Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Den har gått i sofaen, og lagt muselort igjen etter seg. Lukter musepiss i sofaen. Hva gjør man? Anonymous poster hash: 6d7b0...56b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Skaff deg katt! Sett ut feller og vask sofaen. Anonymous poster hash: 71b17...b60
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Saff deg katt eller sett opp feller under sofaen. De glager seg fort inn i sofaen og reder der! Anonymous poster hash: 23011...199
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Setter opp feller, ser om jeg finner hvor musa kommer inn. Tetter dette og vasker skikkelig og håper det var der musa kom inn. Finner jeg det ikke ringer jeg fagfolk. Har pusekatter og fe er flinke jegere, heldigvis er det bare de som har tatt de med inn her. I huset hos mamma hadde vi mus, min søster tittet plutselig på en mus i taket når hun lå i køyesenga. En slik mørk ring i treverket som hadde detti ut og der titta musa frem. Nå er det stappa stålull i taket der. På hytta kom det mus og pus spora opp hvor den kom fra. Nettingen i lufteluka var rusta hull i. Anonymous poster hash: 65031...7ab
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Vi finner den, fanger den i en eske og slipper den ut. Anonymous poster hash: d5474...6ad
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Vi har satt opp feller og tatt 3 stk ikveld. Har en hund som jager musa. Men veldig utrivelig med sofaen. Ikke enkelt å vaske den heller. :-/ Anonymous poster hash: 6d7b0...56b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Jeg med min musefobi hadde solgt huset 😇😜 Anonymous poster hash: aaa33...186
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #8 Skrevet 2. november 2016 Vi finner den, fanger den i en eske og slipper den ut. Anonymous poster hash: d5474...6ad Du vet at musa da kan finne veien inn igjen? Mus er ikke veldig smarte,men de husker godt hvor de finner mat. Anonymous poster hash: e23c1...2dc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 Stirrer på katten og lurer på om den er syk. Har bare hatt mus inne en gang og da ble nevnte katt gal. Jeg orka ikke mord, lik og blod, så jeg fikk musa i eske og tok den ut i skogen. Kom ikke tilbake igjen, men katten var sur på meg resten av dagen 😂 Anonymous poster hash: 5e3fb...aa9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Du vet at musa da kan finne veien inn igjen? Mus er ikke veldig smarte,men de husker godt hvor de finner mat.Anonymous poster hash: e23c1...2dc Vi bor i skogen, så det er nok annet for musen å finne på. Setter den ikke akkurat fra oss på trappa. Ungene er med, både for å få fange og slippe ut. Så vi tar det som en "vær snill mot alle dyr" leksjon. Anonymous poster hash: d5474...6ad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Ringer noen som kan fikse det. Anonymous poster hash: 9e3fb...b36
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #12 Skrevet 2. november 2016 Ringer noen som kan fikse det. Anonymous poster hash: 9e3fb...b36 Og så hadde jeg fått en eller annen etat eller kommuneperson eller skadedyrperson til å komme å se på hva vi måtte gjøre for å utbedre huset. Anonymous poster hash: 9e3fb...b36
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #13 Skrevet 2. november 2016 Vi har nybygget og tett hus, så regner med vi slipper mus som kommer seg inn på egenhånd. Mus i hus er grunnen til at jeg ikke vil ha katt. Får angst av historiene til venner som våkner til halvdøde "gaver" pus har lagt igjen i sengen deres😖 Anonymous poster hash: 903ed...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #14 Skrevet 2. november 2016 Vi har nybygget og tett hus, så regner med vi slipper mus som kommer seg inn på egenhånd. Mus i hus er grunnen til at jeg ikke vil ha katt. Får angst av historiene til venner som våkner til halvdøde "gaver" pus har lagt igjen i sengen deresAnonymous poster hash: 903ed...1b9 Du vet vel at mus like ofte kommer seg inn gjennom åpne vinduer og dører på denne tiden.... Anonymous poster hash: d5474...6ad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 Du vet vel at mus like ofte kommer seg inn gjennom åpne vinduer og dører på denne tiden.... Anonymous poster hash: d5474...6ad Står ikke så mye oppe hos oss nå. Soverom i andreetasje, så føler vinduene der er relativt sikre. Anonymous poster hash: 903ed...1b9
Hønemorpåhaugen Skrevet 2. november 2016 #16 Skrevet 2. november 2016 Står ikke så mye oppe hos oss nå. Soverom i andreetasje, så føler vinduene der er relativt sikre. Anonymous poster hash: 903ed...1b9 mus klatrer på tapet...så nei det er ikke sikkert: )))
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #17 Skrevet 2. november 2016 Haha. Ok. Flaks for oss at vi ikke har vinduene heller så mye oppe da. Den forbaska balanserte ventilasjonen og klimasystemet viser seg å være godt for noe Slipper i alle fall å våkne til mus på soverommet. Ellers har vi ekstra høyde i begge etasjer, så de må jobbe noe voldsomt for å nå vindushøyde i andreetasje. Anonymous poster hash: 903ed...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #18 Skrevet 2. november 2016 Haha. Ok. Flaks for oss at vi ikke har vinduene heller så mye oppe da. Den forbaska balanserte ventilasjonen og klimasystemet viser seg å være godt for noe Slipper i alle fall å våkne til mus på soverommet. Ellers har vi ekstra høyde i begge etasjer, så de må jobbe noe voldsomt for å nå vindushøyde i andreetasje. Anonymous poster hash: 903ed...1b9 Dette var svar til innlegget over. Anonymous poster hash: 903ed...1b9
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #19 Skrevet 2. november 2016 Hvis jeg hadde mus i SOFAEN hadde jeg først satt opp en haug med musefeller (med peanøttsmør i), så hadde jeg kjøpt meg en katt. Bare lukten av katt gjør at musa blir skremt vekk. Hvis den ikke blir skremt vekk, blir den mest sannsynlig kattemat. Eneste som funket for oss var Tincat, den smarte musa gikk ikke i vanlige feller. Men Tincat funket skikkelig bra! Anonymous poster hash: e24d1...9cd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2021 #20 Skrevet 16. mai 2021 Kanskje tette igjen så de ikke kommer inn? Selv om man bor i skogen er det ikke naturlig å ha mus inne. Anonymkode: e9e52...091
TøffiTrynet☠ Skrevet 17. mai 2021 #21 Skrevet 17. mai 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kanskje tette igjen så de ikke kommer inn? Selv om man bor i skogen er det ikke naturlig å ha mus inne. Anonymkode: e9e52...091 Svarte du... Fire (!!!) år senere.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2021 #22 Skrevet 17. mai 2021 Satt opp,usefeller og ringt ett skadedyrsfirma på tirsdag. Med tre mus i fella nå så er det ikke bare en som har sniki seg inn, da må dere finne veien inn i huset som de har. På hytta er det ikke unormalt med mus inne, så det blir tetting. Foreløbig så har vi klart denne jobben selv, men hadde vi ikke vist hva vi skulle gjøre så hadde det blitt ett skadedyrfirma ( netting i lufteluker ruster på hytta, så de må skiftes innimellom. Egentlig burde vi vært flinke tilå sjekke det hver høst, men.... Lusinger faller ut, så ting må sjekkes. Hørtes ut som vi ofte har mus på hytta, men det har vi ikke altså, men vi blir ikke overraska om noen har vært på besøk i løpet av vinteren) Anonymkode: ce81e...634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå