Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Jeg skal til legen Idag for jeg har nådd bunnen men jeg er ikke så flink til å be om hjelp så jeg tenker å skrive et brev om hvordan jeg har det ? Liste opp ting ? Er dette teit om jeg gir et brev / liste til legen hvordan jeg sliter nå ? Isolerer meg helt fra omverden og er i stadig sjokk over livet mitt .. er redd for å bli innlagt kan da legen tvinge meg til innleggelse ? Har prøvd å kjempe alene men jeg trenger støtte .. har ingen som støtter meg Anonymous poster hash: 46ed1...ff9
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #2 Skrevet 4. november 2016 Samfunnet er blitt kaldt, ja. Nei, det er ikke dumt at du skriver ned tanker og følelser og tar det med til legen. Men lytt til legen også, ikke bare lever brevet og gå. Hvis du får time på dagen da, det håper jeg du får. Har du barn? Innleggelse er dumt - visse steder, for det er ikke alltid så bra steder å hjelpe på. Men noen steder er helt fantastiske. Modum bad er jo veldig godt kjent og er, etter min erfaring, veldig bra. Varme mennesker som faktisk vil hjelpe, som jobber der fordi det er det de vil, hjelpe mennesker. Ikke for å tjene penger. God bedring! Og du? Husk på, du er verdifull. Jeg håper inderlig det går godt med deg, selv om jeg ikke kjenner deg så vil jeg ikke det skal skje deg noe vondt. Trist å høre at du har det slik du har det. Håper du får god hjelp (skriv gjerne om hvordan det går!). >>>klem<<< Anonymous poster hash: b720e...7ef
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Tusen takk Jeg er enig men psykologen sluttet med behandlingen min for hun mente jeg var ressurssterk person og hun sluttet i jobben sin , hun sendte ny henvisning men fikk ikke hjelp der (fullt) så nå sliter jeg med ettervirkninger fra traumatiske hendelser og alvor livskrise ... prøver å få hjelp fra familien men de er for opptatt med sitt og vil ikke ha "barnevakt" men noen å prate med og som kan veilede meg til å klare å se framover.. medisiner hjelper til viss grad men har vært på legevakten og de mente jeg tar helt feil type medisiner for angst og mareritter... det e tøft å stå opp om morgen spesielt nå som jeg er alene Men ellers prøver jeg og prøver å finne noe positivt i dette som vi kaller livet det skjer dårlige ting men også gode ting.. håper de gode tingene skjer snart Anonymous poster hash: 46ed1...ff9
Merian Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Ikke teit i det hele tatt! Ganske vanlig å ha med en liste, ikke alltid så lett å huske alt når man sitter der.. Så på! Håper du får god hjelp og snart kommer deg ovenpå igjen!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Ikke vær redd for å bli innlagt...det skjer bare hvis han er redd du skal ta ditt eget liv. Anonymous poster hash: 0381a...1cc
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Ikke vær redd for å bli innlagt...det skjer bare hvis han er redd du skal ta ditt eget liv. Anonymous poster hash: 0381a...1cc Kan legen tvangsinnlegge hvis han tror det? Anonymous poster hash: b5833...303
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 Kan legen tvangsinnlegge hvis han tror det? Anonymous poster hash: b5833...303 Selvsagt...Hva tror du, de lar en pasient gå ut og drepe seg selv..? Anonymous poster hash: 0381a...1cc
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 Selvsagt...Hva tror du, de lar en pasient gå ut og drepe seg selv..? Anonymous poster hash: 0381a...1cc Jeg slet med selvmordstanker en kveld/natt og psykisk helses telefon i min kommune var avskrudd, for ingen har vakt her om kvelden. Jeg slet meg gjennom natten og pratet med lege dagen etter. Legen ga meg sovetabletter slik at jeg skulle kunne sove til neste dag hvis jeg skulle få slike tanker igjen. Så jo, det skjer faktisk. Anonymous poster hash: b720e...7ef
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Jeg slet med selvmordstanker en kveld/natt og psykisk helses telefon i min kommune var avskrudd, for ingen har vakt her om kvelden. Jeg slet meg gjennom natten og pratet med lege dagen etter. Legen ga meg sovetabletter slik at jeg skulle kunne sove til neste dag hvis jeg skulle få slike tanker igjen. Så jo, det skjer faktisk. Anonymous poster hash: b720e...7ef Selvmordatanker behøver ikke å bety at en person kommer til å ta livet sitt. Det er jo du et levende bevis på.. Ved bekymring for liv og helse tas det grep. Anonymous poster hash: 0381a...1cc
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 Selvsagt...Hva tror du, de lar en pasient gå ut og drepe seg selv..? Anonymous poster hash: 0381a...1cc Jeg tror at du har veldig stor tiltro til systemet Anonymous poster hash: b5833...303
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 Jeg tror at du har veldig stor tiltro til systemet Anonymous poster hash: b5833...303 Nei...jeg er realist. Det er få som tar livet sitt. Og av dem forteller omtrent ingen om planer til legen. Så ja..det tas grep. Men det skjer sjeldent fordi det ikke er behov for det ofte. Anonymous poster hash: 0381a...1cc
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 Selvmordatanker behøver ikke å bety at en person kommer til å ta livet sitt. Det er jo du et levende bevis på.. Ved bekymring for liv og helse tas det grep. Anonymous poster hash: 0381a...1cc Jeg har ett suicidialforsøk i historikken min (da var jeg 20). Så bekymringen var reel. Når jeg prater om selvmordstanker mener jeg ikke "litt smådeppa", da mener jeg seriøse drag mot å ende mitt liv. At jeg ikke gjorde det er et mirakel. For det var en lang og tøff natt. Jeg kjempet hele natten. Du aner ikke... Jo, det var reel fare. Nå er det ikke det. Men kommer noe slikt over meg igjen aner jeg ikke om jeg overlever. Det er derfor det er viktig for meg å kunne prate med noen som kan lytte og forstå og kanskje hjelpe litt. Anonymous poster hash: b720e...7ef
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 Jeg har nå vært innlagt flere ganger med overdose ... måtte pumpes en gang .. vil ikke dø men blir så langt nede at jeg skader meg selv Anonymous poster hash: 46ed1...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå