Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Det er en i familien som er mye hos oss. Iblant overnatter vi hos denne eller denne hos oss. Vi har en datter på 5 år. Denne slektningen er veldig opptatt av at datteren vår og denne skal vere alene sammen, kose under dyna, gjemme seg vekk i senga på rommet til datteren vår og lignende. Tar veldig ofte initiativ til å bade henne. En gang kom jeg inn uanmeldt da de badet, og da lå datteren min i en vridd skreve-stilling i badekaret. Har også merket at hun er sår på tissen alltid når denne slektningen er her. Slektningen påpeker dette også, og skal alltid smöre vår datters underliv pga. Det. Men vår datter er aldri sår til vanlig. Ville dere reagert på dette? Vanskelig siden vi er i familie.. Har spurt datter forsiktig, men hun nekter å si noe som helst. Anonymous poster hash: 195d2...c60
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Selvfølgelig hadde jeg reagert på dette! Grøsser jo bare ved å lese det! Anonymous poster hash: 72e87...e11
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Det er jo ikke normalt at andre bader eller steller deres barn. Nei vet du hva. Det er jo bare å se til at de ikke er alene sammen noen gang. Å få dattera di til å snakke om noe har skjedd som hun kan forstå. Kan være familiemedlemmet truer med diverse ting Anonymous poster hash: a8d7e...930
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Herregud ja, får helt vondt i magen. Anonymous poster hash: c61dd...16a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Herlighet, det er jo rimelig sykt, dersom dette er hele sannheten. Anonymous poster hash: c85be...fb0
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 Takk for svar. Denne slektningen er veldig manipulativ, har tidligere truet oss i familien og spredt lögner og truet oss med barevernet om vi ikke gjör som hun vil. Kan legge til at det er barnets mormor. Hun har en höy stilling i samfunnet og har masse kontakter, derfor er jeg redd jeg ikke blir trodd om jeg skulle melde min bekymring. Anonymous poster hash: 195d2...c60
Gjest Antarctica Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 Skrullete kjerring uten grenseforståelse. Minner om misbruk det hun gjør. Men det er DU som skal skjerme ditt eget barn. Du kan jo ikke melde bekymring omkring en person som ikke har omsorgen for barnet?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 Men mormor har jo ingen rett på å se barnet. Er du faren? Ville aldri aldri holdt det for meg selv. Men om du er redd for at mor ikke tror deg ville jeg kontaktet barnevernet eller andre instanser for å få tips til hvordan du kan avsløre det, enten ved tegninger, hvordan få barnet til å snakke uten å legge ord i munnen på det osv... Anonymous poster hash: a8d7e...930
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #10 Skrevet 3. november 2016 Jeg vil bare si at kvinner også kan være pedofile. En nær slektning av meg ble misbrukt seksuelt av sin mor Anonymous poster hash: 26131...fb3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #11 Skrevet 3. november 2016 Tuller du???? Det der hadde jeg reagert på (og stoppet!!) for lenge siden! Familie eller ei! Anonymous poster hash: 8d496...4fc
Mamma til 2 søte Skrevet 3. november 2016 #12 Skrevet 3. november 2016 Hvorfor i alle dager har dere latt det gå så langt???
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #13 Skrevet 3. november 2016 Jeg er datteren og barnets mor. Jeg har forsökt å minimere kontakten med min mor mange ganger, men hun sniker seg liksom alltid tilbake, glatter over og later som ingenting har hendt. Om jeg ikke tar kontakt på lang tid vanker trusler om barnevern, replikker som "jeg er så bekymret for mitt barnebarn nå" og "det er tydelig at du har mye å skjule siden du ikke tar kontakt" er standard. Jeg er sliten og lei av å ha henne i livet mitt, og redd for at min datter skal få senvirkninger. HI Anonymous poster hash: 195d2...c60
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #14 Skrevet 3. november 2016 Om du mistenker at hun misbruker barnet ditt ,så er det din oppgave å beskytte barnet mot henne. Uansett hvilke trusler hun kommer med. Du kan ta kontakt med barnevernet og høre hva de mener du bør gjøre , og fortelle at hun truer med å melde deg til de. Anonymous poster hash: ad9d2...9b6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #15 Skrevet 3. november 2016 Hun har ikke gjort noe mot deg som barn? Jeg hadde nok tenkt at hun manglet noen grenser og forståelse for hva som er intimsoner, men ikke mistenkt noe mer siden kvinnelige overgripere er sjeldne og hun kanskje "bare" innbiller seg at barnets hygiene ikke blir ivaretatt om ikke hun "tar ansvar" (høres slik ut). Men det hun sier til dere er jo helt sykt, og hadde fått meg til å vurdere å si i fra i klartekst, bryte kontakten helt og heller håpe på at barnevernet klarer å se at dette er trakassering dersom hun faktisk gjør alvor av truslene. Anonymous poster hash: 8efb7...614
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #16 Skrevet 3. november 2016 Om du mistenker at hun misbruker barnet ditt ,så er det din oppgave å beskytte barnet mot henne. Uansett hvilke trusler hun kommer med. Du kan ta kontakt med barnevernet og høre hva de mener du bør gjøre , og fortelle at hun truer med å melde deg til de. Anonymous poster hash: ad9d2...9b6 Det ville jeg virkelig ikke ha gjort. Jeg fortalte selv i en undersøkelse hva melderen som trakasserte oss hadde sagt at han skulle lyve om. Det viste seg at melderen kun hadde sagt noe av det han sa han kom til å påstå, men det at jeg selv fortalte at han hadde truet med dette, det førte likevel til at jeg måtte ta prøver for å bevise at jeg ikke brukte narkotika (noe jeg aldri har gjort). Jeg tror ikke det går an å forestille seg hvor krenkende det opplevdes, uten å ha vært der selv. Anonymous poster hash: 8efb7...614
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #17 Skrevet 3. november 2016 Hvorfor lar du barnet ditt være sammen med din mor?? Det er DU som må beskytte barnet ditt, at du fortsatt lar moren din være sammen med din datter når alle varsellamper blinker forundrer meg.. på tide å stå opp for din datter Anonymous poster hash: 2a104...46c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #18 Skrevet 3. november 2016 Jeg er datteren og barnets mor. Jeg har forsökt å minimere kontakten med min mor mange ganger, men hun sniker seg liksom alltid tilbake, glatter over og later som ingenting har hendt. Om jeg ikke tar kontakt på lang tid vanker trusler om barnevern, replikker som "jeg er så bekymret for mitt barnebarn nå" og "det er tydelig at du har mye å skjule siden du ikke tar kontakt" er standard. Jeg er sliten og lei av å ha henne i livet mitt, og redd for at min datter skal få senvirkninger. HI Anonymous poster hash: 195d2...c60 Dette må du ta til politiet, Hi. Ved konkret mistanke om misbruk er det politiet som skal ta dette videre. Sjekk denne linken fra Statens barnehus http://www.statensbarnehus.no/mistanke/?lang=nb Det du har av helt konkrete fakta er følgende: - Jenta di er aldri sår nedentil når mormor ikke er i nærheten av jenta. - Jenta er ALLTID sår nedentil etter kontakt med mormor. Mormor er uvanlig opptatt av kroppskontakt og nakenhet med jenta. Du har funnet jenta i uvanlige stillinger i badekaret når mormor har vært med jenta. Jenta nekter å snakke om dette. Når du prøver å minimere kontakt med mormor truer hun deg for å fortsette å ha kontakt med jenta. Dette må du bare ta videre nå, HI! Du kan IKKE la jenta di omgås mormor noe som helst lenger selv om du ikke har mer beviser. Du skal heller ikke snakke mer med hverken jenta eller din mor om dette, det har du ikke de faglige kvalifikasjonene til, og du risikerer å ødelegge muligheter for å skaffe bevis om du prøver å finne ut mer selv. Jeg forstår at du er i et forferdelig dilemma mtp. at det er din egen mor det er du mistenker for noe slikt. Men på den andre siden er dette virkelig ikke noe dilemma. Du har ansvar for en eneste ting - beskytte jenta di! Din mor må ta ansvar for egne handlinger. Om hun ikke har gjort grove handlinger mot din datter, så har hun tydeligvis tråkket over noen grenser, og det må hun uansett ta ansvar for. Hun er dessuten så manipulerende og utspekulert og truende i sin adferd at jeg vil tro at det å ev. miste kontakten med henne ikke blir helt forferdelig. Om din mor ikke har gjort noe ulovlig så burde hun uansett ta på alvor at det hun gjør er av en slik karakter at politiet mener det er grunn for å undersøke saken. Siden du ikke har nevnt noe om det så antar jeg at hun ikke utsatte deg for seksuelle handlinger i din barndom. Det betyr ikke at hun ikke har pedofile tendenser. Vi hadde en person i slekten som misbrukte to av sine tre barn. Hvorfor personen aldri misbrukte den tredje er det ingen som forstår. Det er ikke alltid logikk i slike handlinger. Selv om det føles veldig vanskelig så kan du ikke utsette å gjøre noe med dette, HI!!! Kontakt politiet i morgen! Det er ditt ansvar å beskytte jenta di, og du kan ikke utsette henne for mormor noe mer! Anonymous poster hash: 54e2e...a8e
Gjest Antarctica Skrevet 3. november 2016 #19 Skrevet 3. november 2016 Jeg er datteren og barnets mor. Jeg har forsökt å minimere kontakten med min mor mange ganger, men hun sniker seg liksom alltid tilbake, glatter over og later som ingenting har hendt. Om jeg ikke tar kontakt på lang tid vanker trusler om barnevern, replikker som "jeg er så bekymret for mitt barnebarn nå" og "det er tydelig at du har mye å skjule siden du ikke tar kontakt" er standard. Jeg er sliten og lei av å ha henne i livet mitt, og redd for at min datter skal få senvirkninger. HI Anonymous poster hash: 195d2...c60 Her tror jeg en politianmeldelse er mer riktig. Hennes episode på badet er mer enn nok. Og hennes opptatthet av å stelle barnets underliv taler ikke til hennes fordel. Og hvis hun i etterkant kontakter barnevernet for å sverte deg, skjønner jo alle at det er ren hevn.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #20 Skrevet 3. november 2016 Jeg hadde ikke vurdert en politianmeldelse, både fordi det ikke finnes egentlige bevis, og fordi jeg aldri hadde villet dra barnet mitt gjennom noe slikt om jeg ikke var svært sikker. Men jeg hadde passet på at mormor ikke badet eller var alene med barnet. Anonymous poster hash: 8efb7...614
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #21 Skrevet 3. november 2016 Har hun misbrukt deg da, når du var liten? Dette er uansett ikke ikke naturlig oppførsel for en mormor!! Ikke la datteren din være alene med henne mer! Anonymous poster hash: d202d...84b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #22 Skrevet 3. november 2016 Dette må du ta til politiet, Hi. Ved konkret mistanke om misbruk er det politiet som skal ta dette videre. Sjekk denne linken fra Statens barnehus http://www.statensbarnehus.no/mistanke/?lang=nb Det du har av helt konkrete fakta er følgende: - Jenta di er aldri sår nedentil når mormor ikke er i nærheten av jenta. - Jenta er ALLTID sår nedentil etter kontakt med mormor. Mormor er uvanlig opptatt av kroppskontakt og nakenhet med jenta. Du har funnet jenta i uvanlige stillinger i badekaret når mormor har vært med jenta. Jenta nekter å snakke om dette. Når du prøver å minimere kontakt med mormor truer hun deg for å fortsette å ha kontakt med jenta. Dette må du bare ta videre nå, HI! Du kan IKKE la jenta di omgås mormor noe som helst lenger selv om du ikke har mer beviser. Du skal heller ikke snakke mer med hverken jenta eller din mor om dette, det har du ikke de faglige kvalifikasjonene til, og du risikerer å ødelegge muligheter for å skaffe bevis om du prøver å finne ut mer selv. Jeg forstår at du er i et forferdelig dilemma mtp. at det er din egen mor det er du mistenker for noe slikt. Men på den andre siden er dette virkelig ikke noe dilemma. Du har ansvar for en eneste ting - beskytte jenta di! Din mor må ta ansvar for egne handlinger. Om hun ikke har gjort grove handlinger mot din datter, så har hun tydeligvis tråkket over noen grenser, og det må hun uansett ta ansvar for. Hun er dessuten så manipulerende og utspekulert og truende i sin adferd at jeg vil tro at det å ev. miste kontakten med henne ikke blir helt forferdelig. Om din mor ikke har gjort noe ulovlig så burde hun uansett ta på alvor at det hun gjør er av en slik karakter at politiet mener det er grunn for å undersøke saken. Siden du ikke har nevnt noe om det så antar jeg at hun ikke utsatte deg for seksuelle handlinger i din barndom. Det betyr ikke at hun ikke har pedofile tendenser. Vi hadde en person i slekten som misbrukte to av sine tre barn. Hvorfor personen aldri misbrukte den tredje er det ingen som forstår. Det er ikke alltid logikk i slike handlinger. Selv om det føles veldig vanskelig så kan du ikke utsette å gjøre noe med dette, HI!!! Kontakt politiet i morgen! Det er ditt ansvar å beskytte jenta di, og du kan ikke utsette henne for mormor noe mer! Anonymous poster hash: 54e2e...a8e Denne sårheten kan også skyldes at mormoren vasker henne litt for hardt med klut. Hvordan reagerer din datter når mormor vil bade henne HI, virker hun motvillig og usikker, eller blir hun glad? Anonymous poster hash: 8efb7...614
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #23 Skrevet 3. november 2016 Går det an å lukke øynene litt mer,eller?? HVORFOR er jenta alltid sår på tissen etter bestemor har vært der?? Og hvorfor insisterer hun på å smøre krem i underlivet hennes, kose under dyna, gjemmer seg i jentas seng osv? Se for deg, tenk om dette var en mann, da hadde vel varsellampene blinket. Men damer kan ikke misbruke barn seksuelt,eller? Får helt grusomt vondt av jenta di! Anonymous poster hash: 58a5c...e50
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #24 Skrevet 3. november 2016 Jeg hadde ikke vurdert en politianmeldelse, både fordi det ikke finnes egentlige bevis, og fordi jeg aldri hadde villet dra barnet mitt gjennom noe slikt om jeg ikke var svært sikker. Men jeg hadde passet på at mormor ikke badet eller var alene med barnet. Anonymous poster hash: 8efb7...614 Med andre ord, du ville tvinge barnet ditt til å omgås en person som ev. har misbrukt barnet. Beklager, men det du skisserer her er omsorgssvikt fra din side! Anonymous poster hash: 54e2e...a8e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #25 Skrevet 3. november 2016 Denne sårheten kan også skyldes at mormoren vasker henne litt for hardt med klut. Hvordan reagerer din datter når mormor vil bade henne HI, virker hun motvillig og usikker, eller blir hun glad? Anonymous poster hash: 8efb7...614 En så gjennomført sårhet får man ikke bare av klutvask. I så fall er det en form for mishandling det også. Alt sett sammen + det faktum at moren truer Hi med barnevern etc. hvis hun ikke får se barnebarnet ofte nok, det er store varsellamper! His mor er voksen, hennes egen adferd har frembrakt mistanken. Da får hun takle mistanken og ev. etterforskning. Jenta vil ikke takle å ev. fortsatt bli utsatt for misbruk og måtte omgås overgriper i årevis fremover - hvis hun er misbrukt. Anonymous poster hash: 54e2e...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå