Gå til innhold

Mann fra sør amerika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er i forhold eller gift med en mann fra sør amerika ?

Skal på date med en helt nydelig mann men kjenner ikke til kulturen deres osv og syn på kvinner ?

Anonymous poster hash: 38d6c...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett en globus? Du kunne likegodt spurt "har du en mann fra en fjerdedel av jorda".

Anonymous poster hash: ad2b1...67e
Skrevet

Ja det var litt dumt av meg men uruguay / Venezuela ?

Skrevet

https://geert-hofstede.com/venezuela.html

Her ser du at de to landene er rimelig forskjellige på en del indikatorer.

Huff, sammenlikningen ble ikke med - men trykk på Uruguay på "comparison country".

Skrevet

Utroskap og mannsjåvinisme er en del av kulturen

Anonymous poster hash: bf740...dba

Skrevet

Det kan gå veldig bra. Jeg kjenner flere  fra Larin-Amerika (Argentina, Chile, Mexico), og de er alle sympatiske, reflekterte, samfunnsorienterte, velutdannede, snille menn som også er opptatt av likestilling.

Anonymous poster hash: 7edd7...35d
Skrevet

De jeg kjenner har påfallende liten tiss og ligger rundt som hannkatter i parringstida.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e7803...b63

Skrevet

Jeg ville nok ha styrt unna, men en drittsekk er (og blir) en drittsekk - uavhengig nasjonalitet.

Det er alltid en mulighet for å være uheldig.

Skrevet

Jeg vil bare vite litt mer om kulturen :)

Skrevet

Min svoger er fra Chile. I hans kultur er det veldig viktig at man stiller opp for familien, uansett. Familien er viktigst. Og det er for alle, nevøer, onkler, tanter, tremenninger og lignende. Og de som er yngre må gjøre som de eldre sier.

Ellers klarer jeg ikke å si noe som er veldig ulikt vår kultur.

Anonymous poster hash: 97cbf...f4a

Skrevet

Har fått godt inntrykk han snakker mye fint om moren og familien sin :) veldig ivrig og romantisk, flink å sette ord på sine følelser og utrolig gøy å være med :) har vært i dårlige forhold før og prøver å passe på at jeg ikke faller i en "felle" igjen.

Skrevet

Hvis du skal generalisere veldig, er det veldig mye sjåvinisme i Sør-amerika. Den har litt andre uttrykksformer enn f.eks i den arabiske delen av verden, men voldtekt, seksuell trakassering og sosial kontroll er utbredt.

Men jeg mener jo at man må se på enkeltmennesket, ikke hele kontinentet. Du kan jo like gjerne finne en ufyselig kvinnehater fra Hedmark også, for å sette det på spissen.

Skrevet

Er gift med en Colombianer og det går så fint atte! Hans kultur er på mange måter likere den Norske enn man tror men tror nok at de er litt mer opptatte av familien som noen andre her også skriver.

Ellers opplever jeg at de er litt mer utadvendte og optimistiske enn i Norge og så har de ikke den "vi er best i verden" holdningen som er (litt for) utbredt i Norge.

De er kanskje mer vant til tradisjonelle kjønnsrollemønster enn i Norge, men opplever det ikke som en sjåvinistisk kultur. Har opplevd mer ufyselig oppførsel fra menn i Norge...

Anonymous poster hash: a062f...c11

Skrevet

Er gift med en Colombianer og det går så fint atte! Hans kultur er på mange måter likere den Norske enn man tror men tror nok at de er litt mer opptatte av familien som noen andre her også skriver.

Ellers opplever jeg at de er litt mer utadvendte og optimistiske enn i Norge og så har de ikke den "vi er best i verden" holdningen som er (litt for) utbredt i Norge.

De er kanskje mer vant til tradisjonelle kjønnsrollemønster enn i Norge, men opplever det ikke som en sjåvinistisk kultur. Har opplevd mer ufyselig oppførsel fra menn i Norge...

Anonymous poster hash: a062f...c11

Ja, men hvis ett eneste eksempel holder, som du bruker her, så kan jo jeg spe på med min chilenske ex. Verre snobb og "vi er best i verden"- holdning finner du ikke. I tillegg til at kvinner skal være pene og lojale, men ikke kloke, og katolsk sjåvinisme som går på at en manns utroskap kun gjelds ca 10% av en kvinnes, så har du cocktailen klar...

Jeg klarte ikke å bli med ham tilbake til 1950, så jeg sa takk for meg.

Anonymous poster hash: e4400...790

Skrevet

Ja, men hvis ett eneste eksempel holder, som du bruker her, så kan jo jeg spe på med min chilenske ex. Verre snobb og "vi er best i verden"- holdning finner du ikke. I tillegg til at kvinner skal være pene og lojale, men ikke kloke, og katolsk sjåvinisme som går på at en manns utroskap kun gjelds ca 10% av en kvinnes, så har du cocktailen klar...

Jeg klarte ikke å bli med ham tilbake til 1950, så jeg sa takk for meg.

Kjenner flere chilenske og de er like ulike som nordmenn flest. Noen ensom du beskriver og andre ikke. Akkuratt som nordmenn.

Men når det kommer til utroskap så ender nok mer vanlig der enn her. Og det gjelder både kvinner og menn.

Anonymous poster hash: b102c...328

Skrevet

Bør jeg være på vakt ?

Er det vanlig at de er veldig ivrige med å starte familie og gifte seg ?

Skrevet

Jeg er kvinne og er halvt norsk og halvt chilensk. Har hele chilenske familien min her i Norge. Vært en del i chile, men født og oppvokst her. Som der er sagt over her så er familie veldig viktig. Og da mener jeg ikke kun mor, far og bror, men hele slekta bakover. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at normenn er slik generelt, men den latinske kulturen er mer varm og åpenhjertig. Mer imøtekommende og viser mer respekt. Respekt for de eldre er veldig viktig. Vi sier tante eller onkel til de eldre vi kjenner. Å hilse og si hadet er meget viktig. Høflighet generelt. Å si at å dra tilbake til 1950 er vel litt å ta i. Kanskje i bygda i chile er det slik, men ikke latinere i storbyer eller i europa.

For latinske men så et det en viktig rolle for dem at de forsørger familien litt hardere kan man si, enn kvinnen. For dem er det viktig at familien hsr det trygt. Det er vel slik hbor henn du kommer i verden? Men alle latinske kvinner jobber. Både i Chile og Norge. Late er dem ikke. Det er nok mer den 3 generasjonen som har vært hjemmeværende.

Men når det kommer til menn og utroskap så er de nok litt mer "frekke" kan man si. De tør å vise mer følelser som nordmenn kanskje ikke er så vant til? Men latinske men er svake for nordiske jenter. Det er dem :)

Anonymous poster hash: 25589...9df

Skrevet

Ble en del skrivefeil her ja ☺

Skrevet

De jeg kjenner har påfallende liten tiss og ligger rundt som hannkatter i parringstida.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e7803...b63

Jeg var sammen med en fra Chile og han har den største penisen jeg har vært borti. Altfor stor etter min smak. Så det er vel like store variasjoner der å når det kommer til latinamerikanere som for folk fra andre deler av verden.

Anonymous poster hash: 9d774...965

Skrevet

Jeg er kvinne og er halvt norsk og halvt chilensk. Har hele chilenske familien min her i Norge. Vært en del i chile, men født og oppvokst her. Som der er sagt over her så er familie veldig viktig. Og da mener jeg ikke kun mor, far og bror, men hele slekta bakover. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at normenn er slik generelt, men den latinske kulturen er mer varm og åpenhjertig. Mer imøtekommende og viser mer respekt. Respekt for de eldre er veldig viktig. Vi sier tante eller onkel til de eldre vi kjenner. Å hilse og si hadet er meget viktig. Høflighet generelt. Å si at å dra tilbake til 1950 er vel litt å ta i. Kanskje i bygda i chile er det slik, men ikke latinere i storbyer eller i europa.

For latinske men så et det en viktig rolle for dem at de forsørger familien litt hardere kan man si, enn kvinnen. For dem er det viktig at familien hsr det trygt. Det er vel slik hbor henn du kommer i verden? Men alle latinske kvinner jobber. Både i Chile og Norge. Late er dem ikke. Det er nok mer den 3 generasjonen som har vært hjemmeværende.

Men når det kommer til menn og utroskap så er de nok litt mer "frekke" kan man si. De tør å vise mer følelser som nordmenn kanskje ikke er så vant til? Men latinske men er svake for nordiske jenter. Det er dem :)

Min ex var ikke fra bygda.

Skrevet

Og at han var svak for nordiske jenter, skal være sikkert og visst....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...