Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Har inntrykk av at mange med adhd sliter veldig med matte. Hbir gamle er barna deres? Anonymous poster hash: ecf54...71a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Min eldste sønn har det, og sto, på hengende håret i mattematikk på videregående. Han hadde ikke noe problemer med innlæring, men uker, ja noen ganger bare dagen etter, var det borte for han. Fryktelig demotiverende og vanskelig for han. Anonymous poster hash: 571db...20b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Jeg hadde en med kraftig adhd i klassen på vgs. Han slet i alle fag, men fikk 6 i matematikk. Det var de eneste timene han klarte å sitte på stolen sin. Han elsket matematikk. Og gjerne oppgaver på et mye mer avansert nivå enn oss andre i klassen. Så det gjelder absolutt ikkr alle. Selv om det kanskje kan være en tendens. Anonymous poster hash: 413ca...a95
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Flere?? Anonymous poster hash: ecf54...71a
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Har inntrykk av at mange med adhd sliter veldig med matte. Hbir gamle er barna deres? Anonymous poster hash: ecf54...71a Tror dette er helt individuelt. Saken med ADHD er vel heller det at de har problemer med det som ikke engasjerer dem, enten det er matte, norsk eller samfunnsfag. Anonymous poster hash: 4eff7...079
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Min på 10 har alltid vært en ener i matte,alltid ligget laaaaangt forran de andre i klassen
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Jeg har kanskje noen av de bokstavene. Var nærmest mattegeni. Var nok generelt faglig sterk, men usikker, sjenert og dyslektisk. Anonymous poster hash: 875f3...a9c
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Min egen med ADHD hadde 1 i matte på ungdomsskolen og hadde dysleksi. Besøksbarnet(gjennom BV) hadde kraftigere ADHD og dysleksi og var sylskarp i matte. Anonymous poster hash: c4567...432
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 Jeg har adhd (add) og var/er faglig sterk i alt bortsett fra tegning/kunst og håndverk. Jeg fulgte ikke s'rlig med i timene, gjorde ikke lekser, men tok matte og andre fag veldig lett. Det holdt å skumlese noen minutter før prøven og følge med i timen med et kvart øre Sønnen min har også add. Han er god hvis han får tid og riktig (samt intensiv) hjelp. Det må inn med teskje hver dag, på riktig måte i riktig setting. Uten oppfølging hjemme hadde han ikke vært flink i matte. Anonymous poster hash: 8282f...358
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå