Gå til innhold

Jente 7 med mage/tarmproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vet ikke hvor jeg skal søke råd om dette, så prøver her. Jeg har en jente på 7 år, som i det siste flyr på do fra hun skal legge seg, og langt utover kvelden. Det har vel holdt på siden sommerferien, og spesielt fredagskvelden er det ille. Den siste måneden har hun av og til klaget over vondt i rumpa. Da jeg sjekket henne første gangen, så jeg ingenting, men i går så jeg at hun hadde mark. Vi har derfor tatt kur i dag til morgenen. I kveld har hun likevel vært på do sikkert 5 ganger, og fortsatt å klage over vondt. Er derfor usikker på om det er disse markene som er grunnen. Hun sier at det er vondt oppi rumpa, ikke rundt anus. Vi har vært hos lege en gang, og tatt blodprøver. De fant ikke noe tegn til cøliaki. Hva gjør jeg videre? Forslag til hva det kan være? Kan marken forårsake slike smerter?  På forhånd takk! (Og drar selvfølgelig til legen dersom det fortsetter like ille gjennom helgen. 

Anonymous poster hash: 3e117...8c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irritabel tarm? Jeg får vondt oppi rompa de periodene når jeg er plaget og løper ofte på do..Er som kramper oppover endetarmen..

Anonymous poster hash: 93847...bb8

Skrevet

Ja, det er vel det jeg også har tenkt, men trodde det var litt tidlig.... På fredagene spiser hun ofte pommes frites med grillkrydder (favoritten) og litt potetgull. For en med irritabel tarm, er det vanlig å reagere på krydder/poteter? 

ts

Anonymous poster hash: 3e117...8c4
Skrevet

Kanskje hun reagerer på fet mat?

Anonymous poster hash: 5387e...11d

Skrevet

Hva med laktose, kan det være hun reagerer på det?

Anonymous poster hash: 44fd7...fc9
Skrevet

Barnemark kan trigge muskulatur i endetarm som er vondt.. vent noen dager til marken er død. og følg kuren skikkelig! Behandle alle, vask sengetøy etc

Anonymous poster hash: 59f3b...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...