Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Fikk litt hakeslepp i dag når jeg fortalte en venninne at i kveld/nesten natt etter at alle ungene (6,6,8 og 11 år) har lagt seg, skal jeg og gubben ga oss en kose kveld med biff og ett glass god rødvin. Hun mente at vi holdt barna utenfor en fin oh rolig stund for de også. Det er ikke ofte vi gjør det kanskje annenhver mnd. Vi spiser som oftest "fredags og lørdagkosemat" sammen som de liker. Er det flere som kan finne på å gjøre noe sånt eller er det vi som er rare. Tenker også når gutta blir større at en eller annen fredag eller lørdag en gang i blant er stua ned vår og de får finne på noe ett annet sted i huset. Anonymous poster hash: edd62...583
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Venninnen din er åpenbart en veldig ulykkelig og rar person. Det beste dere kan gjøre for ungene er jo å pleie parforholdet! Kos dere med GOD samvittighet Hun er bare sjalu og usikker. Anonymous poster hash: 0ec86...845
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Da er vi like dårlige. I kveld er ungene lagt og jeg venter på min mann som er ute og henter sushi. Kjærestetid for oss voksne er viktig! Anonymous poster hash: 6bf8e...bb6
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Det gjør vi i dag også. De minste Barna på 5 og 7 har spist og er lagt. Nå skal jeg og mannen og tenåringen spise bakt potet, hjemmelaget salsa og biff. Bruker og gjøre det av og til. Anonymous poster hash: 165e7...67d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Litt tidlig at en 11 åring er lagt på en fredag, men.. her er alle inkludert både fredag og lørdag. Men funker det for dere så Anonymous poster hash: 7b1fc...ef6
vimsa3 Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Du må jo ikke bare være mamma og kone. Det er veldig viktig å være kjærester. Det er derfor så mange parforhold går i vasken, fordi de ikke tar tid til å pleid forholdet. Vi gjør sånn støtt og stadig spesielt om barna har vert på bursdag, venninne besøk eller lignende. Da er det oss to den kvelden. Vi er lykkelige og barna sover utslitt og lykkelig er jo ingenting bedre enn det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Åh herrefred, jeg får tics i øyet! Egentid på kvelden, er viktig! Trenger man å tilbringe hvert eneste øyeblikk med sine barn? NEI! Kan man få lov å være voksen, ha "kjærestetid", hyggekveld og bare slappe av? JA! Jeg sitter selv her med et glass vin og null dårlig samvittighet! Anonymous poster hash: 66b03...599
vimsa3 Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Litt tidlig at en 11 åring er lagt på en fredag, men.. her er alle inkludert både fredag og lørdag. Men funker det for dere så Anonymous poster hash: 7b1fc...ef6 Min datter blir 12 og legger seg gjerne 1930 selv på en fredag er hun oppe til 21 er hun stup trøtt. Hun er veldig a menneske og oppe 5-6 på morningen uansett når hun legger seg. Ser at når hun kommer hjem fra venninne overnatting er hun svart under øynene og så trøtt at hun ikke vet hvor hun skall gjøre av seg
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Da er jeg en elendig mamma! Her koser jeg meg med god mat ca. 2 ganger i uka etter mini har sovnet. Vi spiser vanlig husmannskost til middag, med alle næringsstoffer vi trenger, men unner meg selv litt godt innimellom. Alt fra biff til kongekrabbe, reker eller vårruller. Kosen vår er lek før middag, hyggelig stemning og samtale rundt middagsbordet og rolig lek eller kos i sofaen etter middag. Kosen min er etter han har sovnet. Anonymous poster hash: 8b382...a9b
Gjest Darwinia:-) Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 (endret) Venninnen din må ha veldig rare unger. Mine unger synes ikke det er stas med en bedre biffmiddag, levende lys og rolig stemning. Da foretrekker de ostesmørbrød mens vi leser Roald Dahl med innlevelse. Så koser jeg og mannen oss ETTER at de har lagt seg. Endret 4. november 2016 av Darwinia:-)
Gjest Antarctica Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 Hvis foreldre skal bli så selvutslettende at de ikke lenger dyrker parforholdet, er det til syvende og sist ungene som betaler prisen for det.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 Jeg skjønte ikke problemet en gang jeg. Så jeg tror nok ikke det er noe problem..... Anonymous poster hash: 19690...218
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 Å kose seg sammen etter at barna har lagt seg er bra og lurt. Å nekte større barn å komme i stua fordi foreldrene skal ha alenetid er veldig, veldig rart. I vårt hus er vi likeverdige beboere og det kunne ikke falt oss inn å nekte våkne unger å bevege seg fritt i husets oppholdsrom! Anonymous poster hash: b4b7d...880
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #14 Skrevet 4. november 2016 Hi Eldste på 11 år er oppe i seks tiden samme når han legger seg. Så han får sjelden være oppe lengre en ni hvis det ikke er noe spesielt. Han trenger de timene med søvn. Vi har kost oss med biffen med god samvittighet, godt å se at det er flere enn oss. I morgen blir det taco middag for alle med det tilbehøret som barna vil ha. Anonymous poster hash: edd62...583
Odd Molly Skrevet 5. november 2016 #16 Skrevet 5. november 2016 Dere gjør som dere vil. Hos oss spiser vi alltid sammen i helgene. Mine unger er så store at de ofte har venner på besøk i kjellerstua. Jeg er overlykkelig hvis de vil tilbringe en hel kveld med meg i helgene. Når barna var små og la seg tidlig hendte det en sjelden gang at vi spiste etter at de hadde lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #17 Skrevet 5. november 2016 Å fullstendig utslette seg selv til "fordel" for barnet er å gjøre barnet en enorm bjørnetjeneste. På meg virker det som slike foreldre panisk prøver å gjøre seg selv alt for viktige i barnas liv. Det er klamt, og et alt for stort ansvar å legge på barna. Kos dere med biff og vin Anonymous poster hash: 4925e...8a6
It's all about me Skrevet 5. november 2016 #18 Skrevet 5. november 2016 Hender vi også tar slikt etter at ungene har lagt seg. Det for å slippe å tvinge de gjennom noe de hater. Vinn vinn for begge parter. De slipper mat de synes er skikkelig æsj, vi får fred og ro. Men hvis de begynner å elske biff tar vi det tidligere på kvelden, da blir det noe annet de hater vi koser oss med. Er nok å velge imellom
Anonym bruker Skrevet 5. november 2016 #19 Skrevet 5. november 2016 Helt greit så lenge det ikke er hver helg Anonymous poster hash: 19fae...0dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå