Gå til innhold

Noen akademikere her? (Jobbsøknad)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å søke på stilling som høgskolelektor, men det er første gang jeg søker på en akademisk stilling. Er usikker på hva jeg skal fremheve i søknaden. Jeg har master innen området og har lang erfaring med relevant undervisning. Men føler vel meg litt "underdog" pga manglende doktorgrad og forskningserfaring.

Det jeg lurer på er hvor nøktern eller hvor formell man bør være i selve søknadsteksten. Jeg har skrevet hva jeg har erfaring fra, hvor min kompetanse er særlig sterk og dratt frem særlig ett prosjekt som jeg tenker passer deres fokus noe (nettbasert læring), hvor jeg har hatt en stor rolle.

Men så pleier jeg i søknader også å fortelle litt om mine sterke sider, men det er jo en subjektiv oppfatning/skryt av meg selv.

Kan det passe i en slik søknad eller gjør man ikke det i dette systemet?

Anonymous poster hash: 13f44...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flett sterke sider inn i erfaringen din, gjør det til en pakke med relevant erfaring der du fikk brukt bakgrunnen din og dine sterke sider. Og søker du høgskolelektor er det ikke relevant at du ikke har doktorgrad, var det det de ville ha hadde de lyst ut førsteamanuensis.

Skrevet

Kjør på med sterke sider! At du har tro på deg selv er viktig i en søknad om en slik stilling. Beskjedenhet er ingen dyd i disse sammenhengene.

Lykke til!

Skrevet

Husk å ha fokus på fremtid i søknaden, ikke bare rams opp alt du har gjort. Legg vekt på hvordan du vil bruke erfaringen din i nevnte stilling, slik at de kan se for seg hvordan du vil være i jobben. Og vær eksplisitt i hvordan du vil være en ressurs :)

Anonymous poster hash: c9db2...03a

Skrevet

Husk å ha fokus på fremtid i søknaden, ikke bare rams opp alt du har gjort. Legg vekt på hvordan du vil bruke erfaringen din i nevnte stilling, slik at de kan se for seg hvordan du vil være i jobben. Og vær eksplisitt i hvordan du vil være en ressurs :)

Anonymous poster hash: c9db2...03a

Enig med denne. Vis potensiell arbeidsgiver hva de får ved å ansette deg, basert på nåværende kvalifikasjoner og hvordan du tenker å bruke kvalifikasjonene i arbeidet.

Anonymous poster hash: 6807f...1ce

Skrevet

Takk for svar :-)

Har veldig lyst på jobben!

Anonymous poster hash: 13f44...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...