Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Når en tenåring gjentatte ganger prioriterer spill over skolearbeid, og når det ikke nytter å si at alt annet skal være gjort FØR man spiller... Er det da på sin plass å fjerne TV-en fra rommet? Anonymous poster hash: 8a95d...d8a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Har to gutter på 13 og 15 år og ingen av dem har TV på soverommet. Er det slendrian med lekser inndrar jeg ipad og pc fra mandag til fredag, da blir det bare helgebruk. Jeg har bare måttet gjøre det en gang, og det er flere år siden nå. De vet jeg har gjennomføringsevnen så de gjør lekser først De har TV og playstation i kjellerstuen da, og de vet at jeg ikke nøler med å ta alle kablene på baksiden av utstyret og gjemme dem vekk om de ikke gjør lekser, så det har jeg aldri vært nødt til å gjøre. Begge to synes det er vanskelig å fokusere på lekser når det er så mye annet som frister mer, og jeg skjønner godt at det er vanskelig å konsentrere seg om matteleksen når ipad'en ligger i andre enden av rommet og frister. Så de velger faktisk begge to å sitte igjen på skolen etter skoletid å gjøre lekser. På skolen her har de datarom tilgjengelig to ettermiddager i uken, og kan sitte på basen og gjøre lekser etter skoletid mens læreren har kontortiden sin på kontoret vegg i vegg (med glassvindu ut til basen). Et par dager i uken blir de derfor igjen på skolen i 1-3 timer for å gjøre ukens lekser. Fungerer veldig bra. Når de kommer hjem da er de fri til å gjøre som de vil, Anonymous poster hash: 200a5...864
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Er det ikke bedre å bare følge opp leksene tettere hver dag? Det er ganske vanlig at ungdom trenger å bli minnet på at de må starte NÅ, selv om de tidligere har klart å styre leksene fint selv. Et annet alternativ er jo å faktisk gi ungdommen ansvaret og la dem ta konsekvensen som kommer på skolen. Anonymous poster hash: 94f69...a0e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Æh. Ja. Den burde vel da vært fjernet forlengst. Det samme med nettilgang. Anonymous poster hash: e14c8...790
Anonym bruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Er det ikke bedre å bare følge opp leksene tettere hver dag? Det er ganske vanlig at ungdom trenger å bli minnet på at de må starte NÅ, selv om de tidligere har klart å styre leksene fint selv. Et annet alternativ er jo å faktisk gi ungdommen ansvaret og la dem ta konsekvensen som kommer på skolen. Anonymous poster hash: 94f69...a0e Jeg støtter denne. Har aldri hatt sansen for sånn straffe-oppdragelse. Anonymous poster hash: 3ac64...6e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå