Gå til innhold

Er denne mannen mer enn "vanlig" interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må prøve å anonymisere dette... Men det er altså en mann jeg må forholde meg til på jevnlig basis, la oss si gjennom jobb. Vi er begge gift.

Vi har kjent hverandre noen år, men det siste... la oss si halve året, har jeg merket noe annerledes i tonen mellom oss - det initieres hovedsakelig av han, men jeg responderer nok til en viss grad på noe jeg oppfatter som flørting. Dette er en sosial og blid mann, men ikke en som typisk flørter med de andre kvinnene i miljøet. Jeg vil si han forholder seg vennlig men ganske nøytralt til dem.

Noen av tingene han har begynt å gjøre: merker at han ser på meg ofte, og holder blikket mitt akkurat litt lenger enn "naturlig" når jeg møter blikket hans. Henvender seg ofte til meg, er veldig positiv til mine innspill og ler ofte av meg (på en positiv måte - i betydningen "du er morsom). Han gir meg mye komplimenter for utseendet og ting jeg gjør, har aldri lagt merke til at han har gjort det på den måten med andre kvinner i vår omgangskrets. Han benytter ofte sjansen til å ta på meg: en hånd på skulderen/armen, på ryggen, rundt livet. Har alltid oppfattet han som bestemt og alvorlig, nå opplever jeg han som tullete og ler mye. Han har merket seg ting ved meg som ingen andre legger merke til eller er interessert i, feks hvor jeg har bodd før eller hvilken musikk jeg liker. Han innleder også samtaler om dette og virker oppriktig interessert. Hvis jeg blir sittende med en ekstra oppgave, feks rydde på kjøkkenet på jobb, hjelper han meg alltid. Han tar ofte initiativet til å holde meg igjen etter andre har gått, for å snakke om random emner som hva som er min favorittmat eller hva jeg synes om fjellturer (altså ingenting viktig, bare small talk)

Alt dette er jo ganske subtilt, og hvis han hadde vært sånn mot meg hele tiden og/eller vært sånn mot andre kvinner også, hadde jeg muligens ikke tatt notis av det. Slik det er nå har jeg en magefølelse på at denne mannen viser meg mer enn "vanlig" interesse. Hva tenker du?

Neste spørsmål, hvordan skal jeg forholde meg til det? Vi er som sagt begge gift, og må omgåes pga jobb.

Anonymous poster hash: 27f8d...97f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tydelig at han har følelser for deg ja. I alle fall litt småforelsket.

Du vet selv hva som er riktig for deg. Men ikke gjør noe åpenlyst. Ikke gjør noe som kan sjekkes fra din FB-profil, fra din mobil, eller lignende.

Anonymous poster hash: cd14e...f67
Skrevet

Følg magefølelsen! Også er det kanskje på tide og skape litt avstand

Anonymous poster hash: b3ce6...928

Skrevet

Følg magefølelsen! Også er det kanskje på tide og skape litt avstand

Anonymous poster hash: b3ce6...928

Jepp, tenker jeg også, men vanskelig å få til uten å virke direkte avvisende (ikke møte blikket, "nei, trenger ikke hjelp til å rydde kjøkkenet" etc.)

Blir også feil å "ta en prat om det", når jeg ikke vet om mistankene mine er rette.

HI

Anonymous poster hash: 769a8...b9e

Skrevet

Jepp, tenker jeg også, men vanskelig å få til uten å virke direkte avvisende (ikke møte blikket, "nei, trenger ikke hjelp til å rydde kjøkkenet" etc.)

Blir også feil å "ta en prat om det", når jeg ikke vet om mistankene mine er rette.

HI

Begynne å snakke litt mer om mann og barn? Hverdagsting, men slik at han vet at du tenker på mannen din, og er fornøyd med den mannen du har.

Anonymous poster hash: 734c4...6e9

Skrevet

Opplevde at en kollega begynte sånn med meg og. Jeg flørtet nok litt tilbake, men så bestemte han seg for at det var en dårlig idé visstnok. Så han gikk videre til neste. Selvom han har i halvannet år vært en grå mus langs veggen viste det seg at han prøver å få snøre i bånn hos alle damene på jobb. Jeg snakket med han om det fordi han gikk fra å være hyggelig og flørtete til å være avvisende og sur. Det gidder jeg ikke. Så nå er vi enige om at vi er venner ;-)

Anonymous poster hash: 185ce...4de

Skrevet

Opplevde at en kollega begynte sånn med meg og. Jeg flørtet nok litt tilbake, men så bestemte han seg for at det var en dårlig idé visstnok. Så han gikk videre til neste. Selvom han har i halvannet år vært en grå mus langs veggen viste det seg at han prøver å få snøre i bånn hos alle damene på jobb. Jeg snakket med han om det fordi han gikk fra å være hyggelig og flørtete til å være avvisende og sur. Det gidder jeg ikke. Så nå er vi enige om at vi er venner ;-)

Da var du modig! Jeg tørr ikke konfrontere han, synes liksom det han gjør ikke er såå tydelig.

Kan hende han har vært på flørtern med flere ja, men i alle de årene jeg har kjent han har han virket som en stødig familiemann - derfor det er så rart og vanskelig. Lettere å forholde seg til en alle er klar over er en notorisk flørt ;)

HI

Skrevet

Da var du modig! Jeg tørr ikke konfrontere han, synes liksom det han gjør ikke er såå tydelig.

Kan hende han har vært på flørtern med flere ja, men i alle de årene jeg har kjent han har han virket som en stødig familiemann - derfor det er så rart og vanskelig. Lettere å forholde seg til en alle er klar over er en notorisk flørt ;)

HI

Ja han her er singel, og på leit!

Jeg syns han er en ålreit fyr som jeg liker å snakke med, gadd ikke at hans nådeløse sjekking skulle ødelegge det. Så jeg tok han inn til meg og sa vi fikk prate litt om det. Så nå er det greit:)

Skrevet

HI

Kanskje han rett og slett er litt betatt av deg? Det er ikke sikkert han er klar over det selv engang.

Da jeg møtte min mann skjønte alle rundt oss at jeg var forelsket lenge før jeg skjønte det. (Vi var single da, så ikke helt sammenlignbart).

Var jeg deg ville jeg gjort som noen over foreslår, begynt å snakke om din mann og hans kone osv. Helt vanlig smalltalk, men bare dreid den mot familielivets positive sider.

Og gjerne unngått fysisk kontakt.

Om dere har en svært god tone, er det svært lett egentlig at ting kan gå litt for langt.

Anonymous poster hash: f26fd...06b

Skrevet

Kanskje han rett og slett er litt betatt av deg? Det er ikke sikkert han er klar over det selv engang.

Da jeg møtte min mann skjønte alle rundt oss at jeg var forelsket lenge før jeg skjønte det. (Vi var single da, så ikke helt sammenlignbart).

Var jeg deg ville jeg gjort som noen over foreslår, begynt å snakke om din mann og hans kone osv. Helt vanlig smalltalk, men bare dreid den mot familielivets positive sider.

Og gjerne unngått fysisk kontakt.

Om dere har en svært god tone, er det svært lett egentlig at ting kan gå litt for langt.

Takk for fornuftig svar, dere andre har også svart fornuftig altså, bare føler at dette traff så godt :)

Ja, har vel egentlig litt følelsen av at han virkelig liker meg, og dermed blir situasjonen farlig.

God idé å snakke om respektive familier, skal ta meg sammen - må bare innrømme at jeg blir litt fanget i situasjonene jeg også..

HI

Skrevet

Takk for fornuftig svar, dere andre har også svart fornuftig altså, bare føler at dette traff så godt :)

Ja, har vel egentlig litt følelsen av at han virkelig liker meg, og dermed blir situasjonen farlig.

God idé å snakke om respektive familier, skal ta meg sammen - må bare innrømme at jeg blir litt fanget i situasjonene jeg også..

HI

Selvfølgelig blir du fanget. Om det er en du liker, så skal det mye til at ikke du blir betatt tilbake. Og spesielt med fysisk kontakt, med arm rundt livet ol, så blir du enda mer betatt.

Du må rett og slett ta et valg om du ønsker å beholde familien din, eller ikke. Og så endre kontakten med kameraten/kollegaen din deretter.

Jeg forstår deg godt. Men plutselig har det vært et julebord, eller noe, og så får du tidenes baksmell.

Du bør ta et aktivt valg før det er for sent, før du forelsker deg. For da er det vanskeligere å gi slipp på flørten.

Skrevet

Det burde være fullstendig irrelevant for deg om han er interessert eller ikke så lenge både du og han er gift. Noe annet er bare utrolig trashy.

Skrevet

Jeg tenker bare nyt det. Godt å bli beundret litt. Men ikke trø over grensene, og si klart ifra om han gjør det. At han flørter litt med deg er ikke verdens undergang 😊

Anonymous poster hash: 2ad77...be2

Skrevet

Selvfølgelig blir du fanget. Om det er en du liker, så skal det mye til at ikke du blir betatt tilbake. Og spesielt med fysisk kontakt, med arm rundt livet ol, så blir du enda mer betatt.

Du må rett og slett ta et valg om du ønsker å beholde familien din, eller ikke. Og så endre kontakten med kameraten/kollegaen din deretter.

Jeg forstår deg godt. Men plutselig har det vært et julebord, eller noe, og så får du tidenes baksmell.

Du bør ta et aktivt valg før det er for sent, før du forelsker deg. For da er det vanskeligere å gi slipp på flørten.

Veldig gode poenger du har :)

Ja, dette blir vanskeligere fordi dette er en "ordentlig" mann som jeg oppriktig liker og respekterer. Han forholder seg heller ikke på en respektløs eller slaskete måte til det hele. En notorisk utro klovn som flørter med alle er mye mer ufarlig.

Jeg er nødt til å ta et bevisst valg, som du sier.

HI

Skrevet

Jeg tenker bare nyt det. Godt å bli beundret litt. Men ikke trø over grensene, og si klart ifra om han gjør det. At han flørter litt med deg er ikke verdens undergang 😊

Anonymous poster hash: 2ad77...be2

Joa, men dette er ikke et "forhold" der jeg klarer å holde den følelsesmessige distansen, slik jeg ikke hadde hatt problemer med hvis flørten var helt overfladisk og jeg visste han så på meg som bare en av mange kropper han kunne tenke seg å erobre.

Fyren virker jo oppriktig interessert i meg som person, og at jeg i utgangspunktet liker han som person også, hjelper heller ikke på.

Jeg er nok for "seriøs" til å kunne nyte en uskyldig flørt med en jeg oppriktig liker.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...