Gå til innhold

Norske Kvinners Sanitetsforening - noen som er medlem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva innebærer et medlemskap?

Altså, hva står de for og hvorfor bør man være medlem?

Jeg bor i Oslo hvis det har noen betydning for svaret ditt.

Anonymous poster hash: 3a59d...027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det en forening for pensjonistdamer da? Mormoren min var formann for mange år siden.De gjør mye bra 🖒

Anonymous poster hash: 81ebd...ecb

Skrevet

Ta kontakt med din lokalforening. Du kan finne den her:

https://www.sanitetskvinnene.no/

Jeg tror Oslo har mange yngre medlemmer.

Organisasjonen har et feilaktig rykte for å være akterutseilt. De er faktisk nyskapende, tøffe, og har viktige kampsaker som arbeid mot Skjønnhetstyranniet, opprop for retusjert reklame, Arbeid mot vold i nære relasjoner. Sanitetskvinnene gir også store summer til forskning rundt kvinnehelse. Sanitetskvinnene var også av de første på plass for å møte flyktningene som kom i land på Lesbos.

Noen lokalforeninger kan ha vasker med rekruttering, så da blir gjennomsnittsalderen høy. Men det er en endring på vei.

Jeg er Sanitetskvinne, og ekstremt stolt av det.

Og historisk er Sanitetskvinnene blant dem vi kan takke for å ha stemmerett for kvinner.

Medlemskap koster rundt 450,- per år og du velger selv hvor aktiv du vil være 😊

Anonymous poster hash: 7b962...b6d

Skrevet

Ta kontakt med din lokalforening. Du kan finne den her:

https://www.sanitetskvinnene.no/

Jeg tror Oslo har mange yngre medlemmer.

Organisasjonen har et feilaktig rykte for å være akterutseilt. De er faktisk nyskapende, tøffe, og har viktige kampsaker som arbeid mot Skjønnhetstyranniet, opprop for retusjert reklame, Arbeid mot vold i nære relasjoner. Sanitetskvinnene gir også store summer til forskning rundt kvinnehelse. Sanitetskvinnene var også av de første på plass for å møte flyktningene som kom i land på Lesbos.

Noen lokalforeninger kan ha vasker med rekruttering, så da blir gjennomsnittsalderen høy. Men det er en endring på vei.

Jeg er Sanitetskvinne, og ekstremt stolt av det.

Og historisk er Sanitetskvinnene blant dem vi kan takke for å ha stemmerett for kvinner.

Medlemskap koster rundt 450,- per år og du velger selv hvor aktiv du vil være 😊

Korreksjpn: Lesvos

Skrevet

Korreksjpn: Lesvos

Takk for svar - jeg har en venninne som sendte ut en Mail for å verve, de har visst en vervekampanje om dagen.

Er det noen fra Oslo her som er medlem?

Anonymous poster hash: 3a59d...027

Skrevet

Her hvor jeg bor er det en egen forening/lag for de yngre, der er mange rundt 30-35. De jobber blant annet aktivt opp mot asylmottaket og familiene som bor der (fokus på kvinner og barn).

Anonymous poster hash: 4b6ae...22a

Skrevet

Dessverre har det blitt sånn at Sanitetsforeningene har bestått av mange tildels "eldre" damer.  Det er synd at de sliter sånn mange steder med å få yngre medlemmer, for som #3 skriver her, NKS gjør og har gjort utrolig mye for folkehelsa, både fysisk og psykisk. De har jobbet sterkt med reumatisme i mange år og har drevet flere reumatismesykehus rundt omkring i landet. Det var de som satte Kvinnemedisinsk forskning på programmet her i landet og satte søkelyset på hvor feil det ble når så og si alle forskning ble gjort på menn. Det er antageligvis bare noen tastetrykk og et par google-søk, så vil du finne masse om den viktige jobben sanitetskvinnene har gjort i over 100 år, sånn nesten i stillhet.  De burde fått mye mer omtale og oppmerksomhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...