Gå til innhold

dere som tar botox medisinsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

for migrene, særlig. hvor får dere det gjort? privat eller offentlig? på sykehus? hos nevrolog?

måtte dere forsøke ulike medisiner først? og hvordan kom legen (eller annen behandler) frem til at botox var tingen?

mange spørsmål, dette. :-)

Anonymous poster hash: e8b76...05f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte prøve masse forskjellige medisiner først, før en privat nevrolog avgjorde at jeg skulle prøve botox. Han satt botox på meg første gangen jeg gjorde det, etter det har jeg gjort det hos fastlegen.

Anonymous poster hash: 62a26...8bd
Skrevet

Jeg måtte prøve masse forskjellige medisiner først, før en privat nevrolog avgjorde at jeg skulle prøve botox. Han satt botox på meg første gangen jeg gjorde det, etter det har jeg gjort det hos fastlegen.

tusen takk for svar. hva var det som gjorde at han ville prøve botox?

jeg har testet ulike medisiner i snart to år, men får ikke prøve om botox hjelper.

Skrevet

Jeg har utprøvd flere typer forebyggende og anfallsmedisin med dårlig effekt. Spurte legen min om han kunne henvise meg til Sandvika Nevrosenter, da flere av legene har tilskudd som gjør behandlingen billigere. Ventet ca 6 mndr på time og verdt ventingen :) Har du nok av cash, så får du time på dagen. Selv betaler jeg 128,- pr gang og henter ut botox på apotek. ( blå resept) 

Går hos en nevrolog der. For å få dette på vanlig sykehus, så stiller de strengere kriterier. Og man får kun 4 - 5 ganger, før det er slutt, selv om man har effekt. Har også fått botox der, siden jeg var i meget elendig form i sommer - hvor de satt både botox, kortison og "hestemedisin" iv.

Skrevet

tusen takk for svar. hva var det som gjorde at han ville prøve botox?

jeg har testet ulike medisiner i snart to år, men får ikke prøve om botox hjelper.

Fordi jeg hadde kraftige anfall 5-6 dager hver uke, og ingen medisiner hjalp

Skrevet

Fordi jeg hadde kraftige anfall 5-6 dager hver uke, og ingen medisiner hjalp

det har jeg også. men er visst bedre å gi meg sykemelding i månedsvis enn botox.

jeg hadde sammenhengende anfall fra st hans til slutten av juli. likevel ikke grunn for å teste botox.

Skrevet

det har jeg også. men er visst bedre å gi meg sykemelding i månedsvis enn botox.

jeg hadde sammenhengende anfall fra st hans til slutten av juli. likevel ikke grunn for å teste botox.

Er det nevrolog som nekter deg? Mener de at du ikke har prøvd nok enda?

Når jeg fikk botox første gang så hadde jeg gått med sånne anfall i 8 måneder, var sykmeldt.

Skrevet

Jeg har utprøvd flere typer forebyggende og anfallsmedisin med dårlig effekt. Spurte legen min om han kunne henvise meg til Sandvika Nevrosenter, da flere av legene har tilskudd som gjør behandlingen billigere. Ventet ca 6 mndr på time og verdt ventingen :) Har du nok av cash, så får du time på dagen. Selv betaler jeg 128,- pr gang og henter ut botox på apotek. ( blå resept)

Går hos en nevrolog der. For å få dette på vanlig sykehus, så stiller de strengere kriterier. Og man får kun 4 - 5 ganger, før det er slutt, selv om man har effekt. Har også fått botox der, siden jeg var i meget elendig form i sommer - hvor de satt både botox, kortison og "hestemedisin" iv.

det beste er altså å gå privat, skjønner jeg.

jeg har anfall hvor jeg mister synet, blir lammet i høyre halvdel av ansiktet.

jeg må ha det bekmørkt og iskaldt.

forebyggende medisiner har bare gitt bivirkninger (særlig ille var det da jeg ikke klarte tisse - det kom bare ikke ut. trodde jeg skulle eksplodere). anfallsmedisinene utløser anfall om jeg bruker de for ofte.

så med 5-6 anfall i uken er det håpløst.

Skrevet

Er det nevrolog som nekter deg? Mener de at du ikke har prøvd nok enda?

Når jeg fikk botox første gang så hadde jeg gått med sånne anfall i 8 måneder, var sykmeldt.

nevrologspesialist på haukeland nekter å la meg prøve botox. hun hadde drøftet mitt tilfelle med en kollega over lunchen sin - og at jeg har vært sykemeldt i 8 mnd og ikke klarer ta meg av hverken megselv eller barna med så kraftige og ofte anfall. det er ikke grunn nok.

Skrevet

Høres merkelig ut. Men vet at leger på sykehus er sære på dette. Prøv å google deg til privat nevrolog med tilskudd i nærheten. Håper virkelig at du får hjelp, for migrene er noe herk og ikke minst invalidiserende.

Skrevet

nevrologspesialist på haukeland nekter å la meg prøve botox. hun hadde drøftet mitt tilfelle med en kollega over lunchen sin - og at jeg har vært sykemeldt i 8 mnd og ikke klarer ta meg av hverken megselv eller barna med så kraftige og ofte anfall. det er ikke grunn nok.

Hva gjør de for deg på Haukeland da?

Prøv å få henvisning til privat nevrolog i stedet for. Jeg har vært hos privat nevrolog og hos nevrolog på sykehuset. På sykehuset ga de nesten aldri botox sa nevrologen der, så det var lite de kunne hjelpe meg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...