Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #1 Skrevet 5. november 2016 som alltid skal sabotere ting som er gøy for barna. Hun gjør det for å gjøre nummer av at hennes eldste ikke er så "dum" at han "går på" ting som julenissen og påskeharen. Nå skal de feire med oss og v har en veldig koselig tradisjon på gården vi akkurat har overtatt fra mine besteforeldre. Vi setter ut grøt til fjøsnissen og gjemmer smågaver på låven, men DET er for barnslig for hennes sjuåring altså. Jeg merker alt nå at hun prøver å sabotere det alt nå. Vi driter i det selvsagt, men av erfaring vet jeg at det kommer kommentarer som gjør det mindre koselig og at hun rotter seg sammen med barnet og er negativ og grinete. Og bare for å ha det på det rene, det er ikke sånn at alle de andre barna går på heller. De syns likevel det er artig å spille med og bidra til de minste sin opplevelse. Nevøen har aldri hatt forestillingsevne, noe moren tydeligvis ser på som et tegn på stor intelligens. Hva gjør en med en sånn Grinch? Å ta det opp fører bare til surmuling. Anonymous poster hash: 1cedb...3f7
hysterika Skrevet 5. november 2016 #2 Skrevet 5. november 2016 Jeg ville sagt at dere har tradisjoner som dere gjerne vil at hun respekterer når hun er hos dere. Hun kan også forklare sitt barn at han skal la være å kommentere dette av respekt for sine fettere og kusiner. Hvis hun ikke kan innrette seg, må hun feire jul hjemme hos seg selv. Slik er det faktisk. Er man på besøk, innretter man seg.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #3 Skrevet 5. november 2016 Er vel bare å si at de ikke er velkommen til dere siden de oppfører seg slik de gjør. De kan heller holde seg hjemme med surmulingen sin. Anonymous poster hash: f2f49...b49
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #4 Skrevet 5. november 2016 Fortell om tradisjonene i forkant. Fortell om historikken bak dette fra gamle dager. Er 7-åringen så glup som hun sier, så er dette sikkert noe han vet fra før av, men det er jo greit med en repitisjon. Inviter på premissene om at dette og dette skal skje og at alle skal ha størst mulig glede av det en slik dag. Anonymous poster hash: 1ef06...446
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #5 Skrevet 5. november 2016 For ei surmaga ku. Jentungen på 3 år tror heller ikke på julenissen, men hun synes likevel det er spennende å leke og late som når når vi gjør slike ting Anonymous poster hash: 77cb8...263
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #6 Skrevet 5. november 2016 Uuugg, stakkars dere, alltid kjipt med slike gjester. Har ingen andre forslag enn å møte de med overentysiasme og overse surheten. Anonymous poster hash: 1afdf...986
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 Høres så trist ut at barn på 7 år ikke tror på julens magi.... "The bell still rings for all who truly belive..<3" Anonymous poster hash: b44e8...e10
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #8 Skrevet 5. november 2016 som alltid skal sabotere ting som er gøy for barna. Hun gjør det for å gjøre nummer av at hennes eldste ikke er så "dum" at han "går på" ting som julenissen og påskeharen. Nå skal de feire med oss og v har en veldig koselig tradisjon på gården vi akkurat har overtatt fra mine besteforeldre. Vi setter ut grøt til fjøsnissen og gjemmer smågaver på låven, men DET er for barnslig for hennes sjuåring altså. Jeg merker alt nå at hun prøver å sabotere det alt nå. Vi driter i det selvsagt, men av erfaring vet jeg at det kommer kommentarer som gjør det mindre koselig og at hun rotter seg sammen med barnet og er negativ og grinete. Og bare for å ha det på det rene, det er ikke sånn at alle de andre barna går på heller. De syns likevel det er artig å spille med og bidra til de minste sin opplevelse. Nevøen har aldri hatt forestillingsevne, noe moren tydeligvis ser på som et tegn på stor intelligens. Hva gjør en med en sånn Grinch? Å ta det opp fører bare til surmuling. Anonymous poster hash: 1cedb...3f7 Vi har tradisjoner også, eldste på 12 vet jo at verken julenissen, påskeharen eller tannfeen finnes, men ødelegger ikke for sine yngre søsken. SynS du bør snakke med svigerinna di og be henne skjerpe seg! Når til og med 12-åringen her i huset spiller med klarer vel en voksen (?) person det? Anonymous poster hash: 919b6...670
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #9 Skrevet 5. november 2016 Send henne diktet " bedrøvet fugl" av André Bjerke og si at hos dere er det sånn. Ting finnes om man tror på dem. Anonymous poster hash: 9245d...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 Jeg er enig med hysterika og de to siste. Den svigerinnen din er ikke så skarp som hun selv tror, og det er tydeligvis ikke sønnen heller om han ikke greier å forstå at man godt kan spille med i slike situasjoner og ha glede av det. Du kan jo håpe at hun leser her inne Jeg ville sagt til henne på forhånd at hun får forholde seg til hvordan dere ønsker det og at dere forventer at hun og sønnen ikke ødelegger for de mindre barna med unødvendige kommentarer - det burde vel de som er så intelligent greie? Dvs. hun får skjerpe seg og også forberede sønnen sin. Kanskje hun også vil oppdage at sønnen hennes vil finne mer glede i det enn hun tror. Anonymous poster hash: 12168...58d
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 Tror jeg hadde blitt mer tullete av deg. Folk som skal trekke andre inn i latterlige familieritualer kjeder meg. Anonymous poster hash: d9c43...191
spentanki Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 Tror jeg hadde blitt mer tullete av deg. Folk som skal trekke andre inn i latterlige familieritualer kjeder meg. Anonymous poster hash: d9c43...191 Men da er det jo bare for slike som deg å bli hjemme hos seg selv da,og da helst alene vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Be henne holde kjeft og holde seg unna. Her har vi mange tradisjoner. Ingen av oss tror på de men det er masse gode minner som gjør at vi fortsetter. Jeg synes fortsatt å sette ut grøt til nissen er hyggelig jeg. 🙊 Så dum og barnslig er jeg. Anonymous poster hash: 2b321...714
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 Tror jeg hadde blitt mer tullete av deg. Folk som skal trekke andre inn i latterlige familieritualer kjeder meg. Anonymous poster hash: d9c43...191 Så hold deg hjemme - ikke noe problem altså. Anonymous poster hash: 0dc8f...387
Englenemine Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 Fortell henne hvordan dere skal ha det og gi beng i surmulinga . Virkelig? Voksne folk som blir sure og furter , sånne må bare få beskjed om hvor skapet skal stå.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 Tror jeg hadde blitt mer tullete av deg. Folk som skal trekke andre inn i latterlige familieritualer kjeder meg. Anonymous poster hash: d9c43...191 Anonymous poster hash: 1cedb...3f7 Så du syns jeg skal avlyse noe barna her gleder seg til fordi vi har gjester som syns det er barnslig? De er gjester hos oss, invitert til vår julefeiring fordi de ikke har andre å være sammen med. Om de vil ha det på sin måte syns jeg de kan bli hjemme, men det er de ikke interessert i Svigerinnen min er orientert, det stopper henne nok ikke i å ødelegge det for alle andre. Jeg lurer på om jeg heller skal lure meg til en samtale med nevøen og la han bli vår medsammensvorne. Om jeg legger det frem som at "vi vet jo at nissen ikke er ekte, men de minste vet ikke det. Morro om du kan hjelpe oss med å late som du tror".. Verdt et forsøk? Anonymous poster hash: 1cedb...3f7
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 Jeg synes forslaget ditt er lurt, Hi, du har i hvert fall ikke noe å tape på å snakke med nevøen din Anonymous poster hash: 12168...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå