Gå til innhold

Skam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drit kjedelig nå. Må jo miste mange seere når de gjør temaet og handlingen så smal. Jeg er for homofilt ekteskap, at de skal få adoptere og like rettigheter og helt ok at det handler om Isak men ingen andre er jo med. Dette må de jo merke på seertall. I tilleg er det så lett å se hvordan de gjør det, før meld fra Even tikket inn igår tenkte jeg det ville skje ... var hekta på forrige sesong men nå går det dager mellom jeg husker skjekke siden.

Anonymous poster hash: fe761...0a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At de tar opp homofili er jo helt fantastisk, og det som skjer i skam nå treffer i hvert fall meg rett i hjertet. Så du mener at hvis Even hadde vært en jente, så hadde det vært bedre for handlingen?

Anonymous poster hash: b13f6...c19
Skrevet

Jeg er totalt hekta på denne sesongen!! Herregud, lever meg sååå inn i det og synes denne kjærlighetshistorien er helt fantastisk!

Og er faktisk stolt av å være fra Norge hvor en slik serie blir laget! 😊

Anonymous poster hash: eb8c0...f00

Skrevet

Jeg er enda mer hekta enn i fjor. Syns William + noora historien var fin, men denne er enda bedre ❤️

Anonymous poster hash: 96579...53a

Skrevet

Jeg fatter ikke hva du snakker om. Dette er jo den beste sesongen så langt. Lenge siden jeg har sett en kjærlighetshistorie (uavhengig av seksuell legning) spilt ut med en sånn nerve og følelse og med alle nyansene av usikkerhet, stormende følelser og vekslende selvfølelse som man har når man er 17-18 år.

Anonymous poster hash: d1809...102
Skrevet

Er så drit kjedelig nå. Må jo miste mange seere når de gjør temaet og handlingen så smal. Jeg er for homofilt ekteskap, at de skal få adoptere og like rettigheter og helt ok at det handler om Isak men ingen andre er jo med. Dette må de jo merke på seertall. I tilleg er det så lett å se hvordan de gjør det, før meld fra Even tikket inn igår tenkte jeg det ville skje ... var hekta på forrige sesong men nå går det dager mellom jeg husker skjekke siden.

Ja. De merker det på seertall.

Den har denne sesongen spredd seg til store deler av Europa. Nettopp pga kjærligheten mellom to gutter.

Anonymous poster hash: d7509...d83

Skrevet

Synes hele serien er bra, jeg :)

Kjenner meg godt igjen mtp venting, mye alenetid osv som ungdom. Selv om jeg ikke er homo, er det mye av samme greia når man blir kjent med noen man virkelig liker.

Spennende å se hvordan det kommer til å itvikle seg også.

Anonymous poster hash: 7e08c...149

Skrevet

Synes serien er fantastisk! Og spesielt denne sesongen! Det er en vakker kjærlighetshistorie, og jeg synes den er så bra! Fint at de viser at kjærlighet mellom homofile er fint og vakkert ❤️

Anonymous poster hash: eed7d...134

Skrevet

Denne sesongen er jo den beste. Vell talt av Eskild i siste klipp

Skrevet

Syns også denne sesongen har vært smal og kjedelig til nå

Skrevet

Jeg har aldri før blitt berørt til de grader av en tv-serie. Jeg kjenner det i magen, det er som om det er jeg som venter på livstegn fra Even. Tror jeg holder på å bli gal :D

For det første har jeg aldri sett maken til skuespill. De formidler usikkerhet og kjærlighet med hvert ansiktsuttrykk og bevegelse. Det er helt ufattelig sterkt.

For det andre så er det en utrolig viktig tematikk. Dette er første gang at kjærlighet mellom to gutter vises så realistisk. Det er like naturlig fremstilt som de tusener av historier om kjærlighet mellom gutt og jente har gjort det i alle år. Tenk for en impact dette har på unge gutter, som er de som kanskje har hatt det vanskeligst med å komme ut av skapet. Kjærlighet mellom to jenter har til en viss grad blitt normalisert, men kjærlighet mellom gutter har ikke det.

Og som noen andre nevner. Dette har spredd seg til Europa - og langt utover  Europa. Fans fra Sør-Amerika, Kina, Russland krever å få SKAM med engelske subtitler. Dersom dette er sprengstoff for oss - hva da med land hvor homofobi er legitimt?

Dett er den største norske suksessen noen sinne når det kommer til eksport av tv/film.

Jeg er ikke i målgruppa i det hele tatt. men or å si det slik: #evenmåsvare

Anonymous poster hash: a5d92...b8b
Skrevet

Denne sesongen er jo den beste. Vell talt av Eskild i siste klipp

Bare håper på et klipp til før de tar pause.

Jeg ser for meg at vi får et klipp hvor vi får se at Even sliter. Eventuelt et klipp hvor Even og Isak møtes på fest i helga, og Even holder avstand, men tydelig viser hva han føler. 

Også tipper jeg at vi får se filmen om gutten som ikke kunne holde pusten under vann..

Sukk.. dette er så nært opp til den følelsen jeg hadde da jeg gikk rundt og ventet på svar på meldinger fra "mine store kjærligheter" i ungdomstiden

Skrevet

Bare håper på et klipp til før de tar pause.

Jeg ser for meg at vi får et klipp hvor vi får se at Even sliter. Eventuelt et klipp hvor Even og Isak møtes på fest i helga, og Even holder avstand, men tydelig viser hva han føler. 

Også tipper jeg at vi får se filmen om gutten som ikke kunne holde pusten under vann..

Sukk.. dette er så nært opp til den følelsen jeg hadde da jeg gikk rundt og ventet på svar på meldinger fra "mine store kjærligheter" i ungdomstiden

Pause? Skal serien ha pause?

Skrevet

Pause? Skal serien ha pause?

Ja, tror det er to uker etter dagens video.

Skrevet

Ja, tror det er to uker etter dagens video.

Arrgghh, hva er vitsen med det da :( ? Hvordan vet du det?

Skrevet

Arrgghh, hva er vitsen med det da :( ? Hvordan vet du det?

Har bare hørt det fra flere kanter. Og hun som spiller Sonja sa det nylig i et intervju at "Nå skal jo SKAM ha en 2 ukers pause, så får vi se hvordan det går etterpå"

Det er visst den berømte SKAM pausen. jeg har aldri blitt hekta på serien før, så jeg vet ikke - men det har vært en lengre pause i hver sesong cirka midtveis.

Skrevet

Jeg er litt enig.

Anonymous poster hash: 07b18...3ed

Skrevet

100% uenig, den beste sesong til nå <3 og likte sesong 1 mer enn sesong 2 også, synes sesong 2 bare var Noora&William,mens sesong 1 var det mer jentegjengen :),mens Sesong 3 treffer meg midt i hjerte  :hjerte: kjenner meg så godt igjen, vert bifil siden jeg var 13,men ikke kommet ut før nå i år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...