Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Noen som har hadd ekstrem svangerskaps kvalme i flere svangerskap å så ett uten kvalme? Hvis dere ikke var kvalm gikk da svangerskapet bra? Anonymous poster hash: 659f7...aca
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 beklager, men det er ikke sånn at hvis du faktisk har hatt ekstrem svangerskapskvalme (og ikke "bare" vært velddig kvalm...) så går det an å bli kvitt dette helt putselig i et senere svangerskap. Det er antagelig en genetisk disposisjon, nesten en form for "allergi", der du reagerer på svangerskapshormoner, i første rekke HCG. Det er som med en hvilken som helst annen kraftig reaksjon kroppen responderer allergisk på, man blir faktisk verre og verre for hver gang man utsetter seg for det man reagerer på. Jeg er i mitt tredje svangerskap nå med hyperemesis. Får noen timer pauser på kveldene, men spyr ellers hele døgnet. Har innvilget keisersnitt i uke 36 pga min tilstand. Er det verste jeg har vært med på, enda jeg ikke trodde det var mulig å bli verre enn i mitt andre svangerskap. Tenk deg godt om :-) Anonymous poster hash: 40daa...e7d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Hei! Jeg hadde hyperemesis i første svangerskap (gutt), lite kvalm med nr 2 (jente), svært svært kvalm hele svangerskapet med nr 3 (gutt). Er lite kvalm nå og tipper det er jente. Jeg ble fortalt av lege at kroppen min sannsynligvis reagerer veldig på guttesvangerskap. Husker ikke hele forklaringa. Du kan være heldig å få et bedre svangerskap neste gang. Førstemann var leeenge enebarn, for det svangerskapet var for jævlig. Anonymous poster hash: 23dc8...079
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Jeg var veldig dårlig i første svangerskap, spydde flere ganger for dag og var dehydrert fra uke 4 - 22. Etter det var jeg fortsatt kvalm, men greide å holde på maten og gå opp i vekt i stedet for ned. I mitt andre svangerskap hadde jeg ikke et snev av kvalme en eneste dag. Anonymous poster hash: e8b02...ce1
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 beklager, men det er ikke sånn at hvis du faktisk har hatt ekstrem svangerskapskvalme (og ikke "bare" vært velddig kvalm...) så går det an å bli kvitt dette helt putselig i et senere svangerskap. Det er antagelig en genetisk disposisjon, nesten en form for "allergi", der du reagerer på svangerskapshormoner, i første rekke HCG. Det er som med en hvilken som helst annen kraftig reaksjon kroppen responderer allergisk på, man blir faktisk verre og verre for hver gang man utsetter seg for det man reagerer på. Jeg er i mitt tredje svangerskap nå med hyperemesis. Får noen timer pauser på kveldene, men spyr ellers hele døgnet. Har innvilget keisersnitt i uke 36 pga min tilstand. Er det verste jeg har vært med på, enda jeg ikke trodde det var mulig å bli verre enn i mitt andre svangerskap. Tenk deg godt om :-) Anonymous poster hash: 40daa...e7d Ja det er det jeg og tenker at man blir dårligere for hver gang, sist svangerskap fikk jeg påvist hypermeisis etter innleggelse på sykehuset. Det som er er at jeg nå er gravid for fjerde gang på prevensjon å er ikke en smule dålig å jeg føler på hele meg at dette ikke ender godt, ringte til og med legen å sa at jeg er bekymret for svangerskap uten for livmoren,har smerter i rygg å livmor men han bare flirte å sa at jeg skulle være glad for at jeg ikke er dålig. Anonymous poster hash: 659f7...aca
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Takk for svar alle sammen😊 Anonymous poster hash: 659f7...aca
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 beklager, men det er ikke sånn at hvis du faktisk har hatt ekstrem svangerskapskvalme (og ikke "bare" vært velddig kvalm...) så går det an å bli kvitt dette helt putselig i et senere svangerskap. Det er antagelig en genetisk disposisjon, nesten en form for "allergi", der du reagerer på svangerskapshormoner, i første rekke HCG. Det er som med en hvilken som helst annen kraftig reaksjon kroppen responderer allergisk på, man blir faktisk verre og verre for hver gang man utsetter seg for det man reagerer på. Jeg er i mitt tredje svangerskap nå med hyperemesis. Får noen timer pauser på kveldene, men spyr ellers hele døgnet. Har innvilget keisersnitt i uke 36 pga min tilstand. Er det verste jeg har vært med på, enda jeg ikke trodde det var mulig å bli verre enn i mitt andre svangerskap. Tenk deg godt om :-) Anonymous poster hash: 40daa...e7d Det du skriver er helt feil! Man kan ha hyperemesis i et svangerskap også være helt fin i neste. Jeg hadde hyperemesis med nr 1, med nr 2 var jeg ikke kvalm i det hele tatt, hyperemesis med nr 3 og helt fin med nr 4. 1 og 3 er ikke samme kjønn heller Anonymous poster hash: 67956...929
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Jeg hadde 0 symptomer med nr 1 (gutt), hypermesis med nr 2 (gutt), var litt kvalm et par dager med nr 3 (gutt) Anonymous poster hash: fbe03...613
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #9 Skrevet 2. november 2016 Jeg hadde 0 symptomer med nr 1 (gutt), hypermesis med nr 2 (gutt), var litt kvalm et par dager med nr 3 (gutt) Anonymous poster hash: fbe03...613 Kanskje det er et lite håp da😊 Anonymous poster hash: 659f7...aca
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #10 Skrevet 2. november 2016 Jeg kastet opp uhorvelig mange ganger til dagen i 40 uker med nr 1. Med nr 2 var jeg helt fin frem til jeg begynte å spy ekstremt i uke 25. Med nr 3 er jeg nå 17 uker på vei, og har kastet opp et par ganger til dagen hver dag så langt. Men formen er bedre enn med nr 1. Ingen svangerskap er like. Jeg har forøvrig mistet tre ganger. Jeg spydde alle de gangene. Den ene var ma, så der spydde jeg i 5 uker etter fosteret var dødt. Anonymous poster hash: fe7f3...e6c
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #11 Skrevet 2. november 2016 Jeg kastet opp uhorvelig mange ganger til dagen i 40 uker med nr 1. Med nr 2 var jeg helt fin frem til jeg begynte å spy ekstremt i uke 25. Med nr 3 er jeg nå 17 uker på vei, og har kastet opp et par ganger til dagen hver dag så langt. Men formen er bedre enn med nr 1. Ingen svangerskap er like. Jeg har forøvrig mistet tre ganger. Jeg spydde alle de gangene. Den ene var ma, så der spydde jeg i 5 uker etter fosteret var dødt. Anonymous poster hash: fe7f3...e6c Altså, poenget mitt var at alle svangerskap er ulike. Og mangelen på kvalme har absolutt nødvendigvis ingenting å si for om et svangerskap er vellykket eller ikke. Anonymous poster hash: fe7f3...e6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå