Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #1 Skrevet 3. november 2016 Det er fire år siden vi flyttet fra hverandre og han har aldri betalt en krone. Først fordi han var student, deretter fordi han ikke har hatt fast jobb. Men så fikk jeg nettopp vite at de to siste årene han var student så hadde han nesten like mye utbetalt i mnd som meg! Og nå har han ca 200 000 kr mer i året, når jeg regner med alt jeg får inn av barnetrygd, hjelpestønad og lønn. Derfor ser jeg jo at det er utrolig feil at han ikke skal betale noe på barnet. Han har barnet maks fire netter i mnd, ofte bare to eller tre. Da vi bodde sammen så kjøpte mine foreldre et lite hus til oss. Dvs, lånet sto på dem, mens vi betjente det. Huset sto derimot på meg. Dermed fikk jeg all verdiøkning da jeg solgte det, to år etter vi flyttet fra hverandre. Pga det blant annet, føler jeg sånn på å be om bidrag. Fordi jeg den gang kom bedre ut av det enn ham. I hverdagen går det såvidt akkurat rundt, men jeg har en stor sparekonto, så jeg sitter aldri i klemma når det skjer noe uforutsett. Han sier at han har dårlig råd, uten at jeg kan forstå det... De første årene etter bruddet hadde eksen forøvrig samvær i mitt hus, jeg betalte da alt av strøm, lån etc når han var der ca 35-40% av tiden. Så, pga min altfor snille og til tider selvutslettende natur, samt redsel for konflikt, må jeg spørre; det er vel bare rett og rimelig at jeg nå tar opp temaet bidrag?! Anonymous poster hash: e3f2e...e1a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #2 Skrevet 3. november 2016 Ta bidraget gjennom nav. Anonymous poster hash: b7b12...a07
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #3 Skrevet 3. november 2016 Ta det gjennom nav, da blir det helt rettferdig og riktig utregnet Si det rett ut: Nå har jeg forsørget barnet vårt alene i fire år, jeg har vært grei og ikke krevd noen ting så lenge du har studert osv. Men nå er vi beggge i jobb og det er på tide vi får dette i ordnede og rettferdige former så jeg har tenkt å be nav ordne med barnebidrag Anonymous poster hash: 460da...a27
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #4 Skrevet 3. november 2016 Du trenger ikke ta opp noe som helst. Du søker via nav, du trenger ikke snakke med han i forkant. Anonymous poster hash: 25914...cb3
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #5 Skrevet 3. november 2016 Be nav regne det ut, da får dere begge en nøytral vurdering av hva han bør bidra med til underhold av egne barn. Anonymous poster hash: 50aaf...c0e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #6 Skrevet 3. november 2016 Det er fire år siden vi flyttet fra hverandre og han har aldri betalt en krone. Først fordi han var student, deretter fordi han ikke har hatt fast jobb. Men så fikk jeg nettopp vite at de to siste årene han var student så hadde han nesten like mye utbetalt i mnd som meg! Og nå har han ca 200 000 kr mer i året, når jeg regner med alt jeg får inn av barnetrygd, hjelpestønad og lønn. Derfor ser jeg jo at det er utrolig feil at han ikke skal betale noe på barnet. Han har barnet maks fire netter i mnd, ofte bare to eller tre. Da vi bodde sammen så kjøpte mine foreldre et lite hus til oss. Dvs, lånet sto på dem, mens vi betjente det. Huset sto derimot på meg. Dermed fikk jeg all verdiøkning da jeg solgte det, to år etter vi flyttet fra hverandre. Pga det blant annet, føler jeg sånn på å be om bidrag. Fordi jeg den gang kom bedre ut av det enn ham. I hverdagen går det såvidt akkurat rundt, men jeg har en stor sparekonto, så jeg sitter aldri i klemma når det skjer noe uforutsett. Han sier at han har dårlig råd, uten at jeg kan forstå det... De første årene etter bruddet hadde eksen forøvrig samvær i mitt hus, jeg betalte da alt av strøm, lån etc når han var der ca 35-40% av tiden. Så, pga min altfor snille og til tider selvutslettende natur, samt redsel for konflikt, må jeg spørre; det er vel bare rett og rimelig at jeg nå tar opp temaet bidrag?! Anonymous poster hash: e3f2e...e1a Hvis det var slik at DERE betalte på lånet for huset så skulle han selvfølgelig hatt sin del av verdiøkningen selv om huset sto på deg! I såfall har du snytt han for kanskje et betydelig beløp? Og selv om samværet forgår i ditt hus, blir det smålig å dra inn kostnader som strøm og lån for samværstiden..... Når det er sagt så skal han selvfølgelig betale bidrag dersom han er bidragspliktig. Skal man lage en privat avtale om bidrag, må man først ha all informasjon om økonomi tilgjengelig. Har dere ikke det, bør dere ta bidraget gjennom nav. Anonymous poster hash: 51193...b1e
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #7 Skrevet 3. november 2016 Ta bidrag gjennom nav med god samvittighet. Det har barnet krav på. Du må legge fortiden til siden og tenke på barnet. Om han blir forbanna får han bare bli det. Han har forsørgerplikt ovenfor sitt barn. Er ikke mange kronene det er snakk om uansett for ett barn.Skjemaet kan lett lastes ned på nav sine sider. Jeg hadde lastet det ned i dag og sendt det inn hvis jeg var deg. Anonymous poster hash: 50d50...70a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #8 Skrevet 3. november 2016 Hvis det var slik at DERE betalte på lånet for huset så skulle han selvfølgelig hatt sin del av verdiøkningen selv om huset sto på deg! I såfall har du snytt han for kanskje et betydelig beløp? Og selv om samværet forgår i ditt hus, blir det smålig å dra inn kostnader som strøm og lån for samværstiden..... Når det er sagt så skal han selvfølgelig betale bidrag dersom han er bidragspliktig. Skal man lage en privat avtale om bidrag, må man først ha all informasjon om økonomi tilgjengelig. Har dere ikke det, bør dere ta bidraget gjennom nav. Anonymous poster hash: 51193...b1e Nei,han visste selvsagt om betingelsene da vi flyttet dit. At jeg eide huset. Det var jo uansett en bedre løsning enn leie i og med at vi da hadde ekstremt mye lavere månedsutgifter på bolig, for vi betalte bare renter. Aldri avdrag. Så der og da gagnet det oss begge. Anonymous poster hash: e3f2e...e1a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #9 Skrevet 3. november 2016 Og selv om samværet forgår i ditt hus, blir det smålig å dra inn kostnader som strøm og lån for samværstiden..... Anonymous poster hash: 51193...b1e For ordenhets skyld, det var ikke samvær hjemme hos meg pga små barn. Det var pga eks sin bosituasjon. Jeg forlot altså huset de gangene han hadde samvær. Anonymous poster hash: e3f2e...e1a
februarprins2013 Skrevet 5. november 2016 #10 Skrevet 5. november 2016 ta det gjennom nav det gjør vi, men han betaler ikke alltid for det, de trekker ikke rett fra kontoen som jeg trodde, de får blanketer av nav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå