hash: 000ca...538 What a bitch.... Anonymous poster hash: 7d4ed...348
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #23 Skrevet 7. november 2016 Blærk... Anbefaler deg å stikke fingeren i jorda og forholde deg til verden her og nå. Ellers skal vi alle dø en dag, men alle andre dager, fram til dødsdagen, skal vi jo leve. Face the facts. Pinlig med folk som går rundt og er «redde » for alt og ingenting, et alt og ingenting som ikke er farlig for noen. Anonymous poster hash: 000ca...538 Oj! Du er dum du! Anonymous poster hash: 0d37d...850
Anonym bruker Skrevet 7. november 2016 #24 Skrevet 7. november 2016 Blærk... Anbefaler deg å stikke fingeren i jorda og forholde deg til verden her og nå. Ellers skal vi alle dø en dag, men alle andre dager, fram til dødsdagen, skal vi jo leve. Face the facts. Pinlig med folk som går rundt og er «redde » for alt og ingenting, et alt og ingenting som ikke er farlig for noen. Anonymous poster hash: 000ca...538 Anbefaler DEG å stikke fingern i jorda, og forholde det til at mennesker er forskjellige. Pinlig med folk som går rundt med en sånn holdning som du... Anonymous poster hash: d3f4c...18f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå