Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Hvor lenge hadde dere behov for sykemelding? Anonymous poster hash: fe73a...60d
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 5år... Men fikk post traumatisk stresslidelse i forbindelse med dødsfallet. Anonymous poster hash: cd9fb...98f
Førstemann Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Trengte ikke sykemelding. Fikk velferdspermisjon i 14 dager og var på jobb etter det. Men jeg satt på eget kontor og hadde veldig fleksible dager i starten.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Mistet min bestefar som jeg vokste opp hos, han var mer enn en far for meg, han var absolutt alt for meg. Jeg var sykemeldt allerede da han var syk pga noe annet, og ble gravid med risikosvangerskap før han døde. Det tok altså nesten to år før jeg var på jobb igjen. Om jeg hadde vært i jobb da han døde hadde jeg sikkert måttet ta en mnd sykemelding. Jeg overlevde fordi jeg midt oppi alt fikk et velskapt barn. Jeg hadde som sagt ant trengt en sykemelding om jeg ikke allerede var sykemeldt, samtidig tror jeg ikke det ville vært løsningen, da ville jeg bare gravd meg lengre ned og aldri kommet ut av det svarte hullet. Dette er syv år siden, og jeg sliter med savnet og tapet enda. Anonymous poster hash: d0f1e...9b3
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Trengte ikke sykemelding pga selve dødsfallet, men den akutte sykdommen og de ukene avdøde var syk tok veldig på. Jeg hadde velferdspermisjon i de siste to ukene før dødsfallet og uken hvor jeg ordne med begravelsen. Etter begravelsen tok jeg en uke ferie for å sove. Så var jeg tilbake i jobb, deilig med distraksjoner da jeg ofte ble overveldet av sorg når det var stille rundt meg. Anonymous poster hash: a57fd...60c
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 To uker. Anonymous poster hash: 55f73...f87
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Hvor lenge hadde dere behov for sykemelding? Anonymous poster hash: fe73a...60d Hadde aktiv sykemelding i rundt 4- 5 uker tror jeg, pluss noen uker sommerferie som allerede var satt opp. Var ikke på jobb de første ukene i det hele tatt, og jobbet så enkelte dager når jeg orket, før jeg var tilbake for fullt. Siden sorg ikke er noen diagnose, så mener jeg det sto psykisk stressreaksjon i sykemeldingen. Fikk sykt nok tilbud om antidepressiva av en ukjent lege to dager etter dødsfallet, takket naturligvis nei. Sorg er en normal reaksjon, ikke en depresjon. Anonymous poster hash: 5a00f...a82
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Kunne godt ha fått et par uker både før og etter dødsfallet... Men fikk ingenting. Brukte tre dager egenmelding og to dager velferdspermisjon. Kjenner meg litt bitter nå i ettertid. Fikk ikke tiden og roen jeg trengte, presset meg på jobb og hadde det veldig tungt. Tok en uke ferie sammen med ungene en stund etter dødsfallet, det var kjekt men var likevel for sent. Anonymous poster hash: 4bb5e...61a
Miamimom Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Jeg hadde sykemelding i forkant, men ikke i etterkant. Begravelsen var på onsdag, jeg var tilbake i jobb på mandag. Men jeg sørger fortsatt, 10 år etter..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 Var sykemeldt i 6-7 uker før pappa døde. Skjønte det kom til å gå fort.. Han døde før jul og jeg var sykemeldt ut året. Angrer på at jeg ikke tok meg tid til å sørge ordentlig, forløpet med sykdommen hans var grotesk og det hele var så grusomt vondt! Det var godt å komme tilbake på jobb, men jeg fikk ikke tid til å sørge ordentlig. Anonymous poster hash: 8668b...24e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 Jeg gikk siste året på videregående da mamma døde. Dette skjedde kun noen dager før jul, men jeg var ikke borte fra skolen mer enn et par dager. Slapp et par prøver, thats it. Jeg var ganske i sjokk og husker ikke helt det som skjedde rundt den tiden. Husker jeg kom på skolen første uka etter jul, alle sa "kondolerer", men klarte ikke helt å forstå hva som hadde skjedd. Dødsfallet skjedde brått. Hadde jeg jobbet hadde jeg nok blitt sykemeldt, vet ikke hvordan det egentlig er når man er skoleelev. Jeg bare dro på skolen som vanlig. Jeg tror man må kjenne på det selv. Det er ingen fasit på hvordan man skal takle sorg, men jeg håper og tror de fleste arbeidsgivere har forståelse for slike tap. Kondolerer til deg hi, om du har mistet en forelder nå nylig <3 Anonymous poster hash: b6a81...636
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 Jeg var i mammaperm da der skjedde, men hadde nok trengt 14 dager med sykemelding etter dødsfallet om jeg ikke hadde vært i permisjon. Tenker også jeg hadde blitt sykemeldt de siste ukene før han døde også. Anonymous poster hash: 8c78f...733
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Jeg var tilbake på jobb dagen etter begravelsen til pappa. han døde få uker før jul for noen år siden. Der og da føltes det riktig å reise på jobb igjen med en gang. Han var syk i noen måneder, men det var kun 3 dager fra han ble veldig syk til han døde. Jeg angrer i ettertid at jeg ikke tok meg litt fri fra jobb der og da. Var gravid med nr 3 i dette tidspunktet, så var nok det som holdt meg oppe. Da min førstefødte døde ved fortidlig fødsel så var jeg sykmeldt i 3 mnd. Trengte god tid til å komme meg igjen. JObbet da bare 2 mnd før jeg sa opp. Følte ikke for å jobbe mer ved den arbeidsplassen. Min søster døde i år. Jeg hadde pleieperm siste uken med henne. SÅ ble jeg sykmeldt 100% i 4 uker før jeg gikk over til 50% i 2 uker. Husker ikke stort av de ukene. Tror sorgen etter pappa slo inn da også, fikk endelig tid til å sørge for dem begge. Anonymous poster hash: d27a6...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå