Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #1 Skrevet 1. november 2016 Er det kun nexium barn med reflux kan få? Synes ikke reflux er særlig effektivt, å barnet går på høyeste dose allerede. Han er 16 mnd. så hadde egentlig håpet og trodd at det ville roe seg snart men det virker til å bare bli verre. Han har begynt å gå ned i vekt og rett og slett nekter å spise særlig med mat. Vi er i tett dialog med behandlere men vil gjerne høre andres erfaringer. Har ikke hørt om annen medisin selv foreløpig. Anonymous poster hash: bf968...3ee
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #2 Skrevet 1. november 2016 * synes ikke nexium er særlig effektivt skulle det stå. Anonymous poster hash: bf968...3ee
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #3 Skrevet 1. november 2016 Har dere kuttet ut melk? Vi fikk beskjed om å kutte ut melk og tomat, men vet mange leger ikke gir beskjed om det. Særlig melk kastet han opp av. Det tok for øvrig laaang tid før han ble helt frisk (mener da at han ikke lenger kastet opp av melk). Anonymous poster hash: a7f55...b57
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Vi fikk for øvrig også nexium, så har ikke erfaring med annen medisin. Anonymous poster hash: a7f55...b57
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #5 Skrevet 1. november 2016 Nei har ikke fått beskjed om melk eller tomat. Men melk drikker han så og si ikke lengere. Han drakk litt på kvelden inntil nylig, men han har ikke blitt noe bedre etter han kuttet det ut selv. Gått et par uker nå tenker jeg. Takk for svar! Anonymous poster hash: bf968...3ee
Abderittisk Skrevet 1. november 2016 #6 Skrevet 1. november 2016 Mi fekk losec, fungerte veldig greitt Begynte på den ved 8 mnd
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #7 Skrevet 1. november 2016 Nei har ikke fått beskjed om melk eller tomat. Men melk drikker han så og si ikke lengere. Han drakk litt på kvelden inntil nylig, men han har ikke blitt noe bedre etter han kuttet det ut selv. Gått et par uker nå tenker jeg. Takk for svar! Anonymous poster hash: bf968...3ee Min tålte heller ikke melk i mat.. hvis det var melk i en kjeks, så kastet han opp påfølgende natt.. så vi måtte være supernøye med melka Anonymous poster hash: a7f55...b57
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #8 Skrevet 1. november 2016 min fikk påvist reflux for en mnd siden. hr har spruten stått dagen lang...veldig slitsomt. vi fikk nnxium som hun får et kvarter før mat på morgen som er grøt og melk. da gir vi sinlac grøt. morsmelkerstatning fikk vi på blå resept. koster egentlig 600 for 1 boks sa legen. i tillegg får hun gaviscon som man får kjøpt på aaptek uten resept. da får hun 10-15 ml en halvtime eter måltider. dette har hjulpet myyye her. gaviscon legger seg som et lokk oppå maten i magen. er ikke helt bra..gulper litt ennå.. men ikke på langt nær like mye Anonymous poster hash: 42a27...221
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #9 Skrevet 1. november 2016 Takk for svarene! Vi har fått beskjed om at nexium skal tas 2 timer etter mat og 30 min. før neste måltid. Ja gaviscon har jeg prøvd selv, men ikke tenkt at barnet kan ta i tillegg. Det skal jeg forhøre meg om på neste kontroll! Anonymous poster hash: bf968...3ee
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #10 Skrevet 1. november 2016 Her fikk vi Losec først. Funket ikke så bra, men omeprazol var bedre. Lykke ti. Anonymous poster hash: 71834...2b3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 Losec/omeprazol fikk sønnen min. Det fungerte bra!☺ Anonymous poster hash: a609e...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå