Gå til innhold

Gave til storesøsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke? Hva synes du?

Minstemann har straks bursdag... bør storesøskenet få gave (er 3) eller ikke? Er et barn på 3 år stort nok til å måtte lære at det er minste som har bursdag og at det kun er minste som skal få gave?

Anonymous poster hash: e62ef...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine får 4 , 6 og 7 år

Anonymous poster hash: dd345...43c

Skrevet

Jeg synes at kun bursdagsbarnet skal få.

Anonymous poster hash: b9af6...fd3

Skrevet

Synes godt eldste kan få en liten ting.

Skrevet

Kun bursdagsbarn. Helt vilt å gi ut gaver til de som ikke har bursdag!

Skrevet

Hvorfor er det vilt ? Jeg liker å gi mine gaver. Kjekt å få litt nytt hobby utstyr, spill etc.

Anonymous poster hash: dd345...43c

Skrevet

Bursdagen er bursdagsbarnet sin dag, søsken skal ikke ha gave da.

Vil dere skjemme de bort, gjør det en av de andre dagene i året. På bursdager bør de lære seg å glede seg over andre.

Å lære dem det er en mye bedre måte å vise at dere er glade i dem enn ved å gi dem gaver.

Skrevet

Når man er 3 år bør man kunne forstå at det kun er bursdagsbarnet som får gave. Hva når hun snart skal i bursdag til de i barnehagen og tror hun og skal få gave.

Skrevet

Gave kun til bursdagsbarnet synes jeg.

Skrevet

Kun til bursdagsbarnet :)

Skrevet

Vi har alltid kjørt på at det er bursdagsbarnet som får gave, ikke søsken. Verken yngre eller eldre søsken.

Skrevet

Bare bursdagsbarnet. Evt en bitteliten ting type såpebobler eller noe.

Skrevet

Eneste gang vi gir/får til storesøsken er når de får en ny lillesøster eller lillebror. Da kan det bli så mye fokus på den lille at det er kjekt at de eldste også blir sett.. Type bok, blad, liten leke eller noe sånt har vært vanlig..

Skrevet

Eneste gang vi gir/får til storesøsken er når de får en ny lillesøster eller lillebror. Da kan det bli så mye fokus på den lille at det er kjekt at de eldste også blir sett.. Type bok, blad, liten leke eller noe sånt har vært vanlig..

Enig i denne.

Eller. Kanskje vi har gitt bort noe såpebobler el til småsøsken når de større har bursdag. Når den minste er under 2-3, tenker jeg at de er alt for små til å ikke få en liten ting i løpet av en bursdag.

De trenger absolutt ikke noe fra alle som kommer, men én totalt sett kanskje.

Anonymous poster hash: ee290...9d5

Skrevet

Hvorfor i all verden skal søsken få gave i andres bursdag? Får da være måte på, en 3 åring er mer enn stor nok til å lære at nå er det xxx som har bursdag, når hun har bursdag får hun gave og ikke xxx.

Skal dere oppdra ungen til å forvente gaver i andres barnebursdager? Mor og fars bursdager? Farsdag/morsdag? Konfirmasjoner,dåp osv osv?

Alle andre klarer å lære ungene å vente til sin tur, da klarer vel dere det også

Anonymous poster hash: 7faf3...8b4

Skrevet

Kun bursdagsbarnet. Selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 72882...a51

Skrevet

Bare bursdagsbarnet.

Anonymous poster hash: e9011...323

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...