Gå til innhold

Tv-serien House, er ikke den litt vel usannsynlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at den ofte nevnes ved opplisting av gode serier. Derfor tenkte jeg nå at jeg kunne se den. Men etter fire episoder lurer jeg på om ikke den er litt vel "den gode lege som er overalt". Han er jo på alle avdelinger, selv lab og obduksjon. Han er tilsynelatende absolutt alltid på jobb. Ikke fordi han bare følges i arbeidsmiljøet, men han blir liksom utover natta og er der likevel neste dag. Og vips er det kveld igjen og man får ikke noe følelse av at han har vært hjemme i mellomtiden. Og joda, jeg er klar over at det er en serie :P Men noen ganger er det vanskelig å la være og henge seg opp i slike detaljer. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: fa3b7...421
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag er det vel ganske urealistisk. Men vet det var litt sånn før. Før alt ble så spesialisert. Var nok flere lokalsykehus som hadde sine "houseer" som blandet seg borti alt og gjerne overnattet på kontoret. Enten ungkarer eller med oppofrende, hjemmeværende koner. :)

Lett eksentriske som house kunne de også være. Han har jo et misbruksproblem også.

Skrevet

Jo absolutt. Men det finns jaggu mange kirurger som tror de er House ( Dvs nærmest en Gud)

Anonymous poster hash: 4985a...ea9

Skrevet

Om man skal henge seg opp i det realistiske går de aller aller fleste sykehusserier i vasken. Greys først, og så er det bare å følge på. 

House er en god serie om du kjøper premissene, så mitt råd er å prøve å overse de til tider veldig urealistiske detaljene og elske personen :)

Anonymous poster hash: aeb7d...69d
Skrevet

Øøh - det er en TV-SERIE, altså fiktiv underholdning og ikke dokumentar...

Anonymous poster hash: 79d60...258

Skrevet

Nei, den er fullstendig realistisk. Det finnes kun ekstremt pene og veltrente folk på jobb til enhver tid. Alle de viktigste personene er på jobb døgnet rundt, 7 dager i uken, 365 dager i året. De møter ukentlig på tilstander de omtrent aldri har hørt om før, og de klarer alltid å løse den medisinske krisen før den stakkars vakre og slanke pasienten dør. Jeg ser dette på jobben min hver dag.

Skrevet

Nei, den er fullstendig realistisk. Det finnes kun ekstremt pene og veltrente folk på jobb til enhver tid. Alle de viktigste personene er på jobb døgnet rundt, 7 dager i uken, 365 dager i året. De møter ukentlig på tilstander de omtrent aldri har hørt om før, og de klarer alltid å løse den medisinske krisen før den stakkars vakre og slanke pasienten dør. Jeg ser dette på jobben min hver dag.

Da skal jeg gi den en sjanse til. Jeg som trodde den var urealistisk!

Anonymous poster hash: fa3b7...421

Skrevet

Hvor kan jeg se house?

Viaplay

Anonymous poster hash: 317c8...06d

Skrevet

Litt urealistisk, men da mitt barn ble født var hun alvorlig syk. Og barnekirurgen (eneste spesialisten på dette på det sykehuset) turte ikke dra hjem på to døgn så han sov på sykehuset og kontrollerte min datter selv hver tredje time.

Ble rørt over ansvaret, omsorgen for både meg og min datter og interessen. Tror denne kirurgen tilhører sjeldenheten da men det ER mulig.

Anonymous poster hash: 4218c...1af

Skrevet

Har sett alle House. Digger "personen".

Anonymous poster hash: ffcea...564
Skrevet

Jeg ser det slik at episodene viser de gangene de får en "spennende sykdom" som gjør at alt blir veldig intenst og House blir heeelt oppslukt og blander seg bort i alt og alle - ikke at det egentlig er slik alltid i denne karakterens liv. Jeg synes den serien er veldig underholdende :)

Skrevet

Er ikke alle amerikanske serier litt vel usannsynlig?

Skrevet

Viaplay

Anonymous poster hash: 317c8...06d

👏🏻 Supert !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...