Gå til innhold

Tulla har et annet etternavn enn meg... Bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og datteren min bor under samme tak, og hun har ingen andre søsken, stefar ol. Faren hennes vil ikke ha kontakt, og bor veldig langt unna. Spørsmålet er da : er det bedre at hun har mitt etternavn enn etternavnet på noen hun ALDRI har sett før? Eller skal jeg bare la det være slik det er nå?

(grunnen til at jeg ikke har byttet før, er fordi fornavnet hennes ikke går sammen med mitt etternavn... Men så har jo ALLE i familien hennes det navnet, og hun er den eneste uten... Hva synes dere?)

Anonymous poster hash: bf1d3...578
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville byttet etternavn

Anonymous poster hash: 0ee9f...737
Skrevet

Ettersom kontakten med far og fars familie er lik null så ville jeg byttet. Her har gutten min fars etternavn, og da jeg skilte meg fra ham skiftet jeg til pikenavnet mitt. Men gutten nekter å bytte, han ER en ..... han, så da er det greit ☺ Kontakt med faren sin har han jo også.

Hva sier datteren din da, hvor gammel er hun forresten?

Skrevet

I utgangspunktet ville jeg byttet, men når du sier at navnet hennes ikke passer sammen med ditt etternavn ble jeg usikker. Hvis det absolutt ikke passer ville jeg nok droppet det. Eller kanskje dere to kan ta et helt nytt navn?

Skrevet

Ettersom kontakten med far og fars familie er lik null så ville jeg byttet. Her har gutten min fars etternavn, og da jeg skilte meg fra ham skiftet jeg til pikenavnet mitt. Men gutten nekter å bytte, han ER en ..... han, så da er det greit ☺ Kontakt med faren sin har han jo også.

Hva sier datteren din da, hvor gammel er hun forresten?

Hun er bare fem, og tenker selvsagt ikke over at hun har et annet etternavn enn de rundt seg. Så det er en avgjørelse jeg må ta for henne, rett og slett  :wacko:

Anonymous poster hash: bf1d3...578

Skrevet

Ville prøvd å bytte navn. Men har dere felles foreldre ansvar må faren godkjenne endringen.

Anonymous poster hash: 633fa...7f4

Skrevet

Jeg ville ha latt fars navn stå som mellomnavn, og lagt ditt navn til som etternavn. Selv om jenta ikke har kontakt med far er han fortsatt hennes far, og hans slekt er fortsatt hennes slekt. Jeg som mor ville ikke ønsket å være den som fjernet navnet som symboliserer den tilhørigheten, men jeg hadde ønsket at barnet også hadde mitt navn.

Anonymous poster hash: f2e59...24d
Skrevet

Bytt. Legg eventuelt inn et mellomnavn om du ikke synes fornavnet hennes og etternavnet ditt klinger helt godt sammen.

Anonymous poster hash: aef12...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...