Gå til innhold

Hva hamstrer dere på tilbud?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som kan være lurt å hamstre på tilbud. Prøver å bli mer økonomisk av meg...

Er det noen gode tilbud nå?

 

Anonymous poster hash: 0dd2f...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned appen "mattilbud" der ser du tilbudene til de ulike butikkene.

 

Jeg kjøper dopapir i svære sekker når det er på tilbud, ofte hos coop obs. Andre ting jeg handler mye av når det er på tilbud er:

Håndsåpe

Tannkrem

Hermetikk

Dopapir

Vaskemidler

Tøymykner

Brus

Chips

Pålegg som holder en stund i kjøleskapet

 

Anonymous poster hash: c8451...ebe

Skrevet

Alt som kan lagres eller fryses når det er skikkelig tilbud egentlig. Alt fra kjøtt til såpe.

I det siste har jeg kjøpt mye av vaskepulver, håndvask, skyllemiddel, babyprodukter (som f.eks solbriller til baby) til 70% og mye mye mer. Sparer inn ganske mange tusen i løpet av ett år ved å sjekke alle mattilbud hver uke, lage middager ut av hva som er på tilbud og hva vi har i skap og fryser. Hamstrer når det er 10-kroners tilbud i butikker og passer på holdbarhetsdatoer. Jeg melder meg på en haug med nyhetsbrev og kundeklubber slik at jeg får åpningstilbud og medlemstilbud. Har nesten ikke kjøpt et eneste babyprodukt/klær/utstyr til fullpris (vanligvis mellom 25 og 90% rabatt). Sjekker forøvrig alle kvitteringer og sier ifra om feil. Det er som sagt veldig mye å spare ved å tenke litt smart. De få fullpris tingene vi kjøper tar vi lokalt for å støtte det lokale næringslivet.

Skrevet

Alt som kan lagres eller fryses når det er skikkelig tilbud egentlig. Alt fra kjøtt til såpe.

I det siste har jeg kjøpt mye av vaskepulver, håndvask, skyllemiddel, babyprodukter (som f.eks solbriller til baby) til 70% og mye mye mer. Sparer inn ganske mange tusen i løpet av ett år ved å sjekke alle mattilbud hver uke, lage middager ut av hva som er på tilbud og hva vi har i skap og fryser. Hamstrer når det er 10-kroners tilbud i butikker og passer på holdbarhetsdatoer. Jeg melder meg på en haug med nyhetsbrev og kundeklubber slik at jeg får åpningstilbud og medlemstilbud. Har nesten ikke kjøpt et eneste babyprodukt/klær/utstyr til fullpris (vanligvis mellom 25 og 90% rabatt). Sjekker forøvrig alle kvitteringer og sier ifra om feil. Det er som sagt veldig mye å spare ved å tenke litt smart. De få fullpris tingene vi kjøper tar vi lokalt for å støtte det lokale næringslivet.

Hamstrer babysolbriller?

 

Anonymous poster hash: 2b4f6...4b0

Skrevet

Hamstrer aldri .

 

Anonymous poster hash: a879a...3c0

Skrevet

Økologiske tørrvarer på salg og som ellers kan være dyre (ris, pasta, mel, bønner) hermetikk (pastasauer, hermetiske tomater, tomatpuré), krydder. 

 



Anonymous poster hash: 852f1...68c
Skrevet

 

Hamstrer babysolbriller?

 

Anonymous poster hash: 2b4f6...4b0

Nei eksempel på en av mange ting som handles på tilbud - kjøpte selvsagt kun 1 par solbriller ;). Er forøvrig 29.90 per kg for frosne svinekoteletter på Bunnpris :)

Skrevet

Jeg har begrenset med kjøle- og fryseplass, så der hamstrer jeg svært forsiktig. Men alt annet, som hermetikk, godteri, brus, såpe, tannkrem, tannbørster, toalettpapir osv hamstrer jeg. Det som uansett ikke går ut på dato, og som jeg vet jeg alltid vil ha bruk for.

 

Veldig moro å hamstre tilbudsvarer på obs om man bruker shop express, der står tydelig hvor mye man har spart i forhold til ordinærpriser

Skrevet

Jeg bruker også appen Mattilbud, den er helt genial

 

Hamstrer alt uten dato, såpe, skyllemiddel, dopapir osv

 

Kjøper også stort når forbruksvarer er på salg, juice, ketsjup, mel osv

 

10-kronersmarked fråtser jeg i, f.eks hadde obs mel med sist, grovnakst, finbakst, sammalt hvete osv. 2 pk på en kilo er tre store brød, og det er lang holdbarhet på mel

 

Jeg fyller fryseren når det er sånne 40% på all Findus o.l Frossen gournettorsk er dyrt, fint å få på salg

 

Kjøttdeig og karbonadedeig kjøper jeg på salg og putter i fryseren

 

Vi er en familie på seks, selv om jeg er veldig bevisst har vi et enorm matbudsjett

 

Anonymous poster hash: 6ed00...b67

Skrevet

Vi hamstrer ikke så mye med mindre det er ekstremt billig og da stort sett basiskvoter spm vi bruker mye av i hverdagen. Kjøper ikke masse indrefilet selv om det er satt ned til 50% for eksempel. Da er det jo fortsatt dyr mat.

 

Anonymous poster hash: fccb5...df4

Skrevet

Akkurat denne uka er det tilbud på shampo/balsam til 20,- pr stk hos både Vita og HM. 



Anonymous poster hash: 43aa3...5b5
Skrevet

Hamstret akkurat kjøttdeig. Det og kyllingfilet er det vi bruker mest, så greit å ha ett lager.

 

Jeg hamstrer ikke så mye lenger som jeg gjorde, for vi bruker mindre penger når vi har det badise i skapet og ikke alt som kanskje er kjekt å ha. Når såpa vi bruker hamstrer jeg, men tar ikke helt av for å si det slik for jeg vet den kommer på tilbud innimellom.

 

Når posematen vi bruker er på tilbud kjøper jeg litt av det, men ikke enorme mengder.

 

Anonymous poster hash: 1ee44...db3

Skrevet

Lurer på hva som kan være lurt å hamstre på tilbud. Prøver å bli mer økonomisk av meg...

Er det noen gode tilbud nå?

 

Anonymous poster hash: 0dd2f...f85

Toro tomatsuppe  :legrine:  :legrine:  :legrine:

Skrevet

 

Akkurat denne uka er det tilbud på shampo/balsam til 20,- pr stk hos både Vita og HM.

 

Anonymous poster hash: 43aa3...5b5

Hvilken type? ☺️
Skrevet

Jeg kjøper dopapir og såpe når det er på tilbud. Hamstrer vel egentlig ikke noe.

 

Jeg tror ukeshandling og middagsplanlegging er det jeg sparer penger på.

 

Anonymous poster hash: 5de9c...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...