Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Alt man kan irritere seg over. Men uansett: Vi har fått barnemark i familien, så hele familien må medisineres. Alle går på den vanlige kuren, mens jeg som er gravid må ta en annen. Denne kuren må tas to ganger, en nå og en om to uker. Så langt alt greit. Men så er det at den medisinen jeg tar, som omtrent kun gravide tar, pga kraftige fargestoffer som misfarger alt, inkludert tenner og tunge, avføring og oppkast, skal tas med 1 tablett pr 10kg. Med en maksdose på 7 tabletter. Dette skal tas to ganger. Og tablettene selges kun i esker på 8 tabletter. Jeg vil tro at svært svært få gravide veier 40 kg, så dermed må absolutt alle kjøpe to pakker av denne kuren. Men maksdosen er jo 7, så du får minst 2 tabletter igjen når du kjøper to pakker. Hva søren er poenget med det? Hvorfor kunne de ikke solgt 7 tabletter, eller 14? Hvorfor har noen satt seg ned og tenkt, 8, det er nok lurt? Kjenner jeg irriterer meg litt på det selskapet som kunne spart litt penger ved å hindre garantert svinn. Anonymous poster hash: f5c4e...34e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Dere får det garanter på nytt igjen senere, så bare spar de to til overs.. Kan hende du får bruk for de fortere enn du tror.. Anonymous poster hash: 3c67f...879
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Enig i at det er rart hvis maksdosen er 7 tabletter. Kan kanskje tyde på at maksdosen gjerne kan overskrides med for eksempel én tablett, til gravide som veier (mye) mer enn 70 kg? Anonymous poster hash: 314d6...b8b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Det kan eventuelt dreie seg om produksjonen av tablettbrettene, at det er lettest å lage pakkene slik.... Anonymous poster hash: 314d6...b8b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Enig i at det er rart hvis maksdosen er 7 tabletter. Kan kanskje tyde på at maksdosen gjerne kan overskrides med for eksempel én tablett, til gravide som veier (mye) mer enn 70 kg? Anonymous poster hash: 314d6...b8b Niks. Det står klart pakningsvedlegget at en person på mye over 70kg ikke har vesentlig større tarmvolum enn en på 70kg. Så 7 tabletter er maksdose. Anonymous poster hash: f5c4e...34e
Gjest Antarctica Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 De kan jo kreve betaling for 8, og da må de jo det 😂 Heia legemiddelindustrien, finner stadig nye måter å svindle folk på!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Det hadde jo vært enda verre om det var 6 i hver pakke. For de av oss som veier 70 kg og opp i alle fall. Anonymous poster hash: 0ac29...b34
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Jeg tror det er de samme som kom på å selge 12 kakelys med 6 kakelysholdere, som kom på de tablettpakningene. (Evt 12 pølser og 10 pølsebrød). Eller det sengtøyet jeg fikk til jul en gang som liten. "I tre deler" sto det på fabrikkplasten rundt. Det var to dynetrekk og ett putetrekk. 😂 HI Anonymous poster hash: f5c4e...34e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå