Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 For å begynne med begynnelsen: For snart tre uker siden var jeg på oul. Var da 19 uker på vei. Før helgen mottok jeg et brev fra fødepoliklinikken med en innkallelse til ny ul i januar. Forstod lite av det, så jeg tok en tlf i går for å høre om det var en feiltakelse. Ble ringt opp igjen i dag, og damen kunne fortelle meg at timen i januar er en oppfølging pga myomet mitt (?) Hun mente at jeg hadde blitt informert om dette på oul. "Et myom på 6x6 cm like over cervix", leste hun opp. Jeg har ikke blitt informert om dette, og jeg forstår svært lite av det hele. Hun kunne dessverre ikke fortelle meg noe mer, så samtalen ble avsluttet her. Er det noen der ute som har erfaring med noe lignende? Hvordan i all verden kan hun ha målt et myom på 6x6 cm uten at jeg har fått det med meg? Jeg har vært på rimelig mange ultralyder i min tid (lang tids prøving, flere aborter, ivf osv), så jeg følger med med haukeblikk, i tillegg til at jeg forstår alt som blir sagt/lest opp under undersøkelsen. Jeg tror rett og slett at de har kontaktet feil person...? Anonymous poster hash: e44de...120
Plutselig_gravid Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Det ble oppdaget en stor muskelknute på livmoren min (ved åpning) på tidlig UL. Jeg hadde magesmerter og var inne til ul for sjekk. Muskelknuten var trolig årsak til magesmertene. Ble selvfølgelig informert der og da. Måtte ha ekstra oppfølging med UL gjennom svangerskapet. Graviditetshormoner kan gjøre at muskelknuten vokser. Det kan være årsaken til at den ikke er oppdaget hos deg før nå. Jeg fikk beskjed om at det var sjelden muskelknuter på livmoren var direkte farlig. Men den kan i sjeldne tilfeller vokse seg så stor at den stjeler babyens plass, eller er plassert slik at man må ta keisersnitt. Høres litt rart ut at du ikke er informert. Kan det ha blitt lagt et notat som ikke tilhører deg, i mappen/journalen din? Det skjer jo støtt og stadig det. Jeg ville nok ringt opp igjen og forhørt meg litt nærmere. Svangerskapet mitt forløp forresten problemfritt mtp muskelknuten. Fra uke 25 minsket den i størrelse og sto ikke lenger og blokkerte åpningen. Slapp dermed keisersnitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå