Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #1 Skrevet 2. november 2016 Hei. Ønsker råd fra dere i en vanskelig situasjon. Mannen har vært utro og vi prøver å fortsette forholdet pga at vi har barn sammen og fordi vi har det bra sammen. Alt er bra utenom sexlivet. Alt ble snudd på hodet og jeg klarer ikke nyte sex med han etter at han fortalte om utroskapen. Dette ødelegger noe som ellers er bra. Jeg ønsker å flytte ut, men samtidig ikke. Vi har det så fint sammen, han får meg til å le,vi koser oss med barna. Ingen av oss vil være borte fra barna, ingen av oss vil se dem såret. Jeg ønsker ikke å være alenemor. Ungene må slutte på aktiviteter og jeg får ikke gjort NOE på kveldstid. Kommer meg aldri ut av huset. Barna skal bo hos meg, en 70/30 løsning, så jeg får jo fri. Men å kunne dra på butikken mens mannen legger minstemann, å dra ut med en venninne som spontant ringer og er på vei ut osv osv. Jeg forguder barna mine, men vil aldri være alenemor. Vi går til parterapi jevnlig. Noe annet jeg kan gjøre, eller er det best å flytte? Kan man snu dette? Anonymous poster hash: c51c2...0c6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #2 Skrevet 2. november 2016 Pga barnas alder og tidspunkt på aktiviteter må de slutte. Men bare til minste blir større. Anonymous poster hash: c51c2...0c6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #3 Skrevet 2. november 2016 De må vel ikke slutte ! Du må ta med minstemann da . Andre klarer jo det fint å. Bytt på kjøring og henting med andre foreldre. Ordner seg nok. Evt kan dere jo bo sammen til barna blir større på hver sitt rom. Men han kommer vel til å ligge rundt så spørs om du liker det da . Men da kan jo du gjøre det samme Anonymous poster hash: 55c61...7eb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #4 Skrevet 2. november 2016 Pga barnas alder og tidspunkt på aktiviteter må de slutte. Men bare til minste blir større. Anonymous poster hash: c51c2...0c6 Selvfølgelig må de ikke slutte. Du tar med deg minstemann, samkjører med andre foreldre eller lar pappaen til barnet ta ansvar for å bringe ig hente til trening Men det beste er selvfølgelig om dere finner ut av det. Hvor lenge er det siden sidespranget da, kanskje du bare trenger mer tid? Anonymous poster hash: c5e53...dcc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #5 Skrevet 2. november 2016 Jeg hadde ikke gjort det slutt med min mann hvis han hadde vært utro. Anonymous poster hash: 5d92b...6fb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #6 Skrevet 2. november 2016 Minstemann legger seg 18.00. Vi er hjemme fra aktiviteter kl. 20.15. Det går ikke. Har ikke hjerte til å spørre om noen andre kan kjøre, det er snakk om 20 min ekstra for den som evt kunne gjort det. Anonymous poster hash: c51c2...0c6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #7 Skrevet 2. november 2016 Da må Pappaen hente da. Men hvilke barn legger seg 18 !?? Håper det barnet ikke er i bhg til 16 og legger seg 18. Drøy minstemann da. La han sove lengre på dagtid eller noe. Alt går om man vil Anonymous poster hash: 55c61...7eb
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 Jeg hadde ikke gjort det slutt med min mann hvis han hadde vært utro. Anonymous poster hash: 5d92b...6fb Du får si det til ham, for hi og alle andre er det irrelevant. Han derimot setter helt sikkert pris på den informasjonen 😊 Anonymous poster hash: 0bc45...172
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 Da må Pappaen hente da. Men hvilke barn legger seg 18 !?? Håper det barnet ikke er i bhg til 16 og legger seg 18. Drøy minstemann da. La han sove lengre på dagtid eller noe. Alt går om man vil Anonymous poster hash: 55c61...7eb Er du frekk eller?? Anonymous poster hash: c51c2...0c6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Her lager du problemer som ikke finnes. Ingen trenger å legge seg kl 18. Men jeg reagerer litt på at DET er det viktigste argumentet for bli hos mannen... Da tror jeg det mangler såpass mange vesentlige ting i forholdet deres at det aldri vil gå bra i lengden uansett. Anonymous poster hash: 98fa0...cd5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Ingen trenger å legge seg kl 18? Jo barnet mitt trenger det. Og han sover til 07.00 neste morgen. Pluss 3 timer på dagen. Noen trenger det selv om du ikke har barn som trenger det. Jeg kan pine han til 19, men ikke til 20.15 (pluss matt og stelling). Anonymous poster hash: c51c2...0c6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 Her lager du problemer som ikke finnes. Ingen trenger å legge seg kl 18. Men jeg reagerer litt på at DET er det viktigste argumentet for bli hos mannen... Da tror jeg det mangler såpass mange vesentlige ting i forholdet deres at det aldri vil gå bra i lengden uansett. Anonymous poster hash: 98fa0...cd5 Det tenkte jeg også, at det må være langt flere problemer i forholdet når man bruker slike argumenter. Selv om jeg også kan forstå at man i His situasjon lett henger seg opp i slike detaljer for å slippe å se de egentlige problemene. Hi, dere går i parterapi. Om dere begge virkelig er innstilt på å redde forholdet, da tror jeg det er avgjørende for dere. Men det med sexen er viktig, og en ting er i hvert fall helt sikkert - du bør ikke ha sex med ham foreløpig så lenge du føler som du gjør. Hva om dere i tillegg til parterapi går til en sexolog jevnlig? Der vil dere få "oppgaver" som kan bygge opp igjen nærheten og også den seksuelle tilliten (ikke bare tillit ellers i forholdet), og med det også bygge opp igjen tenningen på hverandre. Du og mannen din må forstå (mest mannen din, da) at sexlysten i et slikt tilfelle er langt fra en av- og påknapp. Må mannen din leve uten samleie en lenger periode inntil du ev. får tilbake lysten på ham, da får han greie det og ta det som en del av den prisen han må betale hvis han ønsker å redde forholdet og familien sin. En sexolog kan hjelpe dere med tips og øvelser for hva dere kan gjøre for å finne tilbake til lysten i forholdet også. Jeg vet om et par par som har slitt veldig etter utroskap som likevel greide å redde forholdet OG lysten. Men det tok tid og det var hard jobbing i en lengre periode fra begges side. Begge de parene gikk i terapi. Og begge parene har faktisk fått bedre forhold etterpå enn det de hadde før utroskapen, fordi de fikk ryddet opp i det som ikke fungerte i forholdet. Så mulig er det. De parene jeg vet om som ikke greide det tross terapi, de har fått det bedre hver for seg. Anonymous poster hash: 2ada1...69b
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 Høres ut som forholdet er solid, tross utroskapen. Så synes du skal jobbe med å få på plass det siste. Om det er det du ønsker. Heier på de som jobber seg ut av store belastninger for forholdet! Alt for kjernefamilien og barna sier jeg. Ta tiden til hjelp, prat ihjel temaet. Når du klarer å tilgi vil resten komme av seg selv. Å avtale at man ikke skal ha sex på så så lenge pleier å hjelpe. Vær nær hverandre, flørt og kos isteden. Lykke til! Anonymous poster hash: 377a0...1fc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #14 Skrevet 2. november 2016 I forhold til aktiviteter, så er du vel ikke aktivt med de eldste? Hvis du bare er på sidelinja, så steller du den yngste for natta og gir kveldsmat mens eldste er opptatt med aktivitet. Så sovner yngstemann i bilen på vei hjem, og bæres rett i seng. Det bør gå fint om barnet vanligvis sover lenge før 20. Du kan jo evt legge det enda tidligere i bilen, bare kjøre en runde mens eldstemann er på aktivitet. Alt går om du går inn for det. Anonymous poster hash: 7896d...2cd
Admin Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 Tråden er ryddet for personangrep. Ann Christin, admin
Anonym bruker Skrevet 3. november 2016 #16 Skrevet 3. november 2016 Dette kommer jo mest an på hva HAN gjør, ikke hva du gjør. Å tilgi er en toveisprosess der han må gjøre sin egen innsats for å reparere. Og kanskje må han finne seg i at han byr deg i mot i en periode. Anonymous poster hash: 5b550...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå