Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 Ved hver eggløsning blir jeg oppblåst og veldig forstoppet. Får også ganske intense smerter i både magen og baken. Kjenner lett hvilken side egget kommer fra. På de verste dagene er det vondt for hvert skritt jeg tar og må være ekstremt forsiktig når jeg setter meg ned. Når jeg trykker med håndflaten mot anus, kjenner jeg smerter opp mot livmora. Dette har kommet etter fødsel for 3 år siden. Før svangerskap og fødsel hadde jeg ingen smerter ved eggløsning, men var sengeliggende ved mens, nå har jeg ingen menssmerter. Noen flere som har det sånn? Har tenkt tanken endometriose, men siden det kun er ved eggløsning, mener både lege og gyn (og spesialist i kvinnesykdommer), at det ikke er noe annet enn eggløsningssmerter. Klarer liksom ikke slå meg helt til ro med det.. Anonymous poster hash: ccec3...427
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Jeg er nok på langt nær så plaget som deg, men ja jeg hadd heller ingen eggløsningssmerter før fødsel, men har mye nå. Menssmerter er ikke borte. Så jeg er oppblåst og har smerter to ganger i måneden. Anonymous poster hash: 8c06a...3b5
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Jeg har alltid hatt eggløsningsmerter og hatt lignende plager som du beskriver. Etter første fødsel ble de betydelig verre. Har vondt i 4-5 dager. Men det er ikke like vondt hver syklus, så jeg mistenker jeg har større smerter fra den ene siden. Egentlig litt utrolig at jeg har blitt gravid flere ganger, for det nesten uutholdelig vondt å ha samleie. Men jeg er av de heldige som mistet menssmertene etter fødsel jeg da. Skjønt, nesten så jeg foretrekker menssmerter for de varte ca 1 1/2 dag og de kunne jeg ta smertestillende for, mot eggløsningssmertene funker ingenting. På "fagspråket" kalles det mittelschmerz, (eller midtsyklussmerter på norsk) http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/kvinne/egglosningssmerter-39159.html Anonymous poster hash: f29cf...9c4
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Har det likt, kom etter første fødsel og ble verre etter andre. Anonymous poster hash: 45362...f62
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 Har det slik som deg,men ikke hver måned...Nå er jeg øm i magen og har vondt nederst i magen,hatt det noen dager og eggløsning er rett rundt hjørnet om 2-3 dager...Noen måneder ermet masse vondt og andre mnd ikke vondt.. Anonymous poster hash: 1c79e...5f0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Litt fælt å si det, men litt godt å se at det er andre som sliter med det samme. Da er det ikke unormalt. Takk for svar!HI Anonymous poster hash: ccec3...427
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Har det slik som deg,men ikke hver måned...Nå er jeg øm i magen og har vondt nederst i magen,hatt det noen dager og eggløsning er rett rundt hjørnet om 2-3 dager...Noen måneder ermet masse vondt og andre mnd ikke vondt.. Anonymous poster hash: 1c79e...5f0 Ble verre for hver fødsel! Hadde omtrent ikke plager før første graviditet... Anonymous poster hash: 1c79e...5f0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 Jeg har det også sånn. Store smerter i eggstokkene som stråler nedover lårene, i underlivet og i korsryggen, og vondt opp i endetarmen. Klarer nesten ikke sitte, må helst ligge. Vanvittig vondt. Kom etter fødsel nummer 2. Anonymous poster hash: 386f4...c65
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Jeg har det også sånn. Store smerter i eggstokkene som stråler nedover lårene, i underlivet og i korsryggen, og vondt opp i endetarmen. Klarer nesten ikke sitte, må helst ligge. Vanvittig vondt. Kom etter fødsel nummer 2. Anonymous poster hash: 386f4...c65 Samme her😱 Anonymous poster hash: 4dae8...75c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå