Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Når begynte barna å legge seg selv om kvelden? Og var det en glidende overgang eller ble de plutselig klar? Må jo innrømme at jeg gleder meg litt til å slippe å bruke så mye tid på legging... Anonymous poster hash: 43b6b...c10
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Du må begynne å ansvarliggjøre dem litt etter litt, da? F eks si at de skal kle av seg selv og henge opp tøyet, så kommer du etter 5 minutter og hjelper med tannpuss. Og så lar du dem gjøre mer og mer selv. Pr nå gjør niåringen alt selv, og først når han ligger under dyna kommer jeg inn og klemmer og sier godnatt. Inntil i fjor hjalp jeg han med tannpussen. Anonymous poster hash: 3286a...8f2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Du må begynne å ansvarliggjøre dem litt etter litt, da? F eks si at de skal kle av seg selv og henge opp tøyet, så kommer du etter 5 minutter og hjelper med tannpuss. Og så lar du dem gjøre mer og mer selv. Pr nå gjør niåringen alt selv, og først når han ligger under dyna kommer jeg inn og klemmer og sier godnatt. Inntil i fjor hjalp jeg han med tannpussen. Anonymous poster hash: 3286a...8f2 Kanskje jeg formulerte meg litt feil... selvfølgelig gjør de alt det praktiske selv og legger seg også i sengen selv, men jeg lurte på hvor gamle de var når de bare sier godnatt og så går å legger seg uten at vi nødvendigvis må si til de at det er leggetid og må inn å synge e.l for de? Og evt at de også klarer å tenke tanken selv at når de er alene hjemme om kvelden så må de også legge seg en gang. HI Anonymous poster hash: 43b6b...c10
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Tannpuss skal man hjelpe barna med til 10 års alder. Liten avsporing. Anonymous poster hash: 8106e...c7a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Kanskje jeg formulerte meg litt feil... selvfølgelig gjør de alt det praktiske selv og legger seg også i sengen selv, men jeg lurte på hvor gamle de var når de bare sier godnatt og så går å legger seg uten at vi nødvendigvis må si til de at det er leggetid og må inn å synge e.l for de? Og evt at de også klarer å tenke tanken selv at når de er alene hjemme om kvelden så må de også legge seg en gang. HI Anonymous poster hash: 43b6b...c10 Eldste her er 14 år gammel, 9.klasse. Hun ba nettopp om at hun følges ned på rommet i litt lengre tid, etter at pappaen en god stund har trodd at hun var gammel nok til å gå og legge seg selv. Det handler vel egentlig om muligheten for å kunne snakke fortrolig, og i fred og ro. Det er jo som kjent ved kveldstid at det gjerne skal fortelles om vanskelige ting etc. Anonymous poster hash: e12af...043
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Mi er 11 år og jeg er ofte sammen med ho på badet, primært for å prate og holde med selskap. trivelig det. Ho synes det er stas. Snakker om gutter, kropp, menstruasjon, pubertet, osv. Må hjelpe ho å vaske seg nedentil noen ganger, og å smøre ho. HO blir så fort sår. Leser for ho hver kveld. Det er fint å ligge i sengennå prate sammen og ha gode samtaler og lesestund. Anonymous poster hash: 337a9...6c4
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Mi er 11 år og jeg er ofte sammen med ho på badet, primært for å prate og holde med selskap. trivelig det. Ho synes det er stas. Snakker om gutter, kropp, menstruasjon, pubertet, osv. Må hjelpe ho å vaske seg nedentil noen ganger, og å smøre ho. HO blir så fort sår. Leser for ho hver kveld. Det er fint å ligge i sengennå prate sammen og ha gode samtaler og lesestund. Anonymous poster hash: 337a9...6c4 Er det ikke litt spesielt å vaske og smøre (!) en på 11 nedentil?! Det blir litt vel intimt spør du meg. Anonymous poster hash: b5f6b...163
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Mi er 11 år og jeg er ofte sammen med ho på badet, primært for å prate og holde med selskap. trivelig det. Ho synes det er stas. Snakker om gutter, kropp, menstruasjon, pubertet, osv. Må hjelpe ho å vaske seg nedentil noen ganger, og å smøre ho. HO blir så fort sår. Leser for ho hver kveld. Det er fint å ligge i sengennå prate sammen og ha gode samtaler og lesestund. Anonymous poster hash: 337a9...6c4 Du vasker og smører 11-åringen!? Det er jo mildt sagt langt over streken, så sant hun ikke har en diagnose som gjør personlig hygiene vanskelig å ivareta. Anonymous poster hash: 778e9...a73
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 Kanskje jeg formulerte meg litt feil... selvfølgelig gjør de alt det praktiske selv og legger seg også i sengen selv, men jeg lurte på hvor gamle de var når de bare sier godnatt og så går å legger seg uten at vi nødvendigvis må si til de at det er leggetid og må inn å synge e.l for de? Og evt at de også klarer å tenke tanken selv at når de er alene hjemme om kvelden så må de også legge seg en gang. HI Anonymous poster hash: 43b6b...c10 Jeg sier hva som er leggetid og sender melding (eller ringer) og sjekker om de er i rute. Med eldste gikk jeg faktisk inn på rommet for å kose og klemme og kanskje synge en sang helt fram til 12-13-årsalder. Men så syns ikke jeg det er så pes, da. Anonymous poster hash: 3286a...8f2
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Mi er 11 år og jeg er ofte sammen med ho på badet, primært for å prate og holde med selskap. trivelig det. Ho synes det er stas. Snakker om gutter, kropp, menstruasjon, pubertet, osv. Må hjelpe ho å vaske seg nedentil noen ganger, og å smøre ho. HO blir så fort sår. Leser for ho hver kveld. Det er fint å ligge i sengennå prate sammen og ha gode samtaler og lesestund. Anonymous poster hash: 337a9...6c4 What the fuck?!?! Er hun utviklingshemmet? Man vasker og smører ikke en 11-åring nedentil! Anonymous poster hash: 6161d...2bc
LillaFrue Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Mi er 2 så jeg tar jo hele kveldsstellet, men leggingen er veldig grei og ferdig på 1-2 minutter. Synger so-ro lille mann, sier god natt og glad i deg og så går jeg. Har aldri villet venne ungene til mye underholdning når de skulle legge seg, ser ikke helt poenget, for alt det kan vi jo gjøre mellom middag og kveldsmat. På morgenen derimot ligger vi leeenge i senga og prater og koser.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 Eldste er 15 år og legger seg 22.30, men jeg må stadig minne han på å gå på badet gitt 😉 Han steller seg, kommer inn i stua og sier natta, jeg får fremdeles en nattaklem av han, også gått han og legger seg selv. Anonymous poster hash: a7ecc...db5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 Tannpuss skal man hjelpe barna med til 10 års alder. Liten avsporing. Anonymous poster hash: 8106e...c7a Retningslinjene nå er 12 Anonymous poster hash: 7329e...b85
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #14 Skrevet 2. november 2016 De to eldre her er 10 og 12. Minne på legging må jeg fortsatt, og pusser fremdeles over tennene på 10-åringen på kvelden, men ellers har de lagt seg selv fra de var gamle nok til å lese selv. Synger for og legger de minste på 6, 4 og 1. Anonymous poster hash: 7329e...b85
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 Har en tiåring. Hun får beskjed når det er på tide å gå på badet. Der ordner hun seg selv. Men hun vil gjerne at en av oss blir med inn på rommet og sier natta. Og som en annen skrev, det er gjerne da hun snakker om ting hun er opptatt av. Men på denne alderen vil jeg ikke si at legging tar mye tid, altså. 7-åringen er jeg med inn på badet, pusser tennene hans og følger ham inn på rommet og sier natta. Synes heller ikke det tar så mye tid at det gjør noe. Leser ofte på senga og, men det er bare hyggelig. Anonymous poster hash: c1ff1...d86
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #16 Skrevet 2. november 2016 fra han var 7 Anonymous poster hash: 1e2ce...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå