Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Kan jeg høre deres erfaringer? Både gode og dårlige. Hvordan var de første dagene, og hvor lang tid tok det før alt føltes normalt igjen? Mister du blødningene? Tusen takk for svar 😕 Anonymous poster hash: 5b889...76f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 Satte inn i mars i år, blødde av og på i 2-3 mnd. Nå får jeg en liten mensblødning hver mnd, så mistet ikke mensen helt. Det stakk litt i livmor første dagen, ellers ingen smerter. Var heller ikke vondt å sette inn, der var gjort på et par sekunder. Eneste negative er at jeg har fått fryktelig mye kviser etter hormonspiral ble satt inn Anonymous poster hash: 83f1c...52b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Absolutt ingenting å grue seg til. Vondere å ta celleprøver. Du kan ta to Ibux før timen. Har gjort det flere ganger. Ikke vondt å sette inn eller ta ut. Jeg har kanskje litt blødninger den dagen den settes inn så er det helt slutt. Fantastisk deilig. Anonymous poster hash: 26538...151
Marriet Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Å sette den inn er ikke spesielt vondt. Ikke vondt i det hele tatt, men du kjenner nok at det skjer noe. Det gjorde jeg. Hadde heller ikke smerter etterpå, merket litt ubehag samme dag. Mensen endret seg lite, til min store fortvilelse. Blør nok like mye som før, men har kun skikkelig heftig blødning i to/tre dager. Før hadde jeg kraftig blødning i 5 og hele menstruasjonen varte i syv. Nå har jeg beskjeden blødning i 3 dager så to/tre dager med kraftig blødning og to/tre dager med beskjed blødning til slutt. Så mensen varer lenger, men er ikke så intens som før.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Ta et par ibux før timen. Jeg syntes ikke det gjorde vondt i det hele tatt. Ikke etterpå heller. Det gikk utrolig fort. Har bittelitt blødning hver måned. Ganske fornøyd, men får innimellom for meg at jeg er gravid, får litt noia da. Men er jo trygg prevensjon så det er bare dumt av meg. Anonymous poster hash: 1ddfd...c9e
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Jeg satte inn for første gang i august, 3 mnd etter fødsel. Merket nesten ingenting! Hadde trodd det skulle gjøre vondt, men det var bare et lite pirk eller klyp så bar hun ferdig! Tok en Paracet før timen da, men det trengte jeg nok ikke. Hadde svake menssmerter et par timer etterpå. Ikke noe å grue seg til! Anonymous poster hash: 45b67...86f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Jeg hadde ikke fått tilbake mensen før jeg satt den inn, og har ikke fått den enda (men ammer fortsatt mye). Anonymous poster hash: 45b67...86f
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 Var ikke vondt å sette den inn, men hadde sterke menssmerter en tre fire dager etterpå. Blødde en mnd. Etterpå har jeg kun hatt en mens (som varte i tre uker 😔) Hatt den i 9mnd. Anonymous poster hash: 1f127...487
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 Jeg har helt annen erfaring enn de andre her. Fikk satt inn hormonspiral 6 mnd etter fødsel. Selve innsettingen gikk fint.jeg var hos en erfaren overlege og fikk beskjed om å " presse" livmoren ned mens hun fikk den på plass. Rett etter timen ble jeg veldig uvel, kvalm, fikk blodtrykksfall og hadde veldig sterke menstruasjonssmerter. Dette ga seg etter en times tid- men jeg var helt utenfor da det sto på! Nå er alt veldig bra. Null mens 🖒 Anonymous poster hash: 3338d...17c
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #10 Skrevet 1. november 2016 Var ikke så vondt å sette den inn, men hadde like vel sterke smerter i tre dager etter innsett. Blødde i 4,5 mnd og etter det hadde jeg mensen som normalt hver mnd Anonymous poster hash: 73664...ea0
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 Slapp godt av i underlivet, tenk på koselige ting og så vips er det over! Anonymous poster hash: a3b88...349
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 Jeg måtte gynekolog for fastlegen klarte ikke å sette den inn. Det gikk greit. Men, jeg blødde sporblødninger mer eller mindre hele tiden til jeg tok den ut igjen etter 9 mnd. 😑 Anonymous poster hash: a5e7f...607
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 Ikke noe å grue seg til, merket det knapt. Blødde konstant i 7 mnd bortsett fra hele 3 dager, så ga opp hele greia.. Veldig effektiv prevensjonsmiddel da 😂 Blødde hele tiden. Så her var d ikke noe action 😝 Anonymous poster hash: 4044a...840
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 Kan jeg høre deres erfaringer? Både gode og dårlige. Hvordan var de første dagene, og hvor lang tid tok det før alt føltes normalt igjen? Mister du blødningene? Tusen takk for svar 😕 Anonymous poster hash: 5b889...76f Hadde glemt å ta smertestillende før innsett - litt ubehag et par sekunder akkurat da den ble satt inn, men ikke vondt. Småblødde i en uke, etter det kom det ikke en dråpe før den ble tatt ut tre år senere pga ønske om søsken. 👍🏽 Anonymous poster hash: a6a97...367
Anonym bruker Skrevet 2. november 2016 #15 Skrevet 2. november 2016 Var ikke vondt å sette den i, og jeg fikk ingen blødninger. Har MYE mindre menstruasjonsblødning nå enn før jeg tok spiralen, men til gjengjeld kan det gjerne ta opptil 1,5 uke før alle småblødningene avtar..Og det er for mye å ska blø nesten 50% av tiden, selv om det er lite. Blir det ikke bedre til våre (har hatt det i noen måneder nå), så kommer jeg til å ta den ut. Jeg ble veldig svimmel og kvalm ca 15 min etter jeg hadde satt den i. Hadde faktisk problemer med å kjøre bil. Men tror det henger sammen med at hun presset mye på livmorhalsen (som hun her oppe også skriver om), og at det rett og slett blir som et kraftig ballespark hos menn. Anonymous poster hash: c02c4...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå