Gå til innhold

Hallovenn. Litt uhygeniske rutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei her vi bor har de et kjempe bra tiltak som heter hallovenn. Barna storkoser seg og aktivitetene er kjempe bra.

Men her kommer problemet. Jeg er kronisk syk. Og ender ofte opp på sykehus hvis jeg får omgangssyken eller influensa.

Tilbake til dette flotte arrangementet. For hver stasjon barna er innom får de plukke seg smågodt fra en isboks. Det er snakk om hundrevis av barnehender i hver boks. Veldig uhygenisk.

I fjord var første året vi deltok og vi endte opp med omgangssyken etter og jeg på sykehus. Kjenner jeg er litt redd det skal skje igjen.

Er det frakt å sende mail til arrangøren å høre om de kan endre rutiner på godteret. Altså ikke la barna ta selv. Men at de voksne som står på hver stasjon bruker en skje og legger i posen til barna?

Anonymous poster hash: ddd23...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor å be om det.

Seriøst! Tenk på alle bakteriene oppi de boksene...... 😖😖

Anonymous poster hash: 60f49...a62

Skrevet

Helt innenfor å holde en liten innføring i basishygiene 👍🏻

Anonymous poster hash: bd886...f49

Skrevet

Nei, det er ikke frekt, det hadde jeg absolutt gjort. Enten at de gjør det du har forslag om, ellers må godteriet ha papir rundt.

Anonymous poster hash: 90f9b...40d

Skrevet

Er du like streng på at de ikke får forsyne seg av fruktfat også? Hva med kaker, boller ferdigstilte rundstykker osv?

Jeg synes det er både frekt og unødvendig å be om dette. Du får heller sende med dine barn matpakke.

Anonymous poster hash: df81c...6eb

Skrevet

Er du like streng på at de ikke får forsyne seg av fruktfat også? Hva med kaker, boller ferdigstilte rundstykker osv?

Jeg synes det er både frekt og unødvendig å be om dette. Du får heller sende med dine barn matpakke.

Anonymous poster hash: df81c...6eb

Litt forskjell på godter krokodiller og melkepletter i en isboks kontra kakestykker og boller på et fat. De grever ikke med fingrene på alle kakene. Men det gjør de nedi disse boksene med smågodt.

Skrevet (endret)

Helt utrolig at de gjør det slik. De voksne bør stå og dele ut godteri i små poser. Utrolig ekkelt og uhygienisk. Jeg ville ikke spist godteri fra en felles isboks, og ville ikke latt barna mine gjøre det heller.

Endret av Pobie
Skrevet

Du kan foreslå det. Når det er sagt synes jeg dette bakteriehysteriet tar helt av.

Er du kronisk syk så burde du kanskje holde deg unna slike tilstelninger.

Anonymous poster hash: d86ce...531

Skrevet

Her bruk alle engangshansker som deler ut godteri til ungene. Unge får ikke lov å ta selv. Dette er både fornuftig ovenfor smitt og for allergier.

Jeg syns du bør sende de en mail, og be de endre litt på rutinene sine. Det skal så lite til for å få det hygenisk.

Jobbeer selv med smågodt og vet hvor mange hender, hvor mye inger peller og styrer. De jeg jobber med syns jeg var i overkant glad i å vaske, helt til de så en test. Da skjønte de plutselig hvorfor jeg syns det var viktig.

Anonymous poster hash: 28f09...f44

Skrevet

Du kan foreslå det. Når det er sagt synes jeg dette bakteriehysteriet tar helt av.

Er du kronisk syk så burde du kanskje holde deg unna slike tilstelninger.

Anonymous poster hash: d86ce...531

Jeg forsyner meg ikke med godter. Er barna mine. Kan jo ikke la de lide pga meg.

Men syns at det er litt drøyt å la barna i barnehage og småskolealder forsyne seg av de boksene. Kunne jo lett la seg løse med at en voksen tar godtere med skje oppi posen eller det er godter som er pakket inn.

Skrevet

Hei her vi bor har de et kjempe bra tiltak som heter hallovenn. Barna storkoser seg og aktivitetene er kjempe bra.

Men her kommer problemet. Jeg er kronisk syk. Og ender ofte opp på sykehus hvis jeg får omgangssyken eller influensa.

Tilbake til dette flotte arrangementet. For hver stasjon barna er innom får de plukke seg smågodt fra en isboks. Det er snakk om hundrevis av barnehender i hver boks. Veldig uhygenisk.

I fjord var første året vi deltok og vi endte opp med omgangssyken etter og jeg på sykehus. Kjenner jeg er litt redd det skal skje igjen.

Er det frakt å sende mail til arrangøren å høre om de kan endre rutiner på godteret. Altså ikke la barna ta selv. Men at de voksne som står på hver stasjon bruker en skje og legger i posen til barna?

Helt greit å spørre om :). Skulle nesten bare mangle at de gjorde det slik, mener jeg.

Skrevet

Helt utrolig at de gjør det slik. De voksne bør stå og dele ut godteri i små poser. Utrolig ekkelt og uhygienisk. Jeg ville ikke spist godteri fra en felles isboks, og ville ikke latt barna mine gjøre det heller.

Jeg kjøper ikke engang smågodt fra butikken, for jeg har sett mange klå oppi der med henda

Anonymous poster hash: 4d2b5...fd7

Skrevet

Vi fikk bare ta med innpakket godteri. Helt i orden.

Anonymous poster hash: f7574...33c

Skrevet

Ja, det kan du absolutt gjøre! Så lett å endre på dette til neste gang og ganske ekkelt at de lar ungene av selv.

Anonymous poster hash: cea03...99b

Skrevet

Ja, det synes jeg absolutt at du kan gjøre.

De burde ha godisen innpakket eller brukt skje.

Anonymous poster hash: c1bbe...1d8
Skrevet

Her delte de ut, de som delte brukte plasthansker.

Anonymous poster hash: 5f2a8...e85

Skrevet

På HalloVenn her står én voksen ved hver post og deler ut godis med plasthanske. Syns det er helt ok å gi beskjed på en ålreit måte. Si gjerne fra om hva som skjedde i fjor. det er ekstremt mange på disse arrangementene og du er nok ikke alene om å være sensitiv for slikt

Anonymous poster hash: 64ee2...8e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...