Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #1 Skrevet 4. november 2016 Sønnen min ble sendt på gangen her om dagen og kom gråtkvalt hjem. Han følte seg veldig urettferdig behandlet fordi det var andre elever som kom bort til han mens han satt og jobbet. Han er veldig skoleflink og de spurte om hjelp til mattestykker. Han måtte sitte på gangen alene og det var andre elever som måtte minne læreren på at han satt der og spurte om han kunne få komme inn igjen. Han er 7 år. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #3 Skrevet 4. november 2016 Det håper jeg virkelig. Med klasser med opptil 25 elever er det jammen ikke lett for en lærer å få arbeidsro når noen ikke greier å høre etter. Du har kun fått ditt barns versjon av dette. Tipper han ikke er så uskyldig som han vil ha det til. Anonymous poster hash: a58cc...6ff
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #4 Skrevet 4. november 2016 Det håper jeg virkelig. Med klasser med opptil 25 elever er det jammen ikke lett for en lærer å få arbeidsro når noen ikke greier å høre etter. Du har kun fått ditt barns versjon av dette. Tipper han ikke er så uskyldig som han vil ha det til. Anonymous poster hash: a58cc...6ff Jeg har fått tre andre elevers versjon også. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Utrolig gammeldags. Ja, trodde de brukte andre metoder nå. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 Det er en gammeldags og dårlig oppdragermetode. Min sønn ble også sendt på gangen, og så ble han aldri hentet inn igjen. Så kom læreren ut etter lang, lang tid og kjeftet på ham fordi han fortsatt sto der og ikek hadde kommet inn igjen. Han var også gråtkvalt. Anonymous poster hash: af368...b26
Gemini77 Skrevet 4. november 2016 #7 Skrevet 4. november 2016 I følge sønnen min så blir elever i klassen hans sent på gangen hvis de ikke greier å holde arbeidsro. De er 10 år. Kompisen til sønnen min er ukentlig ute på gangen.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #8 Skrevet 4. november 2016 På barneskolen vår er det ikke lov da ingen barn skal være alene inne. Trodde det var en vanlig norsk regel... Hvis noen ikke oppfører seg i timen og er gjentatt forstyrrende må de ha en time med en annen klasse. Det er faktisk veldig effektivt. Anonymous poster hash: c36fb...53e
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #9 Skrevet 4. november 2016 Håper også det er lov. Der er utrolig mange dårlig oppdraget barn som ødelegger undervisningen for de andre. Hva i all verden skal læreren gjøre da? Anonymous poster hash: 28bfa...f0a
vesla1985 Skrevet 4. november 2016 #10 Skrevet 4. november 2016 Jeg tenker. dersom du snur spørsmålet. Dersom du er en av elevene i klassen og gjerne vil høre hva lærer prømer å formidle. så er det noen som stadig lager ablegøyer. Hva ville du ønsket da? Samtidig så tenker jeg at en må finne årsaken til at barnet blir sendt på gangen
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #11 Skrevet 4. november 2016 Jeg har bedt mine barns lærere ta alle midler i bruk om de ikke hører. Jeg skal til og med sette meg ved pulten til ungen og passe på selv om de lager kvalm/uro. Skulle bare mangle! Holder de på slik her hjemme ber jeg de ta seg en tur på rommet og komme tilbake når de er klare for å samarbeide Anonymous poster hash: cc77b...6ec
Førstemann Skrevet 4. november 2016 #12 Skrevet 4. november 2016 I klassen til min datter er det støtt noen som må på gangen, men det er de samme urolige barna lager veldig mye bråk hele tiden. Jeg syns det er helt ok, når det forstyrrer hele klassen. Dog bør lærer være ganske så sikker i sin sak, så hvis sønnen din har rett i at det var urettferdig hadde jeg tatt det opp med læreren.
Yellow Brick Road Skrevet 4. november 2016 #13 Skrevet 4. november 2016 Aner ikke om det er lov eller ikke, men hos oss sendes ingen på gangen bare får å sende dem ut. Men om det er problemer og man trenger en plan og det ikke er ledig grupperom, blir det gangen. Men voksne følger etter etter kort tid eller blir med ut for å ta en prat. Gangen er forresten ingen negativ plass hos oss. Vi har pulter i gangen hvor elever som trenger å jobbe litt i ro eller ønsker det (ikke alltid de får ønsket oppfylt, men når det passer), noen trenger ekstra hjelp uten å forstyrre de andre eller vi trenger å ta en god prat. Også en "negativ" prat kan være en god prat. Noen elever med konsentrasjonsproblematikk eller ekstra uro, har også avtaler om at de kan ta seg en tur ut på gangen når det er for ille, eller at vi ser at nå trenger de det, gir vi dem et tegn og så går de ut. Og ja, vi bruker også gangen når noen forstyrrer andre så mye at det går utover de andre elevenes rett på ro, undervisning og trygghet. Da er det ut på gangen (eller grupperom om det passer) og det er ikke alltid det går helt stille og rolig for seg. Sånn er det bare, og heldigvis er det svært få foreldre som bare ser sin egen gullunge og ikke forstår at gullungen ikke er like gullete bestandig. Så ordner vi opp der ute, gjør det som er nødvendig og er klar til ny dyst eller nye tiltak. Eleven som lager problemer får roet seg ned og snakket med noen og de som er igjen inne ser at det faktisk ikke er lov å gjøre som man vil eller oppføre seg galt. Men å sette unger på gangen kun som straff, det er både unødvendig og uten hensikt, og å la dem sitte der mer enn et minutt eller to uten oppfølging er uhørt. Dersom de ikke er en del av en avtalt strategi.
Yellow Brick Road Skrevet 4. november 2016 #14 Skrevet 4. november 2016 Sønnen min ble sendt på gangen her om dagen og kom gråtkvalt hjem. Han følte seg veldig urettferdig behandlet fordi det var andre elever som kom bort til han mens han satt og jobbet. Han er veldig skoleflink og de spurte om hjelp til mattestykker. Han måtte sitte på gangen alene og det var andre elever som måtte minne læreren på at han satt der og spurte om han kunne få komme inn igjen. Han er 7 år. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5 At læreren gikk ut og snakket med ham om hva som hadde skjedd sånn at de ev. kunne ordnet opp både i ev. missforståelser, er ikke bra. Ikke at de glemte ham heller. Når det er sagt er 7 åringer veldig selvsentrerte og det er veldig ofte "de andre " eller " Per / Kari" sin skyld, når de blir tatt for å gjøre noe de ikke skal. De er i det hele tatt veldig skyldfrie i egne øyne. De å lære å se egne handlinger, er noe som må læres og det tar tid. Så om de ikke akkurat lyver, så er det ikke helt sikkert at de forteller den hele og fulle sannhet heller.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #15 Skrevet 4. november 2016 Sende på gangen, virkelig? Det mener jeg er dårlig håndtert av lærerne. Etter 20 år i skoleverket vet jeg å sette meg i respekt, og jeg skjønner at nyere lærere ikke har like lang erfaring, men da må de få veiledning fra andre. Å sende noen på gangen er verken bra eller lærer eleven noe som helst. Hva om man sender noen på gangen, og de sier nei? Skal man dra dem ut da? Farvel relasjon.. Skolen må ta tak i lærere som ikke klarer å være autoritative og veilede dem til å bli bedre lærere. Anonymous poster hash: 03c8a...8f1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #16 Skrevet 4. november 2016 I klassen til min datter er det støtt noen som må på gangen, men det er de samme urolige barna lager veldig mye bråk hele tiden. Jeg syns det er helt ok, når det forstyrrer hele klassen. Dog bør lærer være ganske så sikker i sin sak, så hvis sønnen din har rett i at det var urettferdig hadde jeg tatt det opp med læreren. Men siden det "støtt og stadig" er noen som blir sendt på gangen, er ikke det et bevis på at å sende på gangen kun virker kortvarig, men ikke gjør noe med uroen på lang sikt? Er det ikke lærerens ansvar å finne en måte å få bukt med uroen i klassen på? Anonymous poster hash: 97fc9...0a5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #17 Skrevet 4. november 2016 Det er ikke lov for uten at de har et like godt pedagogisk alternativ til eleven. Derfor har flere og flere skoler et miljøteam der de kan sende elevene til hvis de forstyrrer klassen for mye. Når det gjelder denne historien her så stusser jeg litt på at lærer velger å sende eleven som sitter på plassen sin på gange, mens de som da har vandret rundt (les: kommet og forstyrret han for å få hjelp)får bli igjen i klasserommet. Her er det noen faktaopplysninger som mangler føler jeg... Anonymous poster hash: 98f58...774
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #18 Skrevet 4. november 2016 Skulle ønske at de av og til ble det. Her er det slåssing i klasserommet, smelling med dører fra elever som vandrer fritt ut og inn osv. MEN læreren må jo være sikker på at hxn fjerner årsaken til uroen og ikke andre da. Anonymous poster hash: 09217...abb
Førstemann Skrevet 4. november 2016 #19 Skrevet 4. november 2016 Men siden det "støtt og stadig" er noen som blir sendt på gangen, er ikke det et bevis på at å sende på gangen kun virker kortvarig, men ikke gjør noe med uroen på lang sikt? Er det ikke lærerens ansvar å finne en måte å få bukt med uroen i klassen på? Anonymous poster hash: 97fc9...0a5 Vi vet jo ikke om det vil virke på sikt. De går bare i 2. klasse. Og etter som jeg har forstått sitter de ikke på gangen alene, men med assistent. Jeg ser ikke helt hva alternativet skulle vært?
Lille krøll Skrevet 4. november 2016 #20 Skrevet 4. november 2016 Nei egentlig ikke. Du har lov å sende de på feks grupperom eller til en annen voksen som kan passe på de men man har ikke liv å sende de et sted hvor de kan "vandre vekk".
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #21 Skrevet 4. november 2016 Jeg har fått tre andre elevers versjon også. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5 Hva med å få prinsens lærer sin versjon? Istedenfor å forhøre halve klassen ringer du lærer og spør hva som har skjedd osv. Enkelt og greit! Jeg synes det er greit å sende elever på gangen, noe må læreren få gjøre for å få ro i klassen. Anonymous poster hash: f8377...fe1
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #22 Skrevet 4. november 2016 Ja, det praktiseres. Og helt ærlig - ser ikke problemet. Ut på gangen, inn igjen etter 5-10 min og en liten prat med lærer om hvorfor det ble slik. Litt tåler de små altså! Anonymous poster hash: 51a94...eff
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #23 Skrevet 4. november 2016 Hvis din ufordragelige uppdragne drittunge forstyrrer undervisninga for de andre elevene burde du blitt oppringt slik at du måtte komme å hente han! Tipper mange foreldre hadde gjort en større innsats mht oppdragelsen om de stadig vekk måtte dra fra jobb for å hente avkommet som ikke evner å oppholde seg sammen med andre! Anonymous poster hash: 7669b...ed0
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #24 Skrevet 4. november 2016 Hvis din ufordragelige uppdragne drittunge forstyrrer undervisninga for de andre elevene burde du blitt oppringt slik at du måtte komme å hente han! Tipper mange foreldre hadde gjort en større innsats mht oppdragelsen om de stadig vekk måtte dra fra jobb for å hente avkommet som ikke evner å oppholde seg sammen med andre! Anonymous poster hash: 7669b...ed0 Hva vet du om at han er en ufordragelig drittunge? Han er stille, sjenert og har faktisk hoppet over et klassetrinn. Han synes at alle fag er superenkle og derfor vil alle gjerne ha hjelp av han. Han synes det er ubehagelig å si fra om det og jeg synes det er synd at han blir lærerens hakkekylling av den grunn. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #25 Skrevet 4. november 2016 Hva med å få prinsens lærer sin versjon? Istedenfor å forhøre halve klassen ringer du lærer og spør hva som har skjedd osv. Enkelt og greit! Jeg synes det er greit å sende elever på gangen, noe må læreren få gjøre for å få ro i klassen. Anonymous poster hash: f8377...fe1 Har ikke forhørt halve klassen. De har vært på besøk hjemme hos oss og ville gjerne fortelle meg det. Anonymous poster hash: 97fc9...0a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå