Gå til innhold

Noen som har nissan leaf her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de selger nordic 24 kwh til 232990 kr. Vurderer å ha den som bil nr 2. Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 858fd...1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Love it! Men bare om man har en annen bil til langkjøring vel og merke.

Anonymous poster hash: 501ec...edb

Skrevet

Ja. Love it! Men bare om man har en annen bil til langkjøring vel og merke.

Anonymous poster hash: 501ec...edb

Hvilken modell har du? Trenger en alt ekstra som følger nordic/tekna? Eller går det fint med lavere utstyr? Prøvekjørte zoe i går, no way, den var ikke bra å kjøre.

Skrevet

Jeg har tekna 2016, 24 mil. Elsker den! Er så utrolig behagelig å kjøre. Kjører ikke langt på vinteren da. Max jeg har kjørt er 13 mil i august. Da hadde jeg 40% igjen på batteriet.

Vi kjøpte tekna pga skinnseter. Har to små i baksetet og det blir fort skittent med barnehage-støvler.

Anonymous poster hash: 280dd...bb1

Skrevet

Ser de selger nordic 24 kwh til 232990 kr. Vurderer å ha den som bil nr 2. Noen erfaringer?

Jeg har hatt den. Hadde Tekna. Superfin bil, men jeg fiksa ikke mer enn et år så måtte jeg tilbake til "vanlig bil". Men hvis du vet at du ikke skal kjøre langt så er den fin!

Anonymous poster hash: b1062...0be

Skrevet

Jeg har tekna 2016, 24 mil. Elsker den! Er så utrolig behagelig å kjøre. Kjører ikke langt på vinteren da. Max jeg har kjørt er 13 mil i august. Da hadde jeg 40% igjen på batteriet.

Vi kjøpte tekna pga skinnseter. Har to små i baksetet og det blir fort skittent med barnehage-støvler.

Anonymous poster hash: 280dd...bb1

Takk for svar. Skal kun ha den til småkjøring som hente på skole, kjøre til trening og til min jobb (som er 3 mil totalt tur/retur). Håper på en leaf på billigsalg nå som rekkevidden ser ut til å endres stort de neste årene. Skinnseter ja, det er kun tekna.

Skrevet

Jeg har hatt den. Hadde Tekna. Superfin bil, men jeg fiksa ikke mer enn et år så måtte jeg tilbake til "vanlig bil". Men hvis du vet at du ikke skal kjøre langt så er den fin!

Vi har en bil til som vi bruker ved lengre reise, så håper mine 3 mil til og fra jobben skal gå helt fint uten rekkeviddeangst :-D

Skrevet

Etter ett år med blikkboks på lommelyktbatteri måtte du tilbake til bil. Til ordentlig bil. Skjønner deg godt.

Aldri om jeg gidder å fise rundt på litt batteristrøm. Skal man ha elbil så er det vel ikke noe annet enn Tesla som går, og så vidt jeg vet er ikke Tesla kommet som bil med størrelse og fremkommelighet foreløpig. Og når den kommer, så blir den dessverre så innmari dyr.

Anonymous poster hash: 2f277...b08

Skrevet

Etter ett år med blikkboks på lommelyktbatteri måtte du tilbake til bil. Til ordentlig bil. Skjønner deg godt.

Aldri om jeg gidder å fise rundt på litt batteristrøm. Skal man ha elbil så er det vel ikke noe annet enn Tesla som går, og så vidt jeg vet er ikke Tesla kommet som bil med størrelse og fremkommelighet foreløpig. Og når den kommer, så blir den dessverre så innmari dyr.

Men som en bil nr 2 som ikke skal kjøre langt er det jo en del kr å spare på den, hvis en har den til the bitter end (annengangsverdi er ikke noe å satse på). Om parisavtalen skal holdes vil ikke dieselbiler eller tørste bilen være særlig gunstige å sitte med i hvert fall. Merker allerede nå at diesel er vanskelig å selge, tenk til neste år når valget gjennomført og det ikke er politisk selvmord å ta store miljøavgjørelser, da kommer nok de store endringene i statsbudsjettet.

Skrevet

Leaf er både god å kjøre og kjapp på veien. Du føler at du kjører vanlig bil, og de som snakker om å fikse rundt på lommelyktbatteri har aldri prøvd den.

Har også en Tesla toppmodel og hopper like så godt inn i Leaf en for kjappe turer.

Har Leaf Tecna da skinnseter er et must.

Anonymous poster hash: 12dd6...cb9

Skrevet

Er veldig fornøyd med vår. Den har faktisk tatt over som hovedbil. Brukes ca.100 km pr dag. Jeg har tilpasset meg elbilen: har alltid et pledd og hansker i bilen om vinteren, i tilfelle jeg må spare på varmen. Men det er bare hvis jeg ikke får ladet eller må kjøre litt lengre enn planlagt. Man blir god på mental kilometer-planlegging :)

Den har god plass til barna og barnevogn.

Vi har også kjørt til hytta noen ganger, og lader da en gang underveis.

Man må innstille seg på at det er en elbile man kjører. Vi har også en dieselbil, og man merker klart forskjell på at forbrenningsmotoren varmer opp bilen. En elbil føles litt kaldere.

Men alt dette er ikke noe problem, men en vanesak.

Skrevet

Du har ikkje prøvd særleg elbil, forstår eg. 

Skrevet

Takk for svar. Skal kun ha den til småkjøring som hente på skole, kjøre til trening og til min jobb (som er 3 mil totalt tur/retur). Håper på en leaf på billigsalg nå som rekkevidden ser ut til å endres stort de neste årene. Skinnseter ja, det er kun tekna.

Ein får fort lyst å bruke el-bilen som førstebil, og du kan komme til å angre på at de ikkje like godt kjøpte bil med større batteri.  Eg synes det er surt når eg må sette att el-bilen til helgeturen på vinteren, alternativt stole på at den eine moglege hurtigladaren verkar og har lite kø,  så eg ynskjer meg eit litt større batteri.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...