Gå til innhold

Har ca 450kr til den 14.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med billige middager til 2 voksne og 2 barn? Vi spiser lite,så trenger ikke stort.

(f.eks holder det med en pk kjøttdeig for oss)

Har middag liggende for ett par tre dager pluss brød/pålegg til torsdag. Full tank på bilen og alt annet har vi.

Pleier ikke å ha så lite penger altså,mannen er ferdig på dagpenger og vi må omstille oss litt her.

Anonymous poster hash: 8df8f...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS. Vi spiser ikke svinekjøtt :)

Skrevet

Jeg har 120kr på konto de neste to ukene, så synes liksom ikke så synd i deg:)

Anonymous poster hash: 5e8da...a15

Skrevet

Jeg har 120kr på konto de neste to ukene, så synes liksom ikke så synd i deg:)

Anonymous poster hash: 5e8da...a15

Men er det HI sin feil? Hun spør om tips til billige middager, ikke sympati...

Anonymous poster hash: deb2c...802

Skrevet

For noen kvalme og unødvendige svar det kom her! Arrogante drittkjerringer! Til deg, HI, spar har 10 kr tilbud nå. Verdt å sjekke. Lykke til! ❤️

Anonymous poster hash: 785a8...a89

Skrevet

Hun spurte om middagstips ikke sympati eller drittslenging. Er ikke rart barn behandler hverandre ille når man ser hvilke foreldre/mødre som finnes der ute.

Anonymous poster hash: 3b2cf...5d9

Skrevet

Gjør ett stort innkjøp på mandag, bruke de samme ingrediensene utover i uka. Da sparer du mye penger og du slipper også å bruke mye tid på å gå i butikken hver dag.

Se i frysedisken, kan være mye billig der.

Se i skapene, hva har dere fra før og planlegg ut i fra det. Har dere mye bakevarer feks, lag pizza eller pai o.l.

Kjøttdeig og kokt makaroni i form med tomatsaus og ost på toppen. Stekes til den blir gylden på toppen. Du kan bytte ut makaronien med potetmos også.

Løksuppe med grønnsaker.

Osv

Anonymous poster hash: 3b2cf...5d9

Skrevet

Hadde panta flasker, solgt et par ting og bedt meg selv på middag. Kan dere ikke få til en dag hos dine foreldre, og en dag hos hans foreldre? ;)

Anonymous poster hash: c5910...8e4
Skrevet

10 kr marked på spar, mange tilbud. Blant annet ferdig lasagne til 10 kr (dere måtte vel hatt 2-3 former). Sjekk ut kundeavisen :)

Anonymous poster hash: 38919...22c
Skrevet

Lapskaus er billig. Kjøp ferdigposene av billigmerker.

Anonymous poster hash: e88ee...9f7
Skrevet

Både Rema og Coop X-tra har kyllingkjøttdeig fra 17.90-19.90. Velg butikkens egne merkevarer og sjekk appen mattilbud. Dere kan fint drøye en kjøttdeigpakke over 2 dager med å spe ut med løk og andre grønnsaker. Ferdige glass med pastasaus får dere ned til 7-8 kr. Grøt (fra grøtris) er billig middag, og det er 30% på supper og gryter fra Toro på Coop X-tra. Om du har innvandrerbutikker o nærheten bør du få tak i frukt og grønt der. Ris er faktisk like billig med Rema sitt eget merke. Du har også Rema sine egne Fajitas som da kan benyttes til Taco på fredag eller lørdag. Dere kan fiske om dere bor i nærheten av fiskevann/fjord/hav of har fiskeutstyr- kan bli mange gode og billige middager. Svin er jo alltids billig (29/kg på bunnpris for frosne koteletter), men regner med at dere kanskje er muslimer siden dere ikke spiser det. Du kan lage daal og chapatti eller lage deig med yoghurt, ha godt krydret kjøttdeig, løk, stekt potet inni og steke det i ovnen (husker ikke navnet). Bare google billige studentmiddager så får du opp ufattelig mange alternativer :) pant nok flasker i samme slengen + bak noen brød så burde det gå mer enn bra nok :)

Skrevet

Be dere selv på middag. Da er maten gratis😊 Ellers så er loff og erte/betasuppe godt. Pannekaker kanskje? Man har jo stort sett det man trenger hjemme og Egg kan være billig. Spaghetti med ketchup.

Anonymous poster hash: 31214...c99

Skrevet

Tomatsuppe. En løk, to pk hakkede tomater, buljong, litt melk. Serveres med egg og eller makaroni. Blomkålsuppe med rundstykker og eller bacon. Spagetti, kjøttdeig og hakkede tomater. Høefrikasse (syes jeg så høner for 20 kr pr stk).

Last ned appen mattilbud, så finner du alt av varer på tilbud samlet på et sted.

Anonymous poster hash: 7dcc4...962

Skrevet

Tusen takk for tips :) Drar på spar I morgen,ser de har gode brød til 10 kr og mye jeg kan lage middager av! Supert :D

Skrevet

Gulrotsuppe er billig og godt. Gulrot, løk og buljong.

Ellers er risengrynsgrøt et billig alternativ til middag.

Jeg liker å spise ris, kokt med dill, og tunfisk i olje, varmet opp, når jeg er alene. Det er en superbillig middag. Du kan også kjøpe billig kokekjøtt, og rotgrønnsaker, og lage en god kjøttsuppe. Det varer også i flere dager.

Skrevet

Innlegg slettet grunnet dobbeltpostering og ikke minst usaklige kommentarer.

Oppfordrer dere til å svare på det HI er ute etter og ikke håne vedkommende i en sårbar situasjon!

Mod. K. Taylor!

Skrevet

Kjære HI,

er du min venn IRL håper jeg du inviterer dere selv til middag hos oss.

Ellers har du fått gode tips her. På Rema får du lapskausblanding til ca 15,- Det pluss litt pølse blir god middag.

Grøt (både risengrynsgrøt og havregrøt) er billig. Drikk vann.

En annen billig middag er hakket løk og hvitløk som surres lett i olje med en boks tunfisk. Serveres med spagetti (dette bringer frem minner fra studietiden😉).

Billigversjon av sheppards pie; kyllingkjøttdeig, to gulrøtter en løk og en boks tomat, stekes i panne. Hell over i ildfast form. Lag potetstappe og legg over. Stek i ovn.

Tomatsuppe: smelt smør, rør inn litt mel. Tilsett tomatpuré. Spe ut med buljong. Server med brød. Evt noen pølsebiter.

Lykke til! Det går nok bra. Håper det løser seg for dere.

Anonymous poster hash: 94f16...441

Skrevet

Jeg skal ærlig talt si at jeg ikke skjønner at dette kan gå overhodet.

​Hold oss gjerne oppdatert på hva du må bruke penger på og om dere får det til eller ender med å måtte låne av noen. 

Anonymous poster hash: 86069...c47
Skrevet

Håper på å få det til da :) Skal handle på spar og rema imorgen. Så skal jeg lage middagsliste til den 13.

14.får jeg jo lønn. Kan legge ut listen imorgen og hva jeg kjøpte og hvor mye det kostet :)

Har jo en en del basisvarer som 5kg jasminris,mel,18 egg,smør,olje osv osv.

Skrevet

Ris og pasta som hovedingrediens. Tror dere må glemme sunt for noen få dager.

Hermetikk: tomat, tunfisk, bønner og linser.

Amerikansk blanding kokt i buljong blandet med ris og linser.

Rema har kyllingkjøttdeig for 17.90.

Supper. Nudler. Dere foreldre må kanskje sulte litt? Havregryn! Havregryn med melk og havregrøt kokt på vann. Billig både som middag og til andre måltid. Billigere enn brød med pålegg..

Lykke til!

Anonymous poster hash: 47fd9...a1b

Skrevet

Ris med stekt løk og linser. Billigst med tørre linser som ikke er hermetiserte.

Linsestuing med løk/hvitløk og flatbrød.

Sjekk fryseren.

Anonymous poster hash: 47fd9...a1b

Skrevet

Først og fremst anbefaler jeg å sjekke godt hva du har og så bruke det på en smart måte. Forretter er ofte smart. Supper kan lages av alt mulig og da trenger du ikke så mye annet etterpå.

Har du pølser lønner det seg ikke å servere dem som pølse med lompe. Om du i steden bruker pølsebiter i en potetform kan en pakke pølser holde til 2-3 middager og lommene kan serveres til lunch med rester eller som noe godt til kvelds.

Bruk mye av billige ingredienser.

Anonymous poster hash: 2ba6a...ece

Skrevet

Last ned appen ShopGun.

Der kan du søke på enkeltvarer du trenger og se hvem som har akkurat det på tilbud.

Ellers:

Fiskeboller

Suppe med rundstykke. Flerer dager da det er mange forskjellige.

Grøt

Spagetti

Pølseomelett el. gratangen

Hjemmelaget pizza med det dere har i fryseren av kjøttrester

Joikaboller eller noe annet fra bokhylla

Arme riddere av brødrester

Pannekaker

Kyllingboller med meg potetmos og broccoli. (Kyllingkjøttdeig koster 17.90 på Kiwi, broccoli under 10,- i frysedisken)

Bakt potet

Toro gryte og FirstPrice biff til 17.90

Anonymous poster hash: 2dbe2...af3

Skrevet

Stekt ris med egg og amerikansk blanding

Pannekaker

Gratenger

Det er stor forskjell på priser på dagligvarer så her er det mye å spare på og følge med.

En kan også finne mye god mat til halv pris som går ut på dato (vi har ikke kjøpt kjøtt eller fisk til full pris på flere år, og jeg har aldri opplevd at noe av kjøttet eller fisken vi har kjøpt har vært dårlig)

Anonymous poster hash: e0685...e84
Skrevet

havregrøt er det masse nyttige næringsstoffer i, som kan kompansere litt for usunne middager

Anonymous poster hash: aeff0...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...