Gå til innhold

Hva sier/gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner har mistet barnet sitt i barsel. Vet ikke så mye om omstendighetene rundt, annet enn at han var dødfødt, og begravelsen har funnet sted i stillhet. Vi hadde termin på likt, og har snakket litt løst om trilleturer og barseltreff. Dette er en jente jeg ikke er så god venn med (Kjenner henne egentlig ikke så godt), men vi bor i samme blokk, treffes ute, i butikken, i bhg, og div.. Vi hilser og småprater. Vet ikke hvordan jeg skal forklare relasjonen vår. Hun er mer enn en bekjent, men ikke venninne.

Kommer til å møte på henne snart, og jeg aner ikke hva jeg skal si eller gjøre. Vil ikke virke kald og ufølsom, men heller ikke grave i noe, eller gjøre henne trist. Samtidig har jeg en baby som er like gammel som det hennes skulle vært, så har ikke lyst å gjøre noe feil, eller trykke min "lykke" i ansiktet på henne.... Kan og vil ikke overse henne, samtidig kan jeg jo ikke løpe bort å gi henne en klem om jeg møter henne.. (Jeg er ikke trøste og klemmetypen, så aner ikke hva som er vanlig). Vil og gjøre noe fint for henne, men aner ikke hva..

Anonymous poster hash: 12af6...6c4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt mannen din passe babyen din slik at du kan gå og besøke henne uten din baby. Ta gjerne med en liten ting, litt kake til kaffen, en liten blomst, men det er egentlig ikke nødvendig. Det viktigste er nok at du er et medmenneske. Om du går hjem til henne så slipper hun også å ta det vanskelige førstetreffet ute blant folk når du kanskje også har babyen din med deg.

Du trenger egentlig ikke si så mye. Gi henne en god klem, si at du har tenkt så mye på henne og spør henne ev. hvordan det går med henne og mannen.

Anonymous poster hash: c1eb2...249
Skrevet

Takk for svar, det var en god ide. Det skal jeg gjøre..

Anonymous poster hash: 12af6...6c4
Skrevet

Hvis du treffer på henne så si at du har tenkt mye på henne. At du ikke helt vet hva du skal si, men at du føler med dem og vil gjerne møte henne når hun føler for det.

Det er bedre å si rett ut at man ikke vet hva man skal si enn å unngå vedkommende ❤️

Anonymous poster hash: cdeb3...c5f

Skrevet

Jeg er ingen "klemmer" selv, men likevel tror jeg at det hadde vært på sin plass med en klem om du ikke har noe du ønsker å si.

Jeg vet at enkelte synes det er sårt å se andre småbarn når de selv har mistet, men for mange er det likevel slik at de ikke ser på småbarn som noe "de kunne hatt", men som et annet lite vesen som har kommet til verden.

Ta det litt som det kommer, føl litt på stemningen.

En kommentar - "dette er så urettferdig" kan være en åpningsreplikk for videre samtale. Da kan hun bestemme litt hvordan det går videre.

Anonymous poster hash: ed087...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...