Gå til innhold

Hvordan var din første graviditet vs neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Symptomer og form

Anonymous poster hash: e2452...f56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite symptomer på begge svangerskapene å i fin form. Ganske like svangerskap, ulike kjønn.

Anonymous poster hash: 1e588...5eb

Skrevet

Ganske likt... litt mer vondt i bekken og nedpress i underlivet andre gangen.

Skrevet

Ganske likt begge ganger. La på meg like mye begge ganger, så ut som en strandet hvalross. Bekkenløsning hadde jeg begge ganger, men andre gang la jeg inn årene tidlig nok slik at jeg klarte å holde meg gående. Jobbet helt til jeg gikk ut i permisjon, selv om jeg gikk som en gammel dame så gikk det ganske greit når jeg syklet minst en gang om dagen og tok ett varmt bad, viste fra nr1 hva jeg ikke skulle gjøre og kunne gjøre, når jeg måtte ta det med ro og ikke.

Med nr1 så hadde jeg lite gravidsymtptomer utover at jeg var fysen på alt og ingenting, men jeg klarte ikke å spise noe uten å bli kvalm. Så jeg raste ned i vekt den første tiden. Dette endret seg etter noen mnd.

Med nr2 så fikk jeg ømme pupper og var utrolig trøtt i starten. Måtte ringe svigermor og be henne passe ungen for jeg sovna på gulvet mens jeg leka, sovna med spisebordet og igrunn over alt. Så jjeg måtte ha hjelp av sivgermor endel i starten. Jeg klarte ikke å holde meg våken, uansett hvor mye jeg hadde sovet og prøvde å holde meg våken. På jobb sov jeg også. Lå på noen paller på lageret, bråvåknet hver gang de ringte på meg når jeg måtte komme. Jeg trengte ikke lange lurer, men når jeg ble trøtt så nyttet det ikke å holde seg våken. Heldigvis jobbet jeg med noen fantastiske mennesker som la tilrette for at jeg skulle klare å jobbe. Og en snill svigermor som stilte opp som barnevakt.

Anonymous poster hash: 52b06...7ad

Skrevet

Hyperemesis fra uke 6-7 begge gangene. Men veldig mye kraftigere med nr 1 (gutt) enn med nr 2(jente). Men oppkast og kvalme frem til fødsel med begge to. Med nr 1 hjalp ingenting, gikk mye ned i vekt. Med nr 2 hjalp det litt å spise ofte nok.

Hadde veldig lavt blodtrykk med nr 2, og var mye svimmel.

Tidlig halsbrann som tidlig tegn med gutten. Og bekkenløsning med gangvansker fra uke 14-15.

Med jenta (nr2) ingen halsbrann før på slutten, og bekkenet var mye mye bedre! Tok det mer med ro og hørte på kroppen med nr 2.

Graviditetene har vært 9 mnd i helvete for min del begge gangene, men på mange måter var det likevel greiere med nr 2. Aldri vært så syk som jeg var da jeg gikk med nr 1. Jeg må i tenkeboksen om jeg orker gå gjennom det en gang til (ønsker egentlig en nr3).

Skrevet

Nr 1- fant ikke ut at jeg var gravid før enn i uke 17. Var kun kvalm en gang og da var det omgangssyke på jobb. Fikk bekkenløsning rundt uke 20 og hadde store problemer med bekkenet utover svangerskapet (slet med å komme meg opp av senga, sofaen og over dørstokker etc). Hadde mye vann i kroppen i 3 trimester, men utover det var det ikke noe annet galt. 4 timer fra første rie til barnet var ute (20 min fra 4-9.5 cm åpning).

Nr 2 (10 år senere)- planlagt graviditet så visste det klart et par dager etter IKM. Var mye kvalm og klarte ikke lukten av rått kjøtt, smaken av brun saus, paprika og pepperoni. Spydde ikke så ofte, men kunne ikke spise eller pusse tenna før kl 10 uten at det ble oppkast. Fikk mange (vonde) kynnere veldig tidlig og livmorhalsen kortet seg ned pga dette. Måtte hvile mye og slappe av fra 2 trimester. Bekkenløsningen slapp jeg merkelig nok (hang i mange år etter førstemann), men fikk mye vann i kroppen fra første trimester. Legene og jordmødrene trodde at ungen kom til å bli prematur, men jeg kom meg dagen før ul termin med hvile deluxe :) 3t og 34 min fra første rie til barnet var ute- slapp unna styrtfødsel.

Skrevet

Hyperemesis fra uke 6-7 begge gangene. Men veldig mye kraftigere med nr 1 (gutt) enn med nr 2(jente). Men oppkast og kvalme frem til fødsel med begge to. Med nr 1 hjalp ingenting, gikk mye ned i vekt. Med nr 2 hjalp det litt å spise ofte nok.

Hadde veldig lavt blodtrykk med nr 2, og var mye svimmel.

Tidlig halsbrann som tidlig tegn med gutten. Og bekkenløsning med gangvansker fra uke 14-15.

Med jenta (nr2) ingen halsbrann før på slutten, og bekkenet var mye mye bedre! Tok det mer med ro og hørte på kroppen med nr 2.

Graviditetene har vært 9 mnd i helvete for min del begge gangene, men på mange måter var det likevel greiere med nr 2. Aldri vært så syk som jeg var da jeg gikk med nr 1. Jeg må i tenkeboksen om jeg orker gå gjennom det en gang til (ønsker egentlig en nr3).

Og jo foresten med nr 2 hadde jeg en måneds tid i begynnelsen en veldig ekkel smak av blanding mellom gummi og metall i munnen. Usj, hadde nesten glemt hvor ekkelt det var 😶

Skrevet

Helt ulikt, 0 symptomer med nr 1 og hypermesis i 6 mnd med nr 2. Samme kjønn.

Anonymous poster hash: a39e2...bda

Skrevet

Totalt ulike. Første gang - ingen bekkenløsning. Andre gang - nesten invalidisert. Kunne ikke gå noe sted. Førstemann - kolikkbaby. Andre mann - rolig baby :) 

Anonymous poster hash: aa264...0a2
Skrevet

Kjipt første gang og værre andre gang. Ferdig med barn nå,ja

Anonymous poster hash: 18e58...9c0

Skrevet

Hatt tre klin like svangerskap.

Kvalm som et helvete de 3 første månedene og i toppform de siste 6. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...